Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volgens mij haal je bijtellen en aftrekken door elkaarVolgens mij is mijn elite suito ook niet accuraat. Ik denk dat je er zeker 30 watt moet bijtellen om in de buurt te komen van de realiteit.

ja, indien je vandaag een vulring achter je MTB cassette hebt zitten.Kan ik zonder problemen een 11 speed road-cassette op mijn trainer monteren om te gebruiken met mijn mountainbike die een 2x11 versnelling heeft?

het enige waar ik naar zou kijken voor een dedicated rollenfiets is de geometrie. En dan nog niet eens de hoeken, maar gewoon stack, reach en effective top tube (ik ben nog een beetje oldskool, reach is voor mij te beperkt omdat je seated positie daar niet in wordt meegenomen).Ik ben op zoek naar een 'nieuwe' (lees: Tweedehands ouder machien) om permanent op de rollen te zetten. Ik heb zelf een Canyon Endurace CF en zou een gelijkaardige fiets willen kopen voor weinig geld. Ik rij zelf enkel in ERG mode (gestructureerde trainingen van Join) en heb qua rollen de Kickr Core.
Zijn er zaken waar ik specifiek op moet letten? Best kijken voor een 11-speed, of is een 10-speed ook voldoende? Online is er redelijk wat te vinden onder de 500 EUR, maar zijn vaak fietsen van 10 jaar of meer oud. Of als iemand hier iets in een XL heeft liggen![]()
Artikel met vocsnor, best verbaasd. Gepolariseerd trainen toch bij lange niet zo standaard als ik dacht, volgend deze getuigenis
![]()
In the data tracks of Victor Campenaerts: offseason
In the data tracks of Victor Campenaerts is a series of articles in which Domestique follows Victor Campenaerts in his preparation towards and during the Classics season. We analyse his Strava data and have a weekly chat with Vocsnor about his training.It’s fair to say Victor Campenaerts is...domestiqueblog.wixsite.com
Als ik het goed begrijp spreekt hij over zijn periode bij Lotto-Jumbo, dat is ondertussen 5 jaar geleden.
Dus ik ga er vanuit dat dat ondertussen toch wat anders is, al zal het misschien nog niet overal zo extreem zijn als hoe Campenaerts het doet.
Ja, maar zegt ook dat nog veel collega's te veel in de tempozone trainen, wat contra polarized is. Had ik niet verwacht.
En het zal inderdaad wel beter zijn dat zijn tijd bij lotto Jumbo, maar dat hij toen naar eigen zeggen kritiek kreeg op zijn weegschaal of zelfs niet gepolariseerd *mocht* trainen vind ik echt straf. Het is niet alsof het een methode is dat m op café heeft verzonnen. Je zou bijna denken dat dat een tijdsgeest van de jaren 80 is.

