Gewoon zorgen dat je de flikken ontwijkt....Dan maar zomersetje erop gezwierd met het goede weer, al liggen er wel ook winterbanden op (pirelli 4s)
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gewoon zorgen dat je de flikken ontwijkt....Dan maar zomersetje erop gezwierd met het goede weer, al liggen er wel ook winterbanden op (pirelli 4s)
Die hebben blauwe streep dus de flikken zullen het wel toelatenGewoon zorgen dat je de flikken ontwijkt....

Ik gebruik die IQ dingen nooitIk gebruik ook gewoon een ziploc zakje, maar wel een dat echt ritst, hé, zodat je niet moet prutsen met open- en toepriegelen. Die van Rapha zien er ook niet mis uit, maar zo'n ritsen zijn meestal niet MTB-proof.
Welke IQ of andere dinges raden jullie aan voor een Edge 830? Op het moment de Komoot, Trailforks & Strava app en als datavelden Heart Rate Zones Chart en Active Data Field als test. Usecase = MTB routes en VTTs met hartslagmeter, occasioneel stadsfiets routering. Ik kom van een 810.
Same, nooit gebruikt.Ik gebruik die IQ dingen nooit
Voor ridewithgps is dat wel een "must"Ik gebruik ook gewoon een ziploc zakje, maar wel een dat echt ritst, hé, zodat je niet moet prutsen met open- en toepriegelen. Die van Rapha zien er ook niet mis uit, maar zo'n ritsen zijn meestal niet MTB-proof.
Welke IQ of andere dinges raden jullie aan voor een Edge 830? Op het moment de Komoot, Trailforks & Strava app en als datavelden Heart Rate Zones Chart en Active Data Field als test. Usecase = MTB routes en VTTs met hartslagmeter, occasioneel stadsfiets routering. Ik kom van een 810.
Ik was aan het fietsen langs het jaagpad tot ik zo een koppel met 2 loslopende honden opmerk. De honden waren elk aan een kant van het jaagpad in de berm aan het snuffelen. Natuurlijk net als ik passeer loopt die ene hond over en ram in die recht in zijn flank. Ik weet zelfs niet als ik er over gereden heb maar die gaat neer en hoor die janken.
Zou een dure carbon fiets met ditto wielen daar tegen bestend zijn? Ik reed 35 maar dan nog wat kunnen afremmen dus tzal wel aan +25km/u geweest zijn.Zeker? Dacht dat het enkel in Brusselse mochtDeze avond voor de eerste keer in mijn leven een hond omver gereden.Ik was aan het fietsen langs het jaagpad tot ik zo een koppel met 2 loslopende honden opmerk. De honden waren elk aan een kant van het jaagpad in de berm aan het snuffelen. Natuurlijk net als ik passeer loopt die ene hond over en ram in die recht in zijn flank. Ik weet zelfs niet als ik er over gereden heb maar die gaat neer en hoor die janken.
Uiteindelijk springt die weer recht en komt zo al blaffend naar mij af. Dan wat van mijn kloten gemaakt maar het baasje was daar al vlug om die vast te pakken. Hopelijk heeft die hond niks maar in Wallonië is dat echt een plaag al die loslopende honden. En blijkbaar mag het nog ook.
Chance heb ik fulcrum 7 wielen die tegen een stootje kunnen.Zou een dure carbon fiets met ditto wielen daar tegen bestend zijn? Ik reed 35 maar dan nog wat kunnen afremmen dus tzal wel aan +25km/u geweest zijn.

