De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik zag net dat scalpel met XT zowaar eventjes 600 euro duurder is geworden tov september en gaat volgens mij om identiek dezelfde fiets :eek:

AMS is slechts 50 euro meer bv op zelfde periode

@poeperman2 welke heb je besteld? Heb ook al lange tijd enkele in mijn winkelwagen staan op Ali :D. Ik ken iemand die er serieus veel douane op moeten betalen heeft, als je dat voor hebt is het ook de moeite niet meer. Op actionsports.de bouwen ze ook echt lichte wielen voor schappelijke prijzen.

Zoiets cruciaal zou ik nooit rechtstreeks vanuit China durven kopen en gebruiken.
Grote kans 10de put waar je door rijdt is het tandjes rapen.
YouTube staat vol met leuke beelden met Chinese Carbon sturen.

Zoiets cruciaal zou ik nooit rechtstreeks vanuit China durven kopen en gebruiken.
Ik ken er zeer veel met Chinese carbon wielen en niemand heeft ooit al tandjes moeten rapen hoor. Maximum een spaak eens laten vaster zetten maar dat heb je bij ieder soort wielen.

Een stuur en een wiel is echt wel een héél ander verhaal hé :) Er zijn overigens ook voldoende name-brand carbon sturen die breken.

ik heb er enkel goeie ervaringen mee. Op mijn racer staan Elite wielen, en die kosten gewoon de helft van vergelijkbare wielen qua gewicht en spec.

Ok, primewheels en consorten zijn niet zoveel duurder, maar dan heb je slechtere naven (basic novatecs), v-shape ipv u-shape en veel meer gewicht. En die gebruiken ook gewoon generic velgen uit het oosten.

Maar uiteraard is het een groter risico, maar dan eerder omdat de garantieregeling ruk is, niet per se omwille van kwaliteit.

@poeperman2 welke heb je besteld? Heb ook al lange tijd enkele in mijn winkelwagen staan op Ali :D. Ik ken iemand die er serieus veel douane op moeten betalen heeft, als je dat voor hebt is het ook de moeite niet meer. Op actionsports.de bouwen ze ook echt lichte wielen voor schappelijke prijzen.
als je onderdelen van wielen bestelt telt dat niet, anti dumping tax is enkel op complete wielen.

als je onderdelen van wielen bestelt telt dat niet, anti dumping tax is enkel op complete wielen.
Is dat echt? Ik heb de “deal” die ik anders doe met de verkoper(s) ook weer gesloten: dpd shipping via een EU land waar die tax niet geldt. Ik heb 60 usd betaald voor shipping+taxfree voor beide rims.

voor mijn wielen was dat in het verleden altijd rond de €100

Maar het zou dus nog goedkoper.

@Airjinx: velgen van Carbonbeam. Meer details via PM als je wil :)

Is dat echt? Ik heb de “deal” die ik anders doe met de verkoper(s) ook weer gesloten: dpd shipping via een EU land waar die tax niet geldt. Ik heb 60 usd betaald voor shipping+taxfree voor beide rims.

voor mijn wielen was dat in het verleden altijd rond de €100

Maar het zou dus nog goedkoper.

@Airjinx: velgen van Carbonbeam. Meer details via PM als je wil :)
Yes, is enkel op volledige fietsen en wielen (de 45% dumping taks) andere taksen gelden wel. Inderdaad import via ander EU land werkt perfect.

Er zijn tegenwoordig ook voldoende partijen die verzenden uit Polen, Spanje of Frankrijk. Mijn Chinese carbon (race)wielen waren hier in 5d ;)

Hmm, oké, misschien moet ik mijn mening dan eens herzien.
Ik heb al eens gedacht van een fiets volledig zelf op te bouwen via Ali-onderdelen. :)

Vanaf zaterdag de beenstukken in de kast laten liggen? Of toch vertrekken met :thinking:
Hangt er vanaf wanneer ge gaat rijden tbh. Moest ik gaan rijden (ik kan niet, genen tijd) zou ik gewoon met lange broek rijden tenzij ge echt juist tussen 14 & 16u zoekt te gaan bollen, dat is zowat het enige moment dat we over de 15° gaan. Ze geven ook 3-4bft wind, tis dan wel (warmere) zuiderwind maar toch.

Maar bon, ik ben ne kouwelijke :p

Ik ga ook met lange broek/beenstukken. Vanaf 18 graden ga ik pas kort/kort. Ik krijg anders vlug last van mijn knieën.

Ik zag net dat scalpel met XT zowaar eventjes 600 euro duurder is geworden tov september en gaat volgens mij om identiek dezelfde fiets :eek:

AMS is slechts 50 euro meer bv op zelfde periode
Volgens mijne maat is de alu Canyon Grail die hij heeft ook 500 duurder geworden tegenover toen hij die kocht.

Van 1200 naar 1700 voor dezelfde vélo. In percentages is dat gigantisch.

Terug
Bovenaan