Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Pebkac issue?Is wel de eerste keer in lange tijd dat ik squirt gebruik.
Ooit begonnen met olie, dan overgestapt op squirt maar ik gebruikte dat verkeerd en gaf geen goed resultaat, dan heel lang olie gebruikt en laatste 2j met wax lube van cyclon gereden. Ook steeds ketting volledig ontvet en nooit geen problemen gehad.
Nu wou ik terug squirt gebruiken maar werkt het toch niet zoals ik verwacht of wil.
Misschien toch zoals je zegt te koud voor squirt of toch nog restanten ontvetter waardoor de squirt niet goed pakt.
Of er is nog een ander probleem![]()
De vorm van u hoofd speelt een grote rol. Ik heb zelf een smal lang hoofd waardoor alle helmen er precies te breed uit zien maar een helm als de gamechanger, die smaller is, maakt mij hoofd precies nog smaller en langer wat helemaal een raar zicht is.Smaken en kleuren. Ze kunnen toch veel verschillen.
Ik vind een gamechanger in zijn segment net veruit het mooiste en strakste model.
Een omne toont toch net iets de groot op het hoofd naar mijn mening.
Een helm is qua fit wel iets persoonlijks. Maar het gewicht is ook echt wel belangrijk, en sommige zijn daar gevoeliger aan dan andere.
Zo voel ik direct het verschil tussen een lichte en een zware helm. En ik stoor mij echt aan een te zware helm.

Picture om de goedkeuring van BG te krijgen s.v.p.Vandaag de Omne uit de verpakking gehaald. Was wel spannend want ik las verhaal dat de straps gewoon te klein zijn.
Direct opgezet en idd gemerkt dat de straps niet verstelbaar zijn (aan de oren). Gelukkig is mijn hoofd net klein genoeg om het te doen passen.
Wel echt een knappe helm imo. Heb deze keer gekozen voor kleurtje sulfur ipv zwart.
Past goed op mijn nogal ronde kop.
Dan ook maar ne cheap zonnebril van siroko gekocht met wat geel in om ne passende zonnebril te hebben![]()

De oude, de middelste of de nieuwste versie?Picture om de goedkeuring van BG te krijgen s.v.p.
Ik heb mij een tijd terug ook een bril van sirokko gekocht, de K3s met een extra doorschijnende lens die ik nu gebruik in de winter.
Echt wel tevreden van in feite. Heeft mij 45€ gekost en voor dat geld moet je niet sukkelen.
Verschil tussen met mijn oakley is wel groot, maar die is ook 2,5x duurder![]()
Een verontrust mij dat een man van midden 30 zonder kinderen blijkbaar heel goed op de hoogte is van de leden van een groep dames die liedjes zingen voor kleine kinderenDe oude, de middelste of de nieuwste versie?
Akka die met Kathleen, Josje, Klaasje of Julia?

Kan er mij iemand proberen uitleggen waarom mensen zo enthousiast zijn over JOIN? Ik zie het momenteel (nog) niet... ik had hier gezien dat mensen vooral te spreken waren over flexibiliteit maar er zijn toch een aantal zaken waar ik mij redelijk aan stoor:
- Je moet eerst aangeven wat je niveau is (wat gepaard gaat met een aantal uur training per week), ok. Maar vervolgens moet je dan ook nog dag per dag gaan aangeven wanneer en vooral ook hoelang je beschikbaar bent? Allemaal nogal manueel voor iets wat ook automatisch zou kunnen. Ze zouden veel beter gewoon je trainingen voor die week inplannen en als het niet past kan je die training naar een andere dag verschuiven zoals je dat bij bv TrainingPeaks kan. Of als je aangeeft van de ene dag een half uurtje minder te willen trainen dat ze dat automatisch compenseren op andere dagen. Dat lijkt allemaal behoorlijk omslachtig nu, tenzij ik de gevoelheden van de app (nog) niet begrijp.
Hoe moet die app weten wat voor training je moet doen zonder test? Als je geen test wilt doen moet je geen enkel trainingsschema gaan gebruiken, want dat is niet heel productief als je niet weet hoe je moet gaan trainen.
