De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Binnenkort ben ik terug te vinden in het datingtopic:

0EsClyR.jpg
Thanks voor dat extra laagje FOMO... alsof dat nog nodig was. :unsure:

Iemand tips om de vettigheid van een nieuwe KMC ketting te krijgen?
Ketting was aan vervanging toe en zou graag voor de eerste keer van die squirt chain lube gebruiken.
Al weet ik niet of dat goed pakt op die plakboel :unsure:
Waspoeder. Geen vloeibare, echt poeder. Dash oid.

Zit hier iemand van rond Gent die weet of het Scheldepeloton in de week rijdt in de wintermaanden? Hun facebook & strava groep is niet zo actief. Ik heb een weekje verlof en zou donderdagochtend wel eens willen aanpikken als ze rijden.

Ja die rijden. Starten 9 uur Zwijnaarde brug richting Eine. Bij hevige wind of regenweer zoals bv vandaag zal er wel niemand zijn. Maar donderdag en vrijdag zal er gemakkelijk honderd man zijn en zal het peloton in drie stukken breken

Wat zijn zo de gravel bandjes die hier worden aangeraden? (Canyon Grail CF)
Ik heb op dit moment Schwalbe G-One liggen (exact model weet ik niet), maar echt tevreden ben ik er niet van. Weinig grip, weinig stabiliteit en heb het gevoel dat het een redelijk zwakke band is. Mijn gewicht (+-110kg) zal er waarschijnlijk ook wel wat mee te maken hebben, maar ik hou men ogen wel open voor iets anders.

Ik heb op dit moment Schwalbe G-One liggen (exact model weet ik niet)
G-One bite, en da’s net de band die ik iedereen aanraad omdat die sterk is (dikke zijwanden) en een mooie combinatie heeft van grip en snelheid. Waar mankeert het je bij jou aan, offroad-stabiliteit of on-road zekerheid?

Ik ga nu wel mijn bmc weg doen. Aangezien die enkel nog de rollen zou zien en hij is echt wel nog veel te proper om hem gewoon maar daarvoor te gebruiken.

Ik ga ergens tegen volgende winter een goedkope koersfiets zoeken om op de rollen te zetten dan.

Hopelijk is die bmc wel niet te rap weg want dan kan ik 2 maanden niet buiten en enkel op de rollen met mijn zomerfiets.

Nog beter zou zijn zoals met mijn ultimate. Levering was pas voorzien in september en ik had hem 2 maanden vroeger.
Knal toch gewoon die ultimate op de rollen man.
Bolt lekker, goeie zitpositie en met de gravel erbij ga je indoor toch niet gigantisch veel rijden.

G-One bite, en da’s net de band die ik iedereen aanraad omdat die sterk is (dikke zijwanden) en een mooie combinatie heeft van grip en snelheid. Waar mankeert het je bij jou aan, offroad-stabiliteit of on-road zekerheid?

Ik weet het niet. Heb er gewoon niet het gevoel bij. Zal ze dan toch nog eens een extra kans moeten geven binnenkort. Misschien wat lager gaan in druk, maar dan wordt het wel héél hard trappen op de baan haha.

Toch eens op mijn favo site gezwierd, en objectief gezien scoort die band eigenlijk helemaal niet zo goed. Hier in direct vergelijk met de Cinturato’s die ik op mij gravelbike heb.

Naast het feit dat ze tig keer mooier zijn dan die Schwalbes zijn ze ook op elk vlak beter (rolweerstand en lekbestendigheid). Enkel op de hoogte van de noppen scoort de Schwalbe… anders :)

Cinturato vs G One Bite

Hier een lijstje met de overall ratings:

https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews

Daar scoort de G-one bite bijna in de top 