proficiat!De canyon exceed cf6 is besteld, veel dank aan @R1TM1X voor de 5% coupon!
Nu nog aan het twijfelen wat ik doe met de oude trek 6300, moest ik nu een goedkope 140mm vork kunnen vinden en dat ombouwen naar een 1x9 speed, zou ik er misschien een soort trailhardtail van kunnen maken
Ja, hier zijn de specs:proficiat!
Welke vork zit daar standaard in? Iets met 100mm veerweg?
Verhalen zoals die van Terpstra dat ze bij wat nu Total energies is geen sportdrank gebruikten duiden erop dat heel wat ploegen de naam professionals niet waard zijn.Ik denk dat je nog zou schrikken
Bij een Franse ploeg is het nog normaal om na een training een pak American cookies te verorberen, is kine een term des duivels en is trainen gewoon zo hard mogelijk yolo doen.
Ik overdrijf natuurlijk. Maar er is echt wel nog heel veel verschil qua aanpak en striktheid tussen de ploegen onderling.
Rabobank en hun opvolgers zijn ook pas echt professioneel geworden na 2017 uiteindelijk.
De belkin en blanco periode was huilen de pet op. Het is echt waanzinnig hoe snel die ploeg aan de top staat.
Maar veel van die veranderingen en de successen zijn gewoon ook te danken aan Zeeman en Heijboer.
Bedankt, maar ik bedoelde op die Trek 6300Ja, hier zijn de specs:
[/COLOR]
Je kunt twee bidonhouders op het frame monteren en met onze Canyon Fuel bidons tot 1.5 liter vloeistof meenemen. Dat is mogelijk...
[COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.9)]Verder lezen
Exceed CF 6 details
![]()
Onderdelen
![]()
Geometrie & afmetingen
![]()
Deze fiets vergelijken
![]()
Uitpakken en opbouwen
OnderdelenComponent HighlightsAlle onderdelenVervangonderdelen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
FOX 32 Rhythm Remote
Met hun GRIP vorken brengen de ingenieurs van Fox hun high-end FIT cartridge naar een lagere prijsklasse. Ze laten zich inspireren door technologie die wordt gebruikt in de motorsport, waardoor de vorken zeer duurzaam zijn en jij als biker geniet van uitstekende schokabsorptie en subliem comfort. Extra voordelen zijn de afstelmogelijkheden van de low- en high-speed compressie en de lockout op het stuur.
![]()
DT Swiss XR 1700
De nieuwe DT Swiss XR 1700 wielset met Spline technologie zet op vlak van gewicht en stijfheid een nieuwe standaard. De combinatie van Boost naven op beide wielen en 25mm velgen biedt de perfecte setup voor zowel races als technische trails.
![]()
Shimano SLX, 12 versnellingen
De 1x12 10-51 cassette van Shimano SLX beschikt over een versnellingsbereik van 510%. Je zult versteld staan van het precieze en foutloze schakelgedrag. In combinatie met het 34-tands kettingblad is deze aandrijving opgewassen tegen TransAlps, marathons en alles daartussen.
![]()
Shimano SLX M7110
Het Shimano Ice Tech systeem zorgt ervoor dat zelfs lang en intensief remmen geen invloed heeft op de performance. De hitte heeft nauwelijks kans om zich te ontwikkelen. De compacte flat mount remklauw achter gebruikt slechts twee zuigers om extra gewicht te besparen, terwijl de Servo Wave hendels zorgen voor onvoorwaardelijke stopkracht in alle omstandigheden.
Frame
- Frame
- Canyon Exceed CF
- Our superlight, cross-country 29er hardtail gives you race DNA in an accessible carbon package.
- Materiaal: Carbon (CF)
- Verende vork
- FOX 32 Rhythm Remote
- Great value performance from Fox 32 suspension forks.
- Travel: 100 mm
- Fork steer tube diameter: 1 1/8" - 1,5"
Aandrijving
- Achterderailleur
- Shimano SLX, 12 versnellingen
- Dankzij de HYPERGLIDE+ technologie geniet je te allen tijde van snel en vlijmscherp schakelwerk.
- Kooilengte: Lang
- Schakelhendel
- Shimano SLX, 12 versnellingen
- 12 speed, tunable RAPIDFIRE PLUS shifting to make sure you never miss a beat.
- Cassette
- Shimano SLX, 12 versnellingen (10-51)
- Grotendeels stalen tandwielen met 51T tandwiel van aluminium, Microspline interface, bereik versnellingen: 10-51T, gewicht: 533 g, Hyperglide+ technologie zorgt voor betere kettingwerking.
- Crankstel
- Shimano SLX M7120
- 170 - 175mm cranks with a 34 tooth chainring.
- Aantal tandwielen: 1
- Trapas
- Shimano Pressfit BB71
- Bottom bracket bearings that are built to last, no matter what you throw at them.
- Bottom bracket standard: PF 89,5/92
- Ketting
- Shimano CN-M7100 12s
- Chain featuring SIL-TEC ultra-low friction surface treatment on inner plate for precise shifting and improved durability. Extended inner plates also improve chain engagement and retention. With quick link for fast fitting and assembly.
Remmen
- Schijfrem
- Shimano SLX M7100
- Reliable and dependable front disc brake.
- Schijfrem
- Shimano SLX M7110
- Reliable and dependable rear disc brake.
- Remschijf
- Hayes D-Series 160 mm
- Remschijf
- Hayes D-Series 180 mm
Wielen
- Wiel
- DT Swiss XR 1700 SH12
- Rear 29er XC wheel with boost thru axle.
- Rotorbevestiging: 6 schroeven
- Wiel
- DT Swiss XR 1700
- Front 29er XC wheel with boost thru axle.
- Rotorbevestiging: 6 schroeven
- Band
- Schwalbe Rocket Ron 2.25''
- Samenstelling: Performance
- Steekas
- Canyon Quixle steekas
- De Canyon Quixle brengt het gebruiksgemak van een snelspanner samen met de stijfheid van een steekas. Afmetingen: 12x148 mm. De Quixle wordt enkel gebruikt bij het achterwiel.
Cockpit
- Stuurpen
- Race Face Ride
- Strong but light 80mm stem from Race Face.
- Stuur
- Race Face Ride Rise
- Flat bars that offer great control without compromising performance.
- Diameter Klemming: 31,8 mm
- Breedte: 740 mm
- Handvatten
- Canyon push-on Grips
- Our grips for confidence building control on the bars.
Zadel
- Zadel
- Selle Italia Model X
- Zadel met centrale uitsparing en flexibele vleugels voor maximaal comfort. Met duurzame Soft-Tek cover voor maximale duurzaamheid en krasbestendigheid.
- Materiaal van de rails: mangaan
- Zadelpen
- Race Face Ride
- Featuring the Race Face dual-bolt, adjustable head design making a saddle fit so easy.
- Diameter Klemming: 30,9 mm

De vork nu is 100 mm, een dart 3, misschien inderdaad een beetje optimistisch om daar een halve trailbike van te maken...Bedankt, maar ik bedoelde op die Trek 6300
Want een 140mm vork monteren op een fiets die voorzien is op 100mm gaat nogal een rare geo creëeren.
De HTA gaat er wel bij varen, maar MTB's van een vorige generatie hebben vaak standaard al een vrij luie STA, genre 72-73 graden. Als je daar dan een langere vork in steekt, wordt die hoek nog luier, tot op het punt dat je quasi volledig achter je BB zal zitten.
Daarnaast komt je BB ook een pak hoger te liggen wat natuurlijk nefast is voor stuurgedrag en zwaartepunt.