De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Lees het artikel in de link :tongue:
Awel even kijken op de hellingen in de ardennen vorige week:
1e klim 35 min: 91 cadance (245w) -> klein stukje afdaling
2e klim 16min: 89 cadance (284w)
3e klim 10min: 87 cadance (306w) -> steiler eerste stuk waar ik niet kleiner kon
4e klim 14min: 88 cadance (280w)
5e klim 7min: 86 cadance (299w) -> steiler dus ook weer op kleinste
6e klim 8min: 78 cadance (330w) -> la redoute dusja op kleinste

Grootste beperking is te weinig versnellingen (of teveel gewicht :unsure:)
Lagere cadance is meer last van mijn peesprobleem in de linkerknie en mijn rechterknie meer last van de spieren er rond wegens missen halve meniscus

Mezelf, en de meesten, zijn heel gewoon 'te stoempen' op de pedalen. Dat wat afleren is een goede zaak, je moet er inderdaad niet van maken dat je gemiddeld 90-100rpm moet halen. Ik zit denk ik nu gemiddeld rond de 83.
Dat ga ik ook niet ontkennen. Zeker bij zwaardere inspanningen is het (kunnen) verhogen van u cadence zeker een goeie zaak omdat je anders je beenspieren disproportioneel belast t.o.v. je hart & longen en in tegenstelling tot je hart & longen is het herstel vermogen van je benen beperkt.

Maar bij lagere vermogens (duurvermogen en in het algemeen alles onder je omslagpunt) is het gewoon minder belangrijk omdat je in principe toch geen verzuring opbouwt in u spieren waardoor energie efficiëntie dus een belangrijkere factor wordt en die energy efficiëntie is gewoon beter bij 80RPM dan bij 90RPM (feit).

Absoluut, puur qua energie efficiëntie zou iets van 60 rpm zelfs het beste zijn, uit de 'beter worden' podcast, maar dat is dan weer een te zware belasting voor de spieren.

Je moet geen 95RPM nastreven aan 180W bv...
Wil je insinueren dat dit laag is of? :unsure:
Dat is aan de hogere echelon van mijn duurtempo.
Dan houd ik goed druk op de pedalen hoor en spin ik vlot 90+ rpm.
Op de rollen is mijn cadans iets lager dan buiten. Persoonlijk vind ik het minder belastend om minder kracht te zetten en meer cadans te draaien om mijn vermogen te ontwikkelen.

Ik zou dit jaar met de vriendin op vakantie gaan naar de Dolomieten, wellicht een week naar de regio Bolzano en een week regio Bormio.
Ik vroeg me echter af of jullie misschien ervaring hebben met leuke adresjes in die buurt. Bij voorkeur huurhuisjes/appartementen (airbnb of zo) waar ge zonder problemen uw fiets kunt wegsteken of evt. een betaalbaar fietshotel mag ook :)

Merci

Laatste tijd veel problemen met mijn Wahoo Tickr. Vorige rit enorme spikes, HR constant 220 terwijl ik neerzat.
Nieuwe batterij was de oplossing.
Vandaag toertje gaan fietsen, eerste 45 minuten een goede HR-meting, maar daarna bleef Hr zakken tot 80-90. Volle gas op de pedalen had geen invloed…
Nog iemand zoiets voorgehad?

Laatste tijd veel problemen met mijn Wahoo Tickr. Vorige rit enorme spikes, HR constant 220 terwijl ik neerzat.
Vandaag toertje gaan fietsen, eerste 45 minuten een goede HR-meting, maar daarna bleef Hr zakken tot 80-90. Volle gas op de pedalen had geen invloed…
Nochtans een top HR-monitor!

🤣🤣🤣🤣

Ja gewoon gaan inwisselen voor een nieuwe (mocht daar wel geen reclame van maken maar wahoo doet daar niet lastig over heb ik al van andere gehoord)
Is hem nog onder garantie?

Mocht je een andere willen deze in het oog houden:

Paar weken terug voor 45,75 euro gekocht.

die van wahoo zijn volgens mij toch echt brol.....
Komen hier constant voorbij met problemen (en langs de andere kant dat iedereen die geweldig vindt...)

die van wahoo zijn volgens mij toch echt brol.....
Komen hier constant voorbij met problemen (en langs de andere kant dat iedereen die geweldig vindt...)
dat was ook mijn punt trouwens (voor mocht je denken dat ik het meende)

Het is gewoon non-stop die problemen. Van andere hoor je zelden iets (Polar, Garmin, Decathlon en zelfs Aliexpress)

Mijn originele heeft het 3j uitgehouden maar die was aan de klikdingen verroest (eigen fout).

De nieuwe na 6 maand gaan ruilen :p

Bij FuturumShop 10 euro korting vanaf 75 euro die je besteld.
Via de Live Slow Ride Fast podcast met code "corner".

Ja gewoon gaan inwisselen voor een nieuwe (mocht daar wel geen reclame van maken maar wahoo doet daar niet lastig over heb ik al van andere gehoord)
Is hem nog onder garantie?
Heb hem binnengedaan bij de fietsenwinkel. Zal opgestuurd worden naar Wahoo ter garantieafhandeling. Hoop dat ik binnen 3 weken mijn HRM terug heb, er staat een lange graveltocht op het programma.

Heb hem binnengedaan bij de fietsenwinkel. Zal opgestuurd worden naar Wahoo ter garantieafhandeling. Hoop dat ik binnen 3 weken mijn HRM terug heb, er staat een lange graveltocht op het programma.
Oei ik heb gewoon een nieuwe meteen meegekregen :p

Nog eens naar zolder geweest, was 3 jaar geleden.
Bochten nog wat werk aan, zeker als ik in heel snelle groepjes zat :D

Mijn originele heeft het 3j uitgehouden maar die was aan de klikdingen verroest (eigen fout).

De nieuwe na 6 maand gaan ruilen :p
Ik heb mijne vd decathlon al een jaar of 7...

Valt gewoon op dat hier zo vaak problemen voorbij komen met wahoo hr meters.

En als iemand advies vraagt welke te kopen het diezelfde wahoo is.

Ik heb mijne vd decathlon al een jaar of 7...

Valt gewoon op dat hier zo vaak problemen voorbij komen met wahoo hr meters.

En als iemand advies vraagt welke te kopen het diezelfde wahoo is.
Uiteraard je weet wat pas goed is als je eerst iets slecht koopt :p

Denk dat er maar 1 iemand de HS-meter van wahoo aanbeveelt hier

Terug
Bovenaan