De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik heb zo een essential case van the pack.
Werkt heel goed maar is inderdaad wel een beetje dikker dan uw smartphone bloot of in een ziploc.
Heb er zo1 besteld. Mja iets dikker dan smartphone is geen probleem als ik zie wat daar allemaal in kan. Nu zit ik met 3 zakken die ook wel dik zijn. 1 met binnenband, 1 met gsm en foods en dan 1 met pompje, 2 Co patronen, bandenlichters. Met die essential case kan alles gewoon daarin.

Heb er zo1 besteld. Mja iets dikker dan smartphone is geen probleem als ik zie wat daar allemaal in kan. Nu zit ik met 3 zakken die ook wel dik zijn. 1 met binnenband, 1 met gsm en foods en dan 1 met pompje, 2 Co patronen, bandenlichters. Met die essential case kan alles gewoon daarin.
Eigenlijk is dat dan gewoon een chacosse voor fietsers. Na een tijdje ga je daar niets meer in terugvinden.

En altijd heb je die miserie met die kleine rotbeesten. Met een grote hond die los loopt of zelfs zonder baas erbij heb ik dat nog nooit tegen gekomen.
Diametraal tegenovergesteld hier, ik kan al niet meer tellen hoe vaak ik achterna gezeten ben door grote honden (ofte, ergens tussen de 10 en 20 keer) en een keer heeft een Duitse herder mijn hemd kapot gebeten. Beest stond stijf van de schrik en ik had door dat het link was, de jongeman die er mee op wandel was (niet de eigenaar) was helaas minder snugger. Tijdens het passeren is dat beest in fight or flight modus geschoten en naar mijn hemd gevlogen - had het eigenlijk van mijlenver zien aankomen, in die mate dat ik er ook in de verste verte niet van geschrokken was, in tegenstelling tot de begeleider die daar totaal verbouwereerd met zijn mond vol tanden stond. Lesje geleerd, sindsdien zeg ik tegen mensen dat ze hun hond kort moeten houden als ik merk dat die niet op z'n gemak is.

Diametraal tegenovergesteld hier, ik kan al niet meer tellen hoe vaak ik achterna gezeten ben door grote honden (ofte, ergens tussen de 10 en 20 keer) en een keer heeft een Duitse herder mijn hemd kapot gebeten. Beest stond stijf van de schrik en ik had door dat het link was, de jongeman die er mee op wandel was (niet de eigenaar) was helaas minder snugger. Tijdens het passeren is dat beest in fight or flight modus geschoten en naar mijn hemd gevlogen - had het eigenlijk van mijlenver zien aankomen, in die mate dat ik er ook in de verste verte niet van geschrokken was, in tegenstelling tot de begeleider die daar totaal verbouwereerd met zijn mond vol tanden stond. Lesje geleerd, sindsdien zeg ik tegen mensen dat ze hun hond kort moeten houden als ik merk dat die niet op z'n gemak is.
Zou jij geen stripreeks beginnen?

Jaren geleden in heverleebos aan het lopen, op moment dat ik vrouw met loslopend hondje moet passeren komen er ook MTB aan die bijna op de hond zaten. Die vrouw begint die MTB uit te kafferen omdat ze daar niet mochten fietsen (wat wel klopte) maar toen ik doodleuk zei 'en uw hond mag ook niet loslopen' dan was het rap gedaan :lol:

Nieuwe schoenen nodig, oude beginnen te knellen. Streek waasland / Gent. Waar ben ik het best om schoenen te passen buiten van Eyck?

Roeselare kan ook nog wel.

Vorige week eens voor de eerste keer zelf m'n ketting van koersfiets vervangen want was duidelijk aan vervanging toe. Dan ook maar ineens de cassette mee vervangen. Zit echter met probleem nu dat als ik veel kracht op pedalen zet, bv bij het vertrekken aan een groen licht schiet m'n ketting bijna iedere keer door.

Ketting is exact even lang als de vorige en ook 11-speed. Ik vermoed/vrees dus dat ik mss het grote kettingblad vooraan ook ga moeten vervangen... Wat denken jullie? Is die versleten?

Had ook al even zitten googlen voor een Ultegra 6800 kettingblad van 50t maar dat is dus precies echt nergens te bestellen... 52t en 53t nog wel maar ben ik niets mee.

Als ik op m'n klein blad fiets heb ik er geen last van maar dat is obv ook wat idioot 😝

Vraagske: kunt ge eigenlijk zonder moeite upgraden van een Ultegra 6800 naar Ultegra 8000 crankstel of is het niet zo simpel en moet ge met bepaalde zaken nog verder rekening houden? Type derailleur e.d.? Zelfs als ge zelfde tandverdeling behoudt?

Had gezien dat de R8000 crankstellen op Mantel wel op stock waren haha 😅 Op dit moment overweeg ik het (nog) niet, maar who knows :p

Vraagske: kunt ge eigenlijk zonder moeite upgraden van een Ultegra 6800 naar Ultegra 8000 crankstel of is het niet zo simpel en moet ge met bepaalde zaken nog verder rekening houden? Type derailleur e.d.? Zelfs als ge zelfde tandverdeling behoudt?

