De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Mensen hier net een Garmin edge 530, die ook problemen hebben met de snelheidsmeter? ik heb hem nog maar pas. Mijn Garmin geeft een veel lagere snelheid aan dan wat ik rij, maar niet altijd denk ik. Al 2x gemerkt nu dat ik op een stuk volgens de Garmin 22kmpu rij, maar op strava wel een PB rij op dat segment aan 34kmph 🤷‍♂️😂🙈
Uw Garmin is in mijlen mss? Want 22 mijl is 35km/u 😆

Ik zou voor een budget van max 1000 euro een tweedehands racefiets willen kopen.
Had met de eerste lockdown een cheape gekocht op matrabike.be, trok op niks maar wel de smaak te pakken van het fietsen.
Zou nu dus met een deftige fiets willen rijden.
Iemand tips waar best checken (tweedehands, fb groepen,...)?
En tips waar ik best op let (carbon, speed 11,...) / te voorkomen valkuilen?

Als er iemand een stages of 4iiii Ultegra powermeter heeft liggen en er vanaf wilt voor een correcte prijs, Ik zoek er eentje. Left side only is genoeg

Zou je bij de fietsenwinkel een stuurpen/stem kunnen testen? Verschillende lengtes? Heb een 110mm steken. Lijkt me wat te ver. Zou een 30/50mm korter willen proberen.

Dat is wel een gigantische hoeveelheid korter. Dat zijn makkelijk 2 fietsmaten kleiner.

Wat betreft de Edge 530, ik merk wel dat de snelheid rare dingen kan doen wanneer ik een spoorwegbrug oversteek. Een sterk magnetisch veld vermoed ik.

Dat is wel een gigantische hoeveelheid korter. Dat zijn makkelijk 2 fietsmaten kleiner.

Wat betreft de Edge 530, ik merk wel dat de snelheid rare dingen kan doen wanneer ik een spoorwegbrug oversteek. Een sterk magnetisch veld vermoed ik.
Ja het is een 2dehandse die ik begin dit jaar gekocht heb. En er zit een 110mm op. Ik ben 1.84 (wat relevant is en ook weer niet 😂) en dacht dat ik een frame van 54 (bianchi) heb nu. Ik voel ook Gwn dat ik slecht aan mijn shifters kan, en de huds ook wat te ver staan.

Als we er even van uit gaan dat je een relatief normale lichaamsbouw hebt dan is een 54 zelfs al klein, ik ben 1m85, rij op een 56 (Canyon) en dat was al twijfelen tussen een 56 en 58.

Een 54 met een stuurpen van 6 tot 8cm kan bijna niet correct zijn voor jou. Daarnaast gaat dat er voor zorgen dat je fiets zeer nerveus gaat beginnen sturen, koersfietsen zijn niet gemaakt voor korte stuurpennen.

Van wat ik al heb gelezen van jou denk ik dat je echt verkeerd op de fiets zit, veel te recht, en wil je zelfs nog rechter gaan zitten, waardoor er nog meer gewicht op je zadel terecht komt met zadelpijn tot gevolg.

Ik heb een tijd nek/schouderklachten gehad, waarbij mijn reactie was om mijn stuur hoger te zetten, maar de problemen werden zelfs erger. Na een bikefit, waarbij mijn zadel naar achter werd gezet en mijn stuur lager dan oorspronkelijk, waardoor ik dus uitgestrekter op de fiets zat waren mijn problemen opgelost. Net de verandering die mij onlogisch leek. Ik heb hier nu wat hetzelfde gevoel, dat je aanpassingen doet die vanuit buikgevoel wel zouden moeten helpen maar eigenlijk net het tegenovergestelde effect hebben.

Jammer dat je zo lang moet wachten op je fit.

Ja het is een 2dehandse die ik begin dit jaar gekocht heb. En er zit een 110mm op. Ik ben 1.84 (wat relevant is en ook weer niet 😂) en dacht dat ik een frame van 54 (bianchi) heb nu. Ik voel ook Gwn dat ik slecht aan mijn shifters kan, en de huds ook wat te ver staan.
Die fiets is toch veel te klein? En dan ga je er nog een kortere stuurpen op steken? Een 54 is normaal voor mensen van 1m68-1m79 als je een normale lichaamsbouw hebt.

Trek anders eens een foto van hoe je op de fiets zit dan kunnen we mss al eens tips geven. Maar ik denk dat je niet echt gewoon bent aan hoe je op een koersfiets zit.

Ja, ik weet frame maat niet juist. Staat er precies ook niet op bij bianchi. Maar als ik het meer op basis van dit https://images.app.goo.gl/iXBydQqF1NXabHmK8 dan zou het een 55/56 zijn.

ik ben opzich niet (meer) zo lenig als vroeger, en ook paar (15/20kg) te zwaar (buikje). Ik heb sinds de vorige keer ik ben gaan fietsen mijn zadel iets naar achter gezet, en iets rechter. en vandaag een uurtje gaan rijden en heb geen last gehad. Natuurlijk was ook maar een uurtje. Maar hopelijk blijft dit een beetje zo, al zal je op een duur altijd wel iets voelen, maar eerst was het gwn echt pijn en niet meer kunnen verder rijden. Dus voorlopig is dit “opgelost”

maar naar mijn gevoel staat mijn stuur (shifters en hud) te ver naar voor, en ik hoor en lees dat ze zeggen als je dat gevoel hebt, dan staat uw stuur VEEL te ver naar voor. Vandaar dat ik eens een kortere stuurpen/stem wou proberen.

ik heb geen trainer om de fiets in te zetten om een foto te maken, en als je tegen de muur leunt zit je toch niet fatsoenlijk op de fiets, dus heb je ook niets aan denk ik.

Je kan ook stuurpen omhoog zetten maar of dat beter is. Volg de mening van de andere en als je nog nooit op koersfiets hebt gezeten kan dat wennen zijn. Toen ik van oude (te kleine) naar nieuwe ging was dat ook even wennen en voelde alles te ver :p

Ik zou eerder wat werken aan uw core & flexibiliteit dan aan een (naar waarschijnlijkheid) reeds te kleine fiets nog kleiner te maken.

Innige deelneming aan degenen die het korte broeken weer vonden. Beenwarmers aangedaan en mijn perfetto vestje en het ging niets minder mogen zijn.

Was toch een harde frisse wind vanmorgen.

Innige deelneming aan degenen die het korte broeken weer vonden. Beenwarmers aangedaan en mijn perfetto vestje en het ging niets minder mogen zijn.

Ik heb eigenlijk heel de dit spijt gehad dat ik een shirt met lange mouwen aan had ipv korte mouwen en mouwstukken. Veel te warm.
Lange broek was helemaal erover geweest 😁

Daarom dat die in de namiddag gaan rijden met 17 graden op het bolletje he!

Kort kort en geen centje pijn (ale, toch 'oet van de kou 🙈🙈🙈). Wel zo een winter vest van bioracer (gevoerd, wel met korte mouw, ideaal voor dit soort weer!)

Terug
Bovenaan