De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)


De jacht op de sporter is weer geopend!
Grote honden liefhebber hier. Maar hou uw beest kort bij u als je buiten komt. Ook nog eens voor oudere koppels met hun ebike met spiegel. Op fiets/wandel/jaagpad hou rechts aan. Je moet niet heel de breedte van de baan inpakken.. 🤬
 
Grote honden liefhebber hier. Maar hou uw beest kort bij u als je buiten komt. Ook nog eens voor oudere koppels met hun ebike met spiegel. Op fiets/wandel/jaagpad hou rechts aan. Je moet niet heel de breedte van de baan inpakken.. 🤬

Uw hond goed kort bij u houden, goed hengsten aan die slipketting! :unsure:

Wederzijds respect is belangrijk, even met het belletje rinkelen daar kom je al een heel eind mee.
 
Gisteren ook tegen een hond gereden :-(
Was op een smalle weg aan het rijden met de MTB komende van een gravelpad, ik zie 2 kindjes met een loopfiets, de ouders en 2 honden (1 kleine hond en 1 labrador).

Ik vertraag omdat je die kindjes niet moet gaan voorbij vliegen, zie ik dat de honden loslopen. De man wijkt naar de andere kant van de straat uit en heeft de kleine hond te grabbelen en probeert ook de labrador te pakken. Echter roept zijn madam op die hond en gaat die tot bij haar.

Goed, net op het moment dat ik passeer rukt die hond zich los van die madam en rij ik hem aan met de fiets :cautious: Chance dat ik mijn techniek kon bovenhalen om er niet te liggen op het asfalt.

Waren wel goed op de tenen getrapt van zodra ik al vloekend voorstelde van een leiband te nemen voor de hond 🤬
 
Ga je nu van die filmpjes en verhalen blijven posten? :P
Ik denk dat we ons beter focussen op de leuke aspecten van fietsen en ons beter niet laten vangen door te veel te kijken naar de negatieve.
 
Lap nieuwe broek al kapot
Blijven haken aan den draad van de buren toen ik de verpakkingen van mijn bars ging weg doen #fml

Is maar klein gaatje op de bips, is dat te herstellen? :unsure:

Tuurlijk, gewoon zo eentje erop en klaar :unsure:


On a more serious note: positieve ervaring hiermee: https://www.triathlonworld.nl/geara...jDwb1ouQKEFLe2LOlg51eKL7H-qi6KbhoCrbEQAvD_BwE

Het blijft wel altijd zichtbaar, maar veel minder dan een gat, en voorkomt verder uitrafelen.
 
Test was in een sportmedisch centrum, dus ik ga er wel vanuit dat die correct is.
Het tegenstrijdige is dat m'n vo2max bovengemiddeld hoog is, maar ik het wel lastig heb met een relatief rustig ritje van 3u. Ik probeer me er wat in in te lezen, maar ik heb nog niet gevonden hoe vo2max en duurvermogen zich verhouden tov elkaar.
Een follow-up voor de geïnteresseerden.
Deze ochtend heb ik opnieuw een Trainerroad ramptest uitgevoerd na de initiële test begin april.
M'n FTP is omhoog gegaan van 276W naar 318W, een stap van 15%. Natuurlijk zeer tevreden met dit resultaat, als ik nog eens 15% progressie kan maken over m'n ganse 'carrière', dan heb ik ergens wel m'n doel gehaald!
:D


Mijn plan is nu om 20 weken polarized te trainen met Trainerroad (2x 6weken base, 1 8weken build). Daarna terug starten met een triatlon specifiek schema.

Leuk om te zien is ook dat intervals.icu ook een nieuwe (zelfberekende) FTP aangaf van 320W. Beide algoritmes geven blijkbaar hetzelfde resultaat.

FTP test april 2022

FTP test juli 2022
 
Ga je nu van die filmpjes en verhalen blijven posten? :p
Ik denk dat we ons beter focussen op de leuke aspecten van fietsen en ons beter niet laten vangen door te veel te kijken naar de negatieve.
Zoals dat het de laatste tijd opvalt dat er steeds meer vrouwen fietsen. Wat er voor zorgt dat we niet meer naar de alpen moeten om mooie bergen te zien ! 😍
 
Gelukkig ligt die buiten mijn budget....... (of ik zou spijt beginnen krijgen van de super6 die ik dadelijk ga ophalen :biglaugh:)
Hoe is de eerste ervaring met de Super6?
Ik vind het een prachtig frame, maar de oplossing om de kabels door de headtube te halen vind ik precies niet zo elegant.
 