- Je kiest dan een doel, de app stelt een planning en je mag beginnen trainen. Maar wacht eerst een test! Je kan niet gewoon een vinkje zetten "Ik wil niet testen". Neen, je kan alleen manueel zelf een training kiezen in de plaats. Great, maar nu ben ik alweer iets manueel aan het doen dat de app eigenlijk zelf automatisch zou kunnen voorstellen. Tot overmaat van ramp plant de app de week nadien gewoon opnieuw een test in. Dus ik moet elke week een manuele override van die test doen tot ik em neem?
Als je aangeeft ziek, dan moet je lang genoeg rusten. Als je dan zelf te lang aangeeft dat je ziek bent moet je toch niet verbaasd zijn dat hij dan rust voorschrijft?
- Ik ben ziek geweest van woensdag tot en met zondag. Niet meer "ziek ziek" dit weekend maar wel nog sympthomen/naweeën, dus ik geef in de app aan dat ik ziek ben tot zondag. Gisteren was ik volledig sympthoomvrij en voelde ik mij eigenlijk terug ok/goed: trainen dus! Neen zegt JOIN: je moet nu eerst een paar dagen rusten om volledig te herstellen! Ik wou niet rusten, ik had net een week gerust, ik wou trainen! Alweer moet je dus manueel een training gaan forceren...
Omdat rust ook een essentieel onderdeel van een trainingsschema is. Met overbelasting ga je ook niets vooruit.Kort samengevat: ik had op basis van de commentaren de indruk dat de app u leven gemakkelijker maakte en het denkwerk uit u trainingsplan haalde. Dat je zelf dus enkel nog moet trappen. Na de eerste ervaringen heb ik dat gevoel allerminst om eerlijk te zijn. Ik moet nog steeds zelf tot in detail gaan aangeven welke dag ik hoelang wil trainen en dan zijn er ook nog eens verschillende plaatsen waar ik manueel een training moet forceren omdat de app zegt dat ik moet rusten ipv te trainen.
Ik snap je issues echt niet zo goed precies. Je verwacht een helderziende app?Momenteel zie ik dus eerlijk gezegd heel weinig meerwaarde voor mensen die een basis van trainingsleer hebben. Ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat ik nog steeds heel veel zaken zelf manueel moet instellen en dat het enige dat de app nu doet voor mij is het aanleveren van een workout file...
Sorry dat ik hier weeral de cynische klootzak kom uithangen maar iemand moet het doen![]()
![]()
Niet, maar ik zou eerlijk gezegd liever de app zelf "het optimale" zien voorstellen dat ik dan alsnog kan aanpassen aan mijn weekschema als er zaken niet passen. Bv een training van dinsdag naar maandag schuiven oid.Hoe moet die app weten wanneer je beschikbaar bent? Hoe kan dat automatisch?
Het enige waarvoor je die test moet doen is voor het bepalen van een FTP waarde. Dat heb ik 2 weken terug nog maar gedaan, die waarde gaat niet significant veranderd zijn. Ik ga dus niet over niet willen testen tout court, ik wil mij gewoon NU niet testen, ik ben nog maar net getest.Hoe moet die app weten wat voor training je moet doen zonder test? Als je geen test wilt doen moet je geen enkel trainingsschema gaan gebruiken, want dat is niet heel productief als je niet weet hoe je moet gaan trainen.
Ik ben niet meer ziek,. Als ik tegen die app zeg dat ik ziek ben tot en met zondag en dat ik maandag opnieuw fit ben moet die app toch niet zeggen "rust nog 3 dagen extra". Je kan een advies inbouwen dat mensen waarschuwt tegen te snel te herstarten, maar iemand die zijn lichaam kent (en er naar wil luisteren, want dat blijkt inderdaad vaak moeilijk) weet zelf ook wel wanneer hij/zij terug kan herstarten. En als dat te vroeg is zal je dat meestal snel voelen tijdens u training.Als je aangeeft ziek, dan moet je lang genoeg rusten. Als je dan zelf te lang aangeeft dat je ziek bent moet je toch niet verbaasd zijn dat hij dan rust voorschrijft?