Had gezien dat de R8000 crankstellen op Mantel wel op stock waren haha 😅 Op dit moment overweeg ik het (nog) niet, maar who knows :p
Zou normaal zonder probleem moeten werken. Misschien dat de ketting wel al wat versleten is en dat je chainsuck zou kunnen krijgen op de nieuwe platteau's maar zonder dat zou dat normaal moeten werken.

Tuinhuis aan het opruimen.
Iemand nood aan een Canyon guard doos? Heb er 1 van een Canyon Endurace en Canyon Grand Canyon.
Gratis af te halen te Heist-op-den-Berg, anders zijn ze voor het karton.

Goei weer dus TT van zondag in Kortrijk-Dutsel al grotendeels gedaan vandaag (op gpx want nog maar p 1 stukje met pijltjes). Wel niet zoals ze hem zondag doen, 2e stuk eerst gedaan

Daarin lek gereden (afdaling vol stenen vermoed daar), en daarna begon er ook vreemd geluid van aandrijving te komen waarvan ik oorzaak nog niet gevonden heb. Is alleen op de kleinere tanden (maar ook niet altijd). Achteruittrappen is er niets, als ik draai van de fiets ook niet. Maakt een ketting tegen uw cassette lawaai? :unsure: al zou dat ook achteruit moeten zijn zou ik denken

Moet fiets eens kuisen straks en dan eens verder zoeken

Paar drukke weken gehad en dinsdag voor 't eerst terug op de fiets kunnen kruipen, na 20km reeds de man met de hamer tegengekomen en gemerkt dat er iets niet goed zat en jawel, positieve covid-test..

Hoeveel dagen hebben jullie gewacht om terug te beginnen trainen na besmetting?

Vorige week “lek” gereden met mijn gp5000tl.

Sealant heeft het gat gedicht, maar meer dan 2 bar zat er niet meer op.

Thuisgekomen, opgepomp, en vanaf 4 bar sprong het gat weer open. Het leek nochtans niet zo groot, scheurtje van 2-3mm, maar alle sealant spoot er meteen terug uit van zodra ik op 4 bar zat. Letterlijk heel mijn werkplaats onder witte goo 🤣

Gisterenavond een wiek gestoken (niet gesmolten zoals ik nadien las, gewoon geplugd), sealant een nachtje laten werken.

Deze ochtend opgepomp, 4baf, pssscchhtt. Chance dat ik nog niet had gekuist 🤣.

Bandje eraf, gekuist/ontvet ter hoogte van het gat, vulkanisatiespecie erop, laten drogen, binnenbandplakker, 2 uur onder druk aangeduwd. Sealant erin, en nu is hij al 2-3u op 4bar aan het houden.

De binnenbandplakker werkte bij mijn Pirelli Cinturato’s ook, maar daar rij ik met een pak minder druk. Niet echt kosjer, maar bon, worth a try

Bon twas dus iets onnozel: dat ding om tegen te gaan dat uw ketting er vooraan aftottert zat los.

Heb het vastgezet maar eens naar de winkel als ik tijd heb, gewoon om te zien hoe dat eigenlijk moet zitten want dat draait veel meer dan ik dacht

Mooi parcours? Ik ben zondag in principe ook op post. Bedenk me wel net dat het uur verandert 😬
Beetje stom om met de auto tot daar te rijden (en kostelijk in deze tijden!) dus dat wordt vroeg vertrekken ...

Zeg, wat is jullie delta tussen 1, 5 en pakweg 20 en 30 seconden power?

Eens beginnen opvolgen nu ik een maandje buiten fietsen met powermeter en is echt om te huilen. Op de een of andere manier is mijn 1s power nog nooit boven de 1050 watt geweest terwijl ik al 1000 watt op 5 seconden, 955w op 10 seconden en 845w op 20 seconden heb aangehouden.

Kan dat? Ik zou toch denken dat er een veel groter verschil op moeten zitten? Is wel een eenzijdige powermeter op linkse crank. Akkoord, mijn benen zijn wellicht niet erg fris de laatste tijd (mooi weer = 6-7/7 gesport laatste weken) maar dat zou dan toch ook onder andere wattages impact moeten hebben?
1s: 1159
2s: 1159
5s: 1087
10s: 1014
20s: 760

Uw 20s is in verhouding met die van mij wel episch goed

Mooi parcours? Ik ben zondag in principe ook op post. Bedenk me wel net dat het uur verandert 😬
Beetje stom om met de auto tot daar te rijden (en kostelijk in deze tijden!) dus dat wordt vroeg vertrekken ...
Niet echt als mijn route juist was (al heb ik wel paar dingen afgesneden) maar op zich wel veel offroad
stukje Holsbeek/Kessel-Lo wel pittig (zounk naar boven etc)

2e stuk is wat vlakker met nog 1 echt steil ding.

Maar ben thuis vertrokken om dan laatste 5km te doen. En daarna eerste de lus naar het oosten om dan doorsteek naar Holsbeek via de weg te doen zodat ik die bergjes pas na 2u had omdat ik daarna koffiestop kon doen bij mijn ouders (na lindenbos) en dan gewoon naar huis weer via doorsteek Holsbeek

Terug
Bovenaan