Met deze temperaturen fiets ik elke dag maar kom ik nooit met 2 fietsbussen toe. Hoe kan ik een 3e fietshouder toevoegen? Misschien een systeem met velcro, want ik zie op mijn frame geen extra vijzen meer.

ps: hoe doen jullie dit om alles koud te houden? Ik fiets altijd zo'n 3u maar dat laatste uur is alles altijd warm, ondanks dat ik er 10 ijsblokjes in doe
 
Met deze temperaturen fiets ik elke dag maar kom ik nooit met 2 fietsbussen toe. Hoe kan ik een 3e fietshouder toevoegen? Misschien een systeem met velcro, want ik zie op mijn frame geen extra vijzen meer.

ps: hoe doen jullie dit om alles koud te houden? Ik fiets altijd zo'n 3u maar dat laatste uur is alles altijd warm, ondanks dat ik er 10 ijsblokjes in doe
Ik heb goeie ervaringen met een frametas onder de bovenbuis. Gekoelde drank (eventueel met ijsblokken) in een klein handdoekje draaien en je drank blijft zéker 3uur koel. Nadeel wel als je een kleiner frame hebt dat je uw bidons moeilijker uit de bidonhouder kan halen.
 
Met deze temperaturen fiets ik elke dag maar kom ik nooit met 2 fietsbussen toe. Hoe kan ik een 3e fietshouder toevoegen? Misschien een systeem met velcro, want ik zie op mijn frame geen extra vijzen meer.

ps: hoe doen jullie dit om alles koud te houden? Ik fiets altijd zo'n 3u maar dat laatste uur is alles altijd warm, ondanks dat ik er 10 ijsblokjes in doe
er zijn ook isolerende bidons, Elite heeft dat. Nadeel is natuurlijk dat er minder in kan :)
Er bestaan idd oplossingen met velcro, of bidonhouders voor achter het zadel (voor triatlon).
 
Met deze temperaturen fiets ik elke dag maar kom ik nooit met 2 fietsbussen toe. Hoe kan ik een 3e fietshouder toevoegen? Misschien een systeem met velcro, want ik zie op mijn frame geen extra vijzen meer.

ps: hoe doen jullie dit om alles koud te houden? Ik fiets altijd zo'n 3u maar dat laatste uur is alles altijd warm, ondanks dat ik er 10 ijsblokjes in doe
Gewoon ergens bijvullen. Flesje kopen in een winkeltje, vragen in een café of ze je bidon willen vullen, water van kerkhof is ook drinkbaar, sporthal die open is, of gewoon vragen aan mensen thuis.

Dat laatste heb ik al vaak gedaan, ook in Frankrijk. Oude mensen zijn vaak blij om nog eens een praatje te slaan ook.
 
Met deze temperaturen fiets ik elke dag maar kom ik nooit met 2 fietsbussen toe. Hoe kan ik een 3e fietshouder toevoegen? Misschien een systeem met velcro, want ik zie op mijn frame geen extra vijzen meer.

ps: hoe doen jullie dit om alles koud te houden? Ik fiets altijd zo'n 3u maar dat laatste uur is alles altijd warm, ondanks dat ik er 10 ijsblokjes in doe
Ik fiets quasi altijd met 750ml bidons en heb ook een 900ml bidon.
Ik heb me ook zo'n drinkflacon gekocht die lopers gebruiken. Die steek ik dan in mijn achterzak en drink ik eerst op. Zo kan ik dus ruim 2l meenemen.

Warm wordt het sowieso, valt niks aan te doen. Ik heb ooit nog van die geisoleerde bidons gehad maar dat brengt niks op.

https://www.decathlon.be/nl/p/soepe...STm_ZDEVDA7F6G1VSFRoCUPgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
 
Met deze temperaturen fiets ik elke dag maar kom ik nooit met 2 fietsbussen toe. Hoe kan ik een 3e fietshouder toevoegen? Misschien een systeem met velcro, want ik zie op mijn frame geen extra vijzen meer.

ps: hoe doen jullie dit om alles koud te houden? Ik fiets altijd zo'n 3u maar dat laatste uur is alles altijd warm, ondanks dat ik er 10 ijsblokjes in doe

Ik weet niet hoe groot uw bidons zijn, maar stel dat je er van 500ml gebruikt, vervangen door twee van 900ml?
 
Ik fiets vrijwel altijd met bussen van 950ml.

Daarnaast, hebben ijsblokken op langere ritten nut? Na het eerste uur zou ik denken dat het verschil in temperatuur vrijwel nihil is.
 
Ik vries een halve of 3/4 gevulde bidon in. Als je vertrekt vul je dan rest op. Tegen dat je eerste op is, is het meeste van de ijsblok ontdooid en heb je fris/koud water of sportdrank.
 
Hoe is de eerste ervaring met de Super6?
Ik vind het een prachtig frame, maar de oplossing om de kabels door de headtube te halen vind ik precies niet zo elegant.
Fantastisch, eigenlijk.
Het bolt heel soepel, dat frame doet goed zijn best om schokken en road buzz eruit te filteren. Voorlopig nog op de 25mm stock bandjes (met binnenbanden), ik gok dat het comfort nog zal stijgen met 28mm bandjes.
Daarnaast voelt het wel als een echte racer, dat zit dus wel snor.
Zoals verwacht: de stock wielen zijn niet echt fantastisch; heel zwaar. Dat is een puntje voor de toekomst.
Stock 105 aandrijving, werkt perfect, zou het niet anders willen.
Aangaande kabels door de headtube: tsja, dat zie je niet wanneer je erop zit ;) Ik heb er toch zeker geen last van. Ik vind het een ronduit schitterend frame
 
Terug
Bovenaan