De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik heb op mijn 29'er een Son, gecombineerd met een Appcon transformator annex 3000mAh powerbank en Supernova verlichting (M99 pro vooraan, hun standaard achterlicht achteraan). Prijzig alles bij elkaar (€900-1000 ongeveer) en dan moest ik het wiel er nog rond vlechten. Doet wel perfect wat het moet doen - allemaal heel robuust materiaal - de Appcon laadt al vanaf +-8 km/u, en die M99 geeft genoeg licht om in het holst van de nacht tegen 60 per uur een doubletrack af te donderen. De transformator steekt bij mij in een bovenbuistasje, maar is dacht ik ook wel te integreren in het balhoofd. Of dit nu de best mogelijke configuratie is... maar ik kan er in ieder geval wel op betrouwen. Heb er in Kirgizië gps, gsm, tracker en koplamp allemaal mee opgeladen kunnen houden.
Van die appcon had ik nog niet gehoord. Hoe gaat het juist in zijn werk? Zijn die omvormer en verlichting parallel geschakeld? Ik neem aan dat je gewoon een aan/uit hebt op die lamp, en dat de omvormer enkel energie trekt wanneer er effectief een toestel aan gekoppeld is? Of heb je een soort switch?
Ik denk eerlijk dat die M99 een beetje overkill is voor mij, ik dacht aan de Supernova E3 - dat is ook bruikbaar op de weg hier :)

Voorzichtig afhalen en terugsturen. Is normaal echt geen probleem.
Mja dan moet ik de ganse set terugsturen, wachten op retourgeld/krediet en dan enkel het achterspatbord apart weer kopen.
Kan ik evengoed proberen om die voorste apart kwijt te raken aan iemand.

Maar ben dus weer te snel geweest met bestellen en niet gelet op de vorm.

Bij deze dus een oproep als iemand een spatbord kent die op deze vorm past

Van die appcon had ik nog niet gehoord. Hoe gaat het juist in zijn werk? Zijn die omvormer en verlichting parallel geschakeld? Ik neem aan dat je gewoon een aan/uit hebt op die lamp, en dat de omvormer enkel energie trekt wanneer er effectief een toestel aan gekoppeld is? Of heb je een soort switch?
Ik denk eerlijk dat die M99 een beetje overkill is voor mij, ik dacht aan de Supernova E3 - dat is ook bruikbaar op de weg hier :)
Appcon aansluiten op de Son, die als powerbank werkt en dus ook het licht van stroom voorziet. De m99 heeft een lichtsensor en gaat vanzelf aan. In serie geschakeld dus. Mits wat solderen en knutselwerk valt er een schakelaar voor te plaatsen om ze parallel te zetten, maar het is voor mij gewoon niet nodig gebleken - heb alles bijzonder last minute in elkaar gestoken - Overdag wekt de Appcon genoeg op om alles opgeladen te houden, 's nachts kan hij dan nog als powerbank - al dan niet rijdend - fungeren, zelfs wanneer de verlichting stroom vraagt. Perfect: nee. Ruimschoots goed genoeg voor mij: zeker.

Die m99 is inderdaad wel overkill voor Vlaanderen. Zoals ik al zei, ideaal om tegen 60 per uur een gravelbaan naar beneden te duiken, dus veel meer dan wat ge hier op uw bord krijgt.

POC Omne helm besteld ik dat donkergeel. Ben benieuwd of deze goed gaat zitten.
Lang aant twijfelen geweest tussen deze of een gamechanger.
Maar deze POC is meer allround.

Laatst bewerkt:
Dat is natuurlijk een heel persoonlijk iets, maar ik hou van mijn Omne. Een Gamechanger vind ik game changing ugly
Smaken en kleuren. Ze kunnen toch veel verschillen. :P
Ik vind een gamechanger in zijn segment net veruit het mooiste en strakste model.
Een omne toont toch net iets de groot op het hoofd naar mijn mening.

Een helm is qua fit wel iets persoonlijks. Maar het gewicht is ook echt wel belangrijk, en sommige zijn daar gevoeliger aan dan andere.
Zo voel ik direct het verschil tussen een lichte en een zware helm. En ik stoor mij echt aan een te zware helm.

Een voorderailleur met klemband.
Oké dan :P

Is ook gewoon een endurance fiets met iets meer clearance. Ik stel mij de vraag of er echt een vraag of noodzaak is voor zo een fiets.

Ik zit met iets ambtenant. Eerste keer dat ik het voorheb, misschien herkent iemand het wel.

Nieuwe ketting gekocht, een KMC X11EL.
Eerst goed ontvet, dan dagje in ontvetter laten weken.
Dan goed afgekuist en laten drogen. Afgelopen weekend gemonteerd, laagje squirt erop en na kwartier nog een laagje.
Ketting ging beetje stroef maar bon, komt wel los. Ritje gedaan en nog eens squirt erop. 150km mee gereden en vandaag tijdens de rit als ik achteruit trapte ging het precies zeer stroef.
Thuisgekomen en toen ik de crank achteruit draaide ging het super stroef, de ketting kleefde precies volledig vast.

Ik zou denken te weinig squirt/ smeermiddel maar weet niet goed wat ik ervan moet denken. Dus terug een rondje squirt erop gedaan en we zullen wel zien.
Dat hij vanaf in het begin al stroef ging en dat dit precies enkel maar erger wordt vind ik nu wel vreemd en boezemt mij geen vertrouwen in.

Terug
Bovenaan