De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Deze zomer de drie kanten gedaan (op verschillende dagen wel) en vond qua omgeving Sault eigenlijk de mooiste om te beklimmen. Wel heel toegankelijk en in afstand iets langer, maar vond die veel rustiger en aangenamer om te beklimmen.

Bedoin wel mytischer natuurlijk, het bos doet veel kraken.

In mijn belevenis heb je via Malaucène toch wel de mooiere/meer impressionante uitzichten op de vallei. Ik heb deze wel beklimming 's ochtends gedaan waardoor ik de zonsopgang mooi heb kunnen volgen, misschien heeft dat er iets mee te maken.

Via Sault is sowieso een pak gemakkelijker (ook enkele kilometers langer). Net voor chalet renard nog eens op de grote plateau stoempen :cool: (om dan weer stil te vallen in het maanlandschap :unsure:).

@Mr.Fingers : gezien jij de Canyon-kenner (en inside man? :unsure: ) bij uitstek bent
Had ik maar inside-info (ik ken mensen die er werken, maar die lossen amper iets, waarschijnlijk omdat ze het zelf ook niet weten). Maar zoals anderen al gezegd hebben: maandagochtend in de gaten houden (of distill.io browser extensie gebruiken op de webpagina van de fiets van je keuze).

:nono::nono::nono: GRIZL HAD IK GEZEGD!!!
En hoeveel keer ben je dan juist al gaan bikepacken?
giphy.gif

Ik heb een aantal jaar geleden de Ventoux opgereden zonder echte voorbereiding, de 4 maanden ervoor misschien 8-9 keer geen fietsen. Dat was toen 2u afzien, maar dat lukt wel, uzelf niet opblazen in de start en doorbijten op die steilere stukken. Heb toen malaucène gedaan, das op km 15 en 16 alsk mij ni vergis ff door de grens gaan en dood gaan. Sault is langer, maar rustiger en beter te doseren omdat je ook glooiende stukken hebt waarop je kan recupereren. Dit jaar heb ik de Ventoux 3 keer gedaan en nadien ook de RvV, die doe je niet zonder deftige voorbereiding, enorm verschil. Zoals al gezegd, de tijd op de fiets alleen al en dan heb je al 150km gereden vooraleer alle pittige heuvels en kasseistroken komen
Ik vroeg het eigenlijk vooral omdat ik met een paar vrienden dit jaar de Ventoux wou doen.
Vorig jaar de RVV gereden, wel een paar maanden goed op voorbereid. Nu in de winter weer even stil gelegen maar ik wou me nu dan voorbereiden op de Ventoux.
Maar als ik het zo lees is het misschien nog wel te doen om hem 2 keer te doen? :p

Ik vroeg het eigenlijk vooral omdat ik met een paar vrienden dit jaar de Ventoux wou doen.
Vorig jaar de RVV gereden, wel een paar maanden goed op voorbereid. Nu in de winter weer even stil gelegen maar ik wou me nu dan voorbereiden op de Ventoux.
Maar als ik het zo lees is het misschien nog wel te doen om hem 2 keer te doen? :p
Als ge dezelfde voorbereiding aan de dag kunt leggen en het mentaal kunt opbrengen, kunde met een gerust hart nu beginnen trainen en Cinglé Du Ventoux worden (3 flanken op 1 dag) :)

Wanneer worden die Aeroads nu eens gedropt? #hetmoetennietalgrizlzijn ! 😇

Wat wordt eigenlijk verwacht hier? Ik herinner me dat @Mr.Fingers zei dat begin dit jaar nieuwe modellen voor de racefietsen bij Canyon gedropt worden? :)

Zullen het gewoon huidige modellen met nieuwe shimano groepsets upgrade zijn. Of zal Canyon ook hun ultimates updaten met geïntegreerde kabels etc.?

