De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Indien iemand interesse heeft, via Proximus kan je 4x €10 korting krijgen voor volgende ritten:
1. Brabantse Pijl - 15/04 (CCT)
2. Tour de Namur - 29/4 (PCC)
3. Tour des Collines - 6/5 (PCC)
4. Chouffe Classic - 13/5 (PCC)
5. Flèche de Wallonie - 20/05 (PCC)
6. Best of Limburg - 28/05 (PCC)
7. Tilff-Bastogne-Tilff - 3/6 (PCC)

Wel enkel in voorinschrijving minstens 10 dagen op voorhand dus voor Brabantse Pijl is net te laat of vandaag nipt de laatste dag.
Als er iemand die ritten gaat rijden wil ik gerust mijn codes uitdelen, ik lig nog altijd in de lappenmand dus ik ga ze zelf toch niet gebruiken.
Fleche de wallonie hier, altijd de max afstand :)

Kan zijn dat je bij die route niet "door" het eindpunt reed?

Als je op 99% van de route af rijdt en dan op 1% terug op de route komt dan werkt dat. Als de finish echt OP een parking ligt en je rijdt die voorbij dan gaat de route niet stoppen.
Eens verder bekeken en de gpxen waar ik zeker van ben dat het al "correct" heeft gewerkt overlappen de start en finish elkaar waardoor de gps gewoon blijft lopen zoals het hoort.
Als er een gat van een paar meter zit tussen het start en stop punt van de route moet je de gpx opnieuw starten na het bereiken van de officiële finish. Natuurlijk enkel een probleem als je niet start op het officiële startpunt.

Wat is de makkelijkste manier om een gpx de bewerken? Want de Strava route bouwer bewerkt de route vaak nogal veel ook al wil je maar 1 punt veranderen. Vooral bij MTB doet hij dan iets te veel zijn eigen zin.

Wat is de makkelijkste manier om een gpx de bewerken? Want de Strava route bouwer bewerkt de route vaak nogal veel ook al wil je maar 1 punt veranderen. Vooral bij MTB doet hij dan iets te veel zijn eigen zin.
Ik vind https://ridewithgps.com hier wel geschikt voor. Route aan elkaar sluiten als er ergens een paar meter ontbreekt en een extra stukje van en naar thuis aanbouwen.
Site die iemand anders hier ook gebruikte want ik heb het hier in het verleden ook gevraagd.

Eens verder bekeken en de gpxen waar ik zeker van ben dat het al "correct" heeft gewerkt overlappen de start en finish elkaar waardoor de gps gewoon blijft lopen zoals het hoort.
Als er een gat van een paar meter zit tussen het start en stop punt van de route moet je de gpx opnieuw starten na het bereiken van de officiële finish. Natuurlijk enkel een probleem als je niet start op het officiële startpunt.

Als je al met Garmin werkt, de website van Garmin Connect? Ik vind dat wel handig werken.

Als je al met Garmin werkt, de website van Garmin Connect? Ik vind dat wel handig werken.
Ik geloof dat Garmin een beetje het Strava probleem heeft: veel te weinig punten op de route waardoor je als je ergens een aanpassing wil doen hij plots 10km aan rerouting doet die je niet per sé wil, zeker niet voor routes met veel off-road.

Misschien oldschool, maar ik gebruik nog het liefst gewoon Basecamp op mijn pc. Routes knippen, plakken, omdraaien, stukje naar huis toevoegen en dergelijke vind ik zo nog altijd het makkelijkst. Zoals bij veel Garmin spullen is het initieel misschien niet zo gebruiksvriendelijk, maar eens je hebt gevonden wat je nodig hebt, is het helemaal niet zo moeilijk. Andere programma's beginnen idd vaak te rerouten vanaf je een puntje verzet.

Je hoeft er ook geen Garmin voor te hebben, programma is gratis en je kan dan gewoon uw bewerkte gpx opslaan en vervolgens exporteren naar uw unit of app van voorkeur.

Indien iemand interesse heeft, via Proximus kan je 4x €10 korting krijgen voor volgende ritten:
1. Brabantse Pijl - 15/04 (CCT)
2. Tour de Namur - 29/4 (PCC)
3. Tour des Collines - 6/5 (PCC)
4. Chouffe Classic - 13/5 (PCC)
5. Flèche de Wallonie - 20/05 (PCC)
6. Best of Limburg - 28/05 (PCC)
7. Tilff-Bastogne-Tilff - 3/6 (PCC)

Wel enkel in voorinschrijving minstens 10 dagen op voorhand dus voor Brabantse Pijl is net te laat of vandaag nipt de laatste dag.
Als er iemand die ritten gaat rijden wil ik gerust mijn codes uitdelen, ik lig nog altijd in de lappenmand dus ik ga ze zelf toch niet gebruiken.
Ik ga Tilff-Bastogne-Tilff nog meepakken als laatste voorbereiding op mijn trip naar de Alpen.
Als je nog een code over hebt, mag je ze zeker sturen. Bedankt alvast.

Met welk programma/site kun je eigenlijk een route omdraaien? Dacht bij RouteYou, maar enkel voor betalende leden.
Zijn er gratis alternatieven?

Hoe doe je dat?
Bij "Training & Planning" - "Koersen", daar kan je zelf een route maken of 1 importeren. Als je dan een route wijzigt heb je de optie "Keer richting om"

koers07.jpg

De week die komt zou droog moeten zijn, dan wordt het op paasdag feest in Basecles, Henegouwen. Mooie toertocht in de bossen rond Beloeil (Stambruges, Mer de sable)!
Trouwens: het parcours is ook geschikt voor gravelbikes (met "chicken lines" op de technische stukken)!

Terug
Bovenaan