De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Aiai, das minder. Ja plots waard ge verdwenen, beneden hebben we nog wat gewacht maar we gingen er al wel van uit dat ge nog een extra spaak kwijt waard.
Terug in Leuven zat ik nog met aardig wat drinken dus nog wat extra gedaan en op 133km afgeklokt. Mooie dag, perfect weertje.

Ja bij overgang van betonbaan naar asfalt zei het klingelingeling en wiel blokkeerde ook aan achterbrug dus alles toegsmeten :p

Pechverhelping was er op half uurtje en met dit weer cava om te wachten

Zou jij niet beter voor volledig andere wielen gaan? Of degene die je nu hebt volledig laten herspaken. Want wat er nu gebeurd is dat je spaken misschien op iets meer dan normale spanning staan, en als er eentje breekt, de naburige spaken tijdelijk overbelast worden, waardoor ook zij in de nabije toekomst gaan falen. Dus hetzelfde riedeltje herhaalt zich om de zoveel tijd op een andere plaats als een andere “oude” spaak het begeeft.

Zou jij niet beter voor volledig andere wielen gaan? Of degene die je nu hebt volledig laten herspaken. Want wat er nu gebeurd is dat je spaken misschien op iets meer dan normale spanning staan, en als er eentje breekt, de naburige spaken tijdelijk overbelast worden, waardoor ook zij in de nabije toekomst gaan falen. Dus hetzelfde riedeltje herhaalt zich om de zoveel tijd op een andere plaats als een andere “oude” spaak het begeeft.
Dat is het hem net die is volledig herdaan want is een nieuwe velg...
Maar volgens mij hebben ze wel een deel spaken herbruikt ofzo, zal het eens vragen.

Heb niets betaald (velg was onder 2e hands garantie en spaak heb ik gezegd dat ze dat ook maar onder garantie moesten doen want ik dat niet kunnen vond dat ik na amper 400km al kapotte spaak had) en heb alu wielsetje voor als ik met zekerheid slechte wegen ga doen :p

Ja, hergebruiken van spaken bij een herspaken van een wiel is eigenlijk een no-no. Zeker gezien de (relatief) geringe kost van die dingen, en de opsomming van werkuren bij het stapmatig vervangen.

Welke wielen heb je

1e spaakbreuk na kleine 3j, 2e vrij snel erna en toen binnengedaan ergens anders en die zei dat ze slecht gemaakt waren (nippels op foute manier gedaan). Die mens maakt ook wielen

3 maand later weer maar toen bleek er barst in velg te zitten. Was toen onder 2e hands garantie dus bij Dealer KBC binnengebracht (andere dan waar ik hem gekocht heb) omdat ik er van uit ga dat die er meer ervaring mee hebben met spaken van wielen (oa door nieuwe werknemer die in het Leuvense wel gekend is). Heeft wel 3 maand geduurd voor KBC de wetgeving wou toepassen... Was eind december toen ik ze terug kreeg en ondertussen niet veel gebruikt (400km)
Velg is wel vardar want die van mij bestond niet meer

Rarara wie @SomeDude is 😁

Screenshot-20220508-171307.jpg

Iemand ervaring met bib shorts van Ekoï? Deftige kwaliteit en komen de maten wat overeen met wat ze aanraden op de site?

Terug
Bovenaan