True, maar de app heeft geen trainingsdata op dit moment en heeft dus geen enkele reden om aan te nemen dat ik moet rusten.Omdat rust ook een essentieel onderdeel van een trainingsschema is. Met overbelasting ga je ook niets vooruit.
Neen, ik verwacht geen helderziende app. Ik snap ook niet dat je nogal gepiekeerd reageert.Ik snap je issues echt niet zo goed precies. Je verwacht een helderziende app?
Hoe moet iets of iemand een gepast trainingsschema maken zonder te weten wat je niveau is en wanneer je beschikbaar bent?
Als ik ketting eerste keer in squirt zeg leg ik die in een potje, doe er redelijk wa squirt over en draai ik dat daar volledig in. Badje squirt dus. Daarna hang je die half uurtje te drogen en dan pas op de fiets. Er moet echt veel op de eerste keer.Ik zit met iets ambtenant. Eerste keer dat ik het voorheb, misschien herkent iemand het wel.
Nieuwe ketting gekocht, een KMC X11EL.
Eerst goed ontvet, dan dagje in ontvetter laten weken.
Dan goed afgekuist en laten drogen. Afgelopen weekend gemonteerd, laagje squirt erop en na kwartier nog een laagje.
Ketting ging beetje stroef maar bon, komt wel los. Ritje gedaan en nog eens squirt erop. 150km mee gereden en vandaag tijdens de rit als ik achteruit trapte ging het precies zeer stroef.
Thuisgekomen en toen ik de crank achteruit draaide ging het super stroef, de ketting kleefde precies volledig vast.
Ik zou denken te weinig squirt/ smeermiddel maar weet niet goed wat ik ervan moet denken. Dus terug een rondje squirt erop gedaan en we zullen wel zien.
Dat hij vanaf in het begin al stroef ging en dat dit precies enkel maar erger wordt vind ik nu wel vreemd en boezemt mij geen vertrouwen in.
Speciaal voor jullie liefste BG'ers:Picture om de goedkeuring van BG te krijgen s.v.p.
Knappe helm, enkele maanden geleden ook naar gekeken maar ik heb hem moeten terugsturen omdat het bij mij effectief te krap was rond de oren.Speciaal voor jullie liefste BG'ers:
![]()
Dan geef je toch gewoon meer beschikbaarheid op als je die ruimte hebt? Dan doet die dat toch?Niet, maar ik zou eerlijk gezegd liever de app zelf "het optimale" zien voorstellen dat ik dan alsnog kan aanpassen aan mijn weekschema als er zaken niet passen. Bv een training van dinsdag naar maandag schuiven oid.
Nu zet ik bv 1u op dinsdag en 1u op donderdag met dan het zwaartepunt in het weekend met zaterdag 1h30 & zondag 2h30 of iets dergelijks. Maar misschien is het verstandiger van die trainingsuren anders te verdelen... dat weet ik niet, maar de app vertelt mij dat ook niet. Dat vind ik een gemiste kans. Een groot deel potentiële meerwaarde verdwijnt daar voor mij dus al.
Dan is dat inderdaad wellicht wel een foutje lijkt me. Als je pas getest bent zou die niet zo snel opnieuw mogen komen. Ik ben door één programma uit gegaan en heb enkel de test aan het begin gekregen. Daar blijft die dan wel achter zagen als je dat blijft uitstellen aangezien dat een belangrijke basis is. Logisch wel, toch?Uiteindelijk ben ik nu dus zelf mijn weekplanning volledig manueel aan het maken. Ik weet zelf al dat ik zware trainingen achter een rustdag moet zetten en als je meerdere dagen op rij trained je altijd je trainingen van hard naar gemakkelijk zet. Als je zo ver al bent is 80% van het werk eigenlijk gedaan. Maar die 80% had ik ook in Excel kunnen doen, daar bied Join dus zeer weinig meerwaarde. Als Join daar voor u wel meerwaarde biedt: zoveel te beter natuurlijk.
Het enige waarvoor je die test moet doen is voor het bepalen van een FTP waarde. Dat heb ik 2 weken terug nog maar gedaan, die waarde gaat niet significant veranderd zijn. Ik ga dus niet over niet willen testen tout court, ik wil mij gewoon NU niet testen, ik ben nog maar net getest.