Ik dacht dat iemand van hier op het forum dit had opgezocht. Want die had ambras gehad met een vrouw wiens hond losliep en die vrouw had hem dan nageroepen dat het daar wel mocht. Tenzij dat het nu idd Brussel was maar ik dacht Wallonië.Zeker? Dacht dat het enkel in Brusselse mocht![]()

Vorig weekend plots na een bocht stond een agressieve jack russel me op te wachten in het midden van de bocht. Ik rem af en dat rotbeest komt naar me toe gelopen en probeert te bijten.Deze avond voor de eerste keer in mijn leven een hond omver gereden.Ik was aan het fietsen langs het jaagpad tot ik zo een koppel met 2 loslopende honden opmerk. De honden waren elk aan een kant van het jaagpad in de berm aan het snuffelen. Natuurlijk net als ik passeer loopt die ene hond over en ram in die recht in zijn flank. Ik weet zelfs niet als ik er over gereden heb maar die gaat neer en hoor die janken.
Uiteindelijk springt die weer recht en komt zo al blaffend naar mij af. Dan wat van mijn kloten gemaakt maar het baasje was daar al vlug om die vast te pakken. Hopelijk heeft die hond niks maar in Wallonië is dat echt een plaag al die loslopende honden. En blijkbaar mag het nog ook.
Chance heb ik fulcrum 7 wielen die tegen een stootje kunnen.Zou een dure carbon fiets met ditto wielen daar tegen bestend zijn? Ik reed 35 maar dan nog wat kunnen afremmen dus tzal wel aan +25km/u geweest zijn.
HumblebragZou een dure carbon fiets met ditto wielen daar tegen bestend zijn? Ik reed 35 maar dan nog wat kunnen afremmen dus tzal wel aan +25km/u geweest zijn.
Vorig weekend plots na een bocht stond een agressieve jack russel me op te wachten in het midden van de bocht. Ik rem af en dat rotbeest komt naar me toe gelopen en probeert te bijten.
Ik heb die daar een stamp gegeven met mijn carbon zool zal hij het wel gevoeld hebben, maar hij kwam dan weer achter me aan. Heb dan een serieus sprintje getrokken want ik vreesde dat hij plots tussen mijn wielen ging belanden en dat ik tegen dek ging gaan.
En altijd heb je die miserie met die kleine rotbeesten. Met een grote hond die los loopt of zelfs zonder baas erbij heb ik dat nog nooit tegen gekomen.

Bunnyhop ftwMwaa... Vorige week in het Zoniënwoud een mevrouw die haar labrador netjes naast haar laat zitten terwijl we passeren en net als ik mij omdraai om tegen mijn maat te zeggen 'amai netjes opgeleid' zie ik die gelijk een zot naar ons sprinten
Is dan uiteindelijk teruggelopen maar heb daar ook altijd schrik voor, over zo een jack russel zal je nog wel overrijden met een gravelfiets, zo een labrador is al wat moeilijker![]()

25? Levensgevaarlijk!Chance heb ik fulcrum 7 wielen die tegen een stootje kunnen.Zou een dure carbon fiets met ditto wielen daar tegen bestend zijn? Ik reed 35 maar dan nog wat kunnen afremmen dus tzal wel aan +25km/u geweest zijn.
Eigenlijk toch half serieus... honden en kleine kinderen zijn echt een pest, die kunnen op elk moment iets totáál random doen, stapvoets is the way to go.Doggystyle ftwBunnyhop ftw![]()

Ik krijg die routes toch altijd vlot op mijn 530 zonder die IQ app, uitsluitend met mijn telefoon en Garmin Connect.Voor ridewithgps is dat wel een "must"
Ik rij (reed) op donderdag in een groepje die steeds routes deelt via messenger met RideWithGPS en zonder die IQ app was dat een gigantisch geknoei om die op het toestel te krijgen. Met de IQ app staan alle gemarkeerde routes automatisch op de Edge530
Zet daar de joggers ook maar bij.25? Levensgevaarlijk!Eigenlijk toch half serieus... honden en kleine kinderen zijn echt een pest, die kunnen op elk moment iets totáál random doen, stapvoets is the way to go.
Fietsende gepensioneerden horen daar trouwens ook bij: levensgevaarlijk, dat kan zomaar at random stoppen, of beter nog gewoon een 180° doen zonder eerst even achterom te kijken.
Ik heb zo een essential case van the pack.75 en de rest. 85€ voor de L die je tegenwoordig nodig hebt om er een smartphone in te krijgen.
Die rapha, past die makkelijk in een fiets shirt? Op foto's is dat altijd moeilijk in te schatten hoe groot het is.