De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Kent iemand een goed middel/zalf tegen lichte schaafwondjes aan het zitvlak?

durex_play_sensitive_2752.jpg

:unsure:

Als ze er al zijn of om ze te voorkomen?
Deze vind ik oké om te voorkomen.
En deze of deze als het al te laat is.
Merci, het is voor als het te laat is…
Smeer je die chamois eigenlijk rechtstreeks op de huid? Of eerder op het zeem?

Die is niet handig. Wat onhandig formaat om het er in te duwen, zit zeer ongemakkelijk tijdens het fietsen en zéér moeilijk om terug te verwijderen! :unsure:

Die is niet handig. Wat onhandig formaat om het er in te duwen, zit zeer ongemakkelijk tijdens het fietsen en zéér moeilijk om terug te verwijderen! :unsure:
Chamois rechtstreeks op de huid (heb die van Assos).

Iemand al eens een ketting gehad waarvan 1 schakel niet soepel bewoog en waar je zelfs kracht moet op zetten om hem te "laten plooien"?
Vroeger gebeurde dat vaker bij de schakel die aan elkaar gezet was. Je kon dat oplossen door de ketting te "breken". Dat was eigenlijk gewoon zijdelings de ketting wat proberen plooien zodat die schakel net iets verder open komt en djs kiet meer klemt.

Kickstart your condition. Ik commute nu 3x per week (soms 4x) met mijn stadsfiets van 22 jaar oud. 43km/dag. Sweaty backside be damned, ik wil terug stalen dijspieren hebben!

Dat zijn toch de broeken met die flinterdunne zeem in. De supporterslijn.
Heb er ook zo eentje en dat is echt zoals ik al zei een flinterdunne zeem, is quasi gelijk aan geen zeem hebben.

Vroeger kon je ook zo een supporterkitje kopen van BMC. Zo in een sportzakje met daarin een truitje en een broekje. Dat was toen 50€ voor zo een kitje.
Ik heb zo 2 kits gehad er eigenlijk geen klagen over. Heb die 4jaar lang gedragen. Vergeleken met een deftig zeem is dat natuurlijk niks maar voor woon werk en ritjes onder de 3u waren die voor mij alvast voldoende.

Als de naden niet waren gescheurd reed ik er nog mee naar het werk.

Ge moet 'm openmaken vooraleer 'm in te brengen, dan komt ie er achteraf vlot uit. :unsure:

Volgens officiële website:

'Breng het direct aan op de huid (vermijd intieme gebieden) voor elke rit. Bovendien, na elke wasbeurt, een dunne laag op de zeem aanbrengen. Dit om soepelheid, elasticiteit en antibacteriële eigenschappen te behouden'

Mss dat laatste ook eens doen want mijn potje gaat al 2j mee en is na opening maar 1 jaar goed :lol:

Volgens officiële website:

'Breng het direct aan op de huid (vermijd intieme gebieden) voor elke rit. Bovendien, na elke wasbeurt, een dunne laag op de zeem aanbrengen. Dit om soepelheid, elasticiteit en antibacteriële eigenschappen te behouden'

Mss dat laatste ook eens doen want mijn potje gaat al 2j mee en is na opening maar 1 jaar goed :laugh:
Altijd rechtstreeks op de huid aanbrengen!
En niet kwistig zijn, daar mag een goeie laag pap op gelegd worden.

Terug
Bovenaan