Of zal Canyon ook hun ultimates updaten met geïntegreerde kabels etc.?
Ze hebben recent de "2022" Ultimates gereleased, met Sram Rival ETAP, nieuwe kleurtjes,... maar een oud frame. Ik denk dat Canyon effectief van plan was om in 2022 met de nieuwe Ultimate uit te komen, hetzelfde principe volgend van de Aeroad (integrated/electronic only op de SLX/CFR), maar gezien het euvel met de Aeroad seatpost en stuur, is dat terug naar de tekentafel gestuurd, en een jaar uitgesteld.

Ze hebben recent de "2022" Ultimates gereleased, met Sram Rival ETAP, nieuwe kleurtjes,... maar een oud frame. Ik denk dat Canyon effectief van plan was om in 2022 met de nieuwe Ultimate uit te komen, hetzelfde principe volgend van de Aeroad (integrated/electronic only op de SLX/CFR), maar gezien het euvel met de Aeroad seatpost en stuur, is dat terug naar de tekentafel gestuurd, en een jaar uitgesteld.

Dat is dan 2023? Of ze wilden het vorig jaar al volledig al lanceren, maar door het Aeroad issues zal het later dit jaar zijn?

Ik gok "najaar 2022", dus modeljaar 2023. Zou me niet verbazen dat we de nieuwe ultimate frames zullen zien opduiken in de voorjaarsklassiekers, oftewel de Giro/TdF.

Ik gok "najaar 2022", dus modeljaar 2023. Zou me niet verbazen dat we de nieuwe ultimate frames zullen zien opduiken in de voorjaarsklassiekers, oftewel de Giro/TdF.
Of ze gaan de specialized toer op en gooien de aeroad en ultimate samen en bouwen de ultieme lichte aerofiets onder de ultimate naam.
Met andere woorden aeroad weg.

Of ze gaan de specialized toer op en gooien de aeroad en ultimate samen en bouwen de ultieme lichte aerofiets onder de ultimate naam.
Met andere woorden aeroad weg.
Is al een beetje zo aan het worden. De geometrie van de aeroad is al meer naar de ultimate toe gegaan en in grote rondes zie je de ultimate al bijna niet meer.

In mijn belevenis heb je via Malaucène toch wel de mooiere/meer impressionante uitzichten op de vallei. Ik heb deze wel beklimming 's ochtends gedaan waardoor ik de zonsopgang mooi heb kunnen volgen, misschien heeft dat er iets mee te maken.

Via Sault is sowieso een pak gemakkelijker (ook enkele kilometers langer). Net voor chalet renard nog eens op de grote plateau stoempen :cool: (om dan weer stil te vallen in het maanlandschap :unsure:).
Even voor de volledigheid: Sault is niet gewoon makkelijker omdat de beklimming 5km langer is, je start ook nog eens op 700 want grofweg 400m hoger is dan de 2 andere zijdes.
Bijkomend voordeel is dat de 2 laatste 2km voor Chalet Reynard vlak tot zeer licht dalend zijn waardoor na een dik uur eigenlijk de spanning ook even een klein beetje van de benen kan of je kan op zen minst even wat meer omwentelingen maken wat niet onaangenaam is.

Ik heb de Ventoux nog nooit opgereden, maar ik ben zeker dat die véél minder lastig is dan de RVV. Gewoon kleinste vitesse en gaan. RVV doet altijd pijn door de opeenvolging van hellingen en kasseien.

Ik heb de Ventoux nog nooit opgereden, maar ik ben zeker dat die véél minder lastig is dan de RVV. Gewoon kleinste vitesse en gaan. RVV doet altijd pijn door de opeenvolging van hellingen en kasseien.

Beetje een scheve vergelijking misschien. Hoe kunt ge nu 1 beklimming van de Ventoux vergelijken met een hele klassieker ;-)
Het ene duurt zo'n 1,5 à 2 uur, het andere een hele dag. Maak er anders 3 beklimmingen van. Dat zal ook altijd pijn doen.

Terug
Bovenaan