De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Zever!

'Heb je koorts of klachten beneden de nek, zoals spierpijn en slap niet fit gevoel: train dan niet. Heb je alleen klachten boven de nek, zoals een verstopte neus, keelpijn of hoesten: dan kun je trainen. Het advies is om alleen matige intensieve inspanningen te doen, oftewel inspanningen waar je binnen één dag van hersteld bent.'
Wat is er exact zever? Ik zeg niet dat je niet mag fietsen als je 2 keer hoest hé. Maar zelfs als ge ok zijt maar ge hebt het gevoel van op uwen adem te trappen als ge nog maar den trap op moet (als je dat normaal niet hebt :unsure:) doe je beter niks. De theorie van "die ziekte gewoon goed uit te zweten" is iets wat je echt beter niet doet.

Het is niet alsof een paar dagen niet trainen een ramp is... je doet veel slechter door te trainen als je het beter niet doet, dan door een paar dagen rust als je getrained zou kunnen hebben.

Die bro science van boven de nek is ook maar onzin natuurlijk.
Bij hoesten kan je perfect sporten, dat zal echt wel afhangen van hoe hard je dan juist hoest, en van waar de hoest komt.
Als het uw longslijmvlies is dan moet je geen aërobe inspanning gaan doen, en dus die longen nog meer gaan belasten met zuurstof uit die lucht te halen.

Het is zoals Reverz zegt, de nadelen van wel te sporten als uw lichaam niet in orde is tegenover niet zijn veel groter.

Dat weet ik :) Maar dat wil niet zeggen dat je daarom niet verder mag denken hé.

Nu weet hij wellicht al dat het hem bevalt, en misschien kan hij hem terug verkopen voor zijn aankoopbedrag.

Propere lei.

Of niet
Vanochtend 45km gedaan en eigenlijk geen last gehad van de ketting en dergelijke. Dus ik denk dat ik die gewoon ga op rijden voorlopig, en dan wel zien binnen hoeveel maand (of kilometer) dat is.

In verband met de voorvering, die gaat nog mooi in en uit, das genoeg voor mij :D

Twas goed fris vanochtend, maar behalve koude tenen eigenlijk geen last.
Thermische herfst/wintersokken (https://www.ekoi.com/en-be/autumnwinter-socks/11595-chaussette-hiver-ekoi-thermolite-noir.html) en dan ook winterschoenovertrekken (https://www.ekoi.com/en-be/winter-c...uvre-chaussures-hiver-ekoi-cold-extrem-2.html)

Na een uur ofzo moest ik toch af en toe de teentjes bewegen tegen de kou misschien beter met 2 paar kousen?
Of van die warmtezakjes, eens voor kijken.

Ben wel aant twijfelen om een kleine upgrade te doen (die ook meekan naar een andere fiets), en dit is een (basic) geveerde zadelpen

Vanochtend 45km gedaan en eigenlijk geen last gehad van de ketting en dergelijke. Dus ik denk dat ik die gewoon ga op rijden voorlopig, en dan wel zien binnen hoeveel maand (of kilometer) dat is.

In verband met de voorvering, die gaat nog mooi in en uit, das genoeg voor mij :D

Thermische herfst/wintersokken (https://www.ekoi.com/en-be/autumnwinter-socks/11595-chaussette-hiver-ekoi-thermolite-noir.html) en dan ook winterschoenovertrekken (https://www.ekoi.com/en-be/winter-c...uvre-chaussures-hiver-ekoi-cold-extrem-2.html)

Na een uur ofzo moest ik toch af en toe de teentjes bewegen tegen de kou misschien beter met 2 paar kousen?

Ben wel aant twijfelen om een kleine upgrade te doen (die ook meekan naar een andere fiets), en dit is een (basic) geveerde zadelpen

2 paar kousen gaat echt niet helpen, integendeel je gaat koudere voeten krijgen.

nog eens op de rollen gefietst vandaag, minder dan uur was ik er al klaar mee...
en was ook weer de laatste x voor dit jaar :D

Laatst bewerkt:

Als uw ketting, volgens uw kettingmeter versleten is --> vervangen

Met wat geluk, als ge op tijd zijt, moet ge enkel uw ketting vervangen.
Als je verder blijft rijden met versleten ketting rij je uw tandwielen kapot. Liever wat vaker ketting vervangen dan uw tandwielen.

Geveerde zadelpen --> kzou uw banden wat aflaten... Hoeveel bar rijdt ge nu, en hoeveel kilo weegt ge?

Als uw ketting, volgens uw kettingmeter versleten is --> vervangen

Met wat geluk, als ge op tijd zijt, moet ge enkel uw ketting vervangen.
Als je verder blijft rijden met versleten ketting rij je uw tandwielen kapot. Liever wat vaker ketting vervangen dan uw tandwielen.

Geveerde zadelpen --> kzou uw banden wat aflaten... Hoeveel bar rijdt ge nu, en hoeveel kilo weegt ge?

Ja had het eerder op alle tandwielen enzo, die laat ik voor wat ze zijn tot ik er last mee krijg. Maar ketting ga ik wel doen, das ook het enige waar ik exact het type van weet 😆

Aantal bar geen idee. Zal er eens mijn voetpomp op zetten. Heb nog niet aan de banden gekomen sinds ik hem gekocht heb, staan gewoon keihard van bij de vorige eigenaar of mijn fietsenmaker.

Ja keihard dat is absoluut niet de bedoeling bij MTB.

Een pak minder dan de minimum toegelaten druk voor een band rijdt iedereen mee rond. Eigenlijk zo plat mogelijk. Dat hij net niet tegen de velg slaat als ge over een wortel ofzo rijdt.

Een pak minder dan de minimum toegelaten druk voor een band rijdt iedereen mee rond. Eigenlijk zo plat mogelijk. Dat hij net niet tegen de velg slaat als ge over een wortel ofzo rijdt.

Ik weeg ongeveer 95 op een goeie dag, hoeveel bar dan ongeveer? Veronderstel dat ze zo hars staan omdat die mens toch enkel maar gewone baan deed

Ergens tussen 1.5 en 3 bar. Afhankelijk van hoe breed de band is. Als beginner is dat in mijn ogen een van de moeilijkste dingen om te bepalen voor een off road ritje. Als je twijfelt iets meer druk, aflaten is makkelijker dan bijblazen.

Hij rijdt niet tubeless he
En dan nog dat durf ik ook niet zo plat ze als je wat harder over obstakel gaat dan zit je effectief tegen uw velg

Ooit. Al vaak ritten 70 - 80 km, maar geen 100.
Ik was bijna thuis met 94 op de teller dus heb ik nog een beetje rondgereden in de buurt 😁.

Ooit. Al vaak ritten 70 - 80 km, maar geen 100.
Ik was bijna thuis met 94 op de teller dus heb ik nog een beetje rondgereden in de buurt 😁.
Haha zo ging mijn eerste 100km ook. 😁
(Nachtshift en halve dag vaccinatieverlof, van het werk naar huis fietsen, rugzak droppen en .gpx volgen, ik passeerde thuis aan 92km 😜 ja dan kunnen die 8 er ook nog wel bij! En die rust 's nachts zo zalig 😍).

Terug
Bovenaan