Dat kan toch niet zo moeilijk te programmeren zijn als je een programma opstart. Je geeft de optie: "ik ken mijn huidig FTP niet en ik wil testen" / "ik heb mijn FTP en wil niet testen". 6 weken later steken ze automatisch opnieuw een test in je programma.
Maar dat zeg je toch niet tegen de app? Je zegt dat je te ziek bent om die training te doen. Dan gaat die er vanuit dat je TE ziek bent. Het is in dit geval dan eerder een kwestie van de "tool" dat Join is juist te gebruiken. Jij blijft te lang zeggen dat je ziek bent, terwijl je eigenlijk niet meer ZO ziek bent als je de dag er op al aangeeft terug een volwaardige training aan te kunnen. Als je gewoon een mindere dag hebt, moet je niet "ziek" aangeven. "Ziek" heeft een bepaald gewicht voor JOIN.Ik ben niet meer ziek,. Als ik tegen die app zeg dat ik ziek ben tot en met zondag en dat ik maandag opnieuw fit ben moet die app toch niet zeggen "rust nog 3 dagen extra". Je kan een advies inbouwen dat mensen waarschuwt tegen te snel te herstarten, maar iemand die zijn lichaam kent (en er naar wil luisteren, want dat blijkt inderdaad vaak moeilijk) weet zelf ook wel wanneer hij/zij terug kan herstarten. En als dat te vroeg is zal je dat meestal snel voelen tijdens u training.
Dit gaat in uw geval toch nog altijd over het "ziek" zijn? Dus hoe kun je hier nu dan verder een uitspraak over doen?True, maar de app heeft geen trainingsdata op dit moment en heeft dus geen enkele reden om aan te nemen dat ik moet rusten.
Het komt er eigenlijk op neer dat de app niet EXACT werkt zoals jij denkt en dat je, voordat je de moeite doet om te leren hoe die werkt, al conclusies gaat trekken. Dat is gelijk een nagel proberen inslaan met een hamer die je bij de kop vasthebt. Zal niet goed werken.Neen, ik verwacht geen helderziende app. Ik snap ook niet dat je nogal gepiekeerd reageert.
Ik zeg niet dat ALLES aan de app slecht is op zich, maar er zitten naar mijn mening teveel zaken in die best automatisch(er) zouden kunnen gebeuren of waar de app op zen minst iets zou kunnen voorstellen of een alternatieve voorstellen zou kunnen geven ipv "als je niet wil doen wat wij zeggen, zoek het dan zelf uit".
Wat ik bv wel goed vind is dat je bij een geplande workout kan zeggen "deze specifieke workout wil ik niet doen, stel een alternatieve workout voor". Dat is de optie die ik dan bv bij die test mis, daar is het "ofwel doe je die test, ofwel zoek je het zelf maar uit in een lijst van 200 verschillende workouts". Als ik zelf in een bibliotheek van 200 WO's iets moet kiezen kan ik evengoed online een .zwo file zoeken.
Dat vet gedrukte was ook een beetje de insteek van mijn eerste post. Daarom dat ik ook vroeg voor uitleg wat er zo geweldig was omdat ik het "nog niet" zag...Dan geef je toch gewoon meer beschikbaarheid op als je die ruimte hebt? Dan doet die dat toch?
Dan is dat inderdaad wellicht wel een foutje lijkt me. Als je pas getest bent zou die niet zo snel opnieuw mogen komen. Ik ben door één programma uit gegaan en heb enkel de test aan het begin gekregen. Daar blijft die dan wel achter zagen als je dat blijft uitstellen aangezien dat een belangrijke basis is. Logisch wel, toch?
Maar dat zeg je toch niet tegen de app? Je zegt dat je te ziek bent om die training te doen. Dan gaat die er vanuit dat je TE ziek bent. Het is in dit geval dan eerder een kwestie van de "tool" dat Join is juist te gebruiken. Jij blijft te lang zeggen dat je ziek bent, terwijl je eigenlijk niet meer ZO ziek bent als je de dag er op al aangeeft terug een volwaardige training aan te kunnen. Als je gewoon een mindere dag hebt, moet je niet "ziek" aangeven. "Ziek" heeft een bepaald gewicht voor JOIN.
