De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ja, ik rij met een 6700 (10 speed), en dat werkt ook gewoon goed & degelijk hoor. Maar de huidige generatie 11-speed groupsets (R9100, R8000 & R7000) zijn technisch identiek, en toch van een merkelijk betere kwaliteit dan de vorige generaties.

Pics or it didn't happen! :) Kga mij toch enen bestellen als mijnen bouw af is denk ik, hopelijk eind dit jaar.
En ineens ne nieuwe koersfiets ook. Zou Canyon stapelkorting doen? :unsure: :tongue:

Een tijdje geleden zag ik deze link passeren: https://gravelmap.com . Kan mogelijks interessant zijn.

tTvnwMw.jpg

Moet nog een klein beetje bij afgesteld worden, maar dat zal voor morgen tijdens een testritje zijn.

Toch issue met fiets ontdekt: zadel stond wat los en als ik hem op achterwiel zet lekt er olie (denk ik). Nu of dat zadel van de 'val' is of van gewoon te rijden weet ik niet maar waarom die lekt geen idee maar dus geen steile beklimmingen gaan doen dan :p

Stuur doet nochtans wonderen qua demping. Enige nadeel is dat het "proprietary" is, en je dus geen vervangstukken kunt vinden buiten Canyon om, en dat door die aansluiting van de stem die "in" het frame zit, er altijd wat water blijft staan boven het bovenste balhoofdlager. Je moet dat echt regelmatig openmaken, uitkuisen en terug invetten.

Wat is dat voor ene, XXL?

Ik heb dit jaar nog maar 1 deftige rit kunne rijden. Voor de rest altijd wel iets aan de hand gehad. Vandaag op 5km van de deur plat gereden. Blijkbaar had ik mijn pomp ook niet in mijn achterzak gestoken 😂. Dan maar te voet naar huis gereden. Had geen zin om mijn lidmaatschap van de VWB al in te schakelen 😂.

Iemand een idee wat de wachttijd voor een trek (domane sl5 of sl6) tegnwoordig ongeveer is?
Als ze hem nu bestellen zal het niet voor 2021 zijn. Maar er zijn ook winkels die fietsen op stock hebben hé. Best gewoon eens horen bij de dealers in de buurt.

Iemand een idee wat de wachttijd voor een trek (domane sl5 of sl6) tegnwoordig ongeveer is?
De fietsenmaker :p
Ik heb dit jaar nog maar 1 deftige rit kunne rijden. Voor de rest altijd wel iets aan de hand gehad. Vandaag op 5km van de deur plat gereden. Blijkbaar had ik mijn pomp ook niet in mijn achterzak gestoken 😂. Dan maar te voet naar huis gereden. Had geen zin om mijn lidmaatschap van de VWB al in te schakelen 😂.
Aanbellen bij mensen voor een pomp, al is dat door Corona mss lastiger. Maar heb dat ook al gedaan, bespaart een CO2 bommeke :D
Heeft er is ene zelfs zijn compressor voor mij bovengehaald :D

Op zich geen slechtge specs: vorige versie van ultegra en carbon miche wielen (deze?).

Anderzijds wel vrij oud frame (2013 blijkbaar) en dat maakt het imo toch redelijk veel geld voor een oude fiets. Ik zou dan eerder een recent model zoeken met een meer bescheiden afmontage. Al is dat allemaal geen sinecure in de huidige (verkopers)markt.
zijn racefietskaders veel geëvolueerd sinds 2013?

Een mtb van 2013 moet je niet meer kopen, maar bij racefiets valt het misschien mee? (I dunno!)

Als ze hem nu bestellen zal het niet voor 2021 zijn. Maar er zijn ook winkels die fietsen op stock hebben hé. Best gewoon eens horen bij de dealers in de buurt.
12gobiking heeft er direct leverbaar in bepaalde maat/kleur, anders spreken ze van juli 2021 of idd 2022. Hangt er wat vanaf

Wanneer kan je best gaan kijken voor een nieuwe mtb?
Mijn lease van het werkt loopt october af, en wou dan een nieuwe bestellen voor mijn zoontje

zijn racefietskaders veel geëvolueerd sinds 2013?

Een mtb van 2013 moet je niet meer kopen, maar bij racefiets valt het misschien mee? (I dunno!)
Veel meer ivm looks dan qua “performance” in elk geval.

Ze zijn wel meer aero én comfortabeler geworden, daarnaast zijn ook veel bredere banden mogelijk (vnl door de discs)

Die Kharma was in 2013 ook al verouderd 😜

Wanneer kan je best gaan kijken voor een nieuwe mtb?
Mijn lease van het werkt loopt october af, en wou dan een nieuwe bestellen voor mijn zoontje
1) je moet daar zelf 'regelmatig' mee naar het werk gaan, good luck met die maat ;)
2) goedkope fietsen zijn niet aantrekkelijk in lease imo, overheadkost is te hoog. Je moet al minstens 2.5k fiets leasen om er voordeel aan te hebben

tTvnwMw.jpg

Moet nog een klein beetje bij afgesteld worden, maar dat zal voor morgen tijdens een testritje zijn.
In tegenstelling tot een aantal andere hier vind ik het wel een knappe fiets.
Ziet er inderdaad wel een gigantisch grote maat uit... 2XL? En dan zadel nog zo hoog moeten zetten... 2 meter groot zeker? :p

SomeDude zei:
1) je moet daar zelf 'regelmatig' mee naar het werk gaan, good luck met die maat ;)
2) goedkope fietsen zijn niet aantrekkelijk in lease imo, overheadkost is te hoog. Je moet al minstens 2.5k fiets leasen om er voordeel aan te hebben
In onze policy staat er dat je er 'regelmatig' en 'minstens een deel van u woon-werk tracé" mee moet afleggen. Er staat nergens beschreven hoe lang dat is en bovenal nergens dat je er effectief mee moet fietsen. Zoals het geschreven staat zou ik perfect in orde zijn als ik 1 keer per week die fiets op mijn fietsenrek zet en over en weer rijdt naar het werk... :p

Fiets mag gerust 2500 zijn hoor
Hij doet er ook wedstrijden mee.
Geen haan die daar naar kraait op mijn werk
Ik blijf gewoon met mijn huidige klever gaan

Terug
Bovenaan