Dat JOIN daar relatief streng in is, dat klopt, aangezien men er vanuit gaat dat veel mensen TE snel terug op de fiets springen na ziek geweest te zijn. Als jij zegt dat beter aan te voelen, moet je anders omgaan met die "ziek" keuze. Ziek is ziek. Niet ellendig.
Dit gaat in uw geval toch nog altijd over het "ziek" zijn? Dus hoe kun je hier nu dan verder een uitspraak over doen?
Het komt er eigenlijk op neer dat de app niet EXACT werkt zoals jij denkt en dat je, voordat je de moeite doet om te leren hoe die werkt, al conclusies gaat trekken. Dat is gelijk een nagel proberen inslaan met een hamer die je bij de kop vasthebt. Zal niet goed werken.
Ik zou vooral zeggen, leer het eerst eens gebruiken, dat is bij elke "tool" zo.
Ik ben niet gepiekeerd, ik vraag me af waarom je conclusies trekt zonder het eigenlijk gebruikt te hebben.
Dan had ik je post misschien wat verkeerd geinterpreteerd voor een stuk. Mijn excuses dan.Dat vet gedrukte was ook een beetje de insteek van mijn eerste post. Daarom dat ik ook vroeg voor uitleg wat er zo geweldig was omdat ik het "nog niet" zag...

Ik hoop dat je niet te vaak ziek bent.Het punt dat je bv aan haalt van je beschikbaarheid maximaal in te stellen, cru gezegd elke weekdag 2u bv, daar had ik nog niet over nagedacht maar klinkt wel als een mogelijke manier om de app zoveel mogelijk planningsvrijheid te geven.
Het ziek gegeven zal ik dan inderdaad aan moeten wennen. De app geeft ook zelf aan dat je bij langere ziekte het plan best pauzeerd... dit lijkt echter niet met terugwerkende kracht te kunnen? Ik kan maandag dus niet meer zeggen "ik heb gepauzeerd van woensdag tot zondag", denk ik. Hij verwacht dan nog steeds feedback over je zondag training als je je daar niet ziek meld...

Als je elke dag kan trainen dan moet je gewoon elke dag maximaal beschikbaarheid ingeven. Wil je niet 4u fietsen op dinsdag dan geef je op dinsdag aan hoeveel je wel wilt fietsen.Dat vet gedrukte was ook een beetje de insteek van mijn eerste post. Daarom dat ik ook vroeg voor uitleg wat er zo geweldig was omdat ik het "nog niet" zag...
Het punt dat je bv aan haalt van je beschikbaarheid maximaal in te stellen, cru gezegd elke weekdag 2u bv, daar had ik nog niet over nagedacht maar klinkt wel als een mogelijke manier om de app zoveel mogelijk planningsvrijheid te geven.
Het ziek gegeven zal ik dan inderdaad aan moeten wennen. De app geeft ook zelf aan dat je bij langere ziekte het plan best pauzeerd... dit lijkt echter niet met terugwerkende kracht te kunnen? Ik kan maandag dus niet meer zeggen "ik heb gepauzeerd van woensdag tot zondag", denk ik. Hij verwacht dan nog steeds feedback over je zondag training als je je daar niet ziek meld...

Staat uw niveau op gevorderd of pro? Indien niet dan moet je dat eens doen, dan zal hij u zonder problemen 14u voorschotelen en u uitwringen 
Is het dezelfde kleur als deze: https://www.futurumshop.nl/poc-omne-air-mips-race-fietshelm-goud-mat-zwart-l-59-62.phtmlVandaag de Omne uit de verpakking gehaald. Was wel spannend want ik las verhaal dat de straps gewoon te klein zijn.
Direct opgezet en idd gemerkt dat de straps niet verstelbaar zijn (aan de oren). Gelukkig is mijn hoofd net klein genoeg om het te doen passen.
Wel echt een knappe helm imo. Heb deze keer gekozen voor kleurtje sulfur ipv zwart.
Past goed op mijn nogal ronde kop.
Dan ook maar ne cheap zonnebril van siroko gekocht met wat geel in om ne passende zonnebril te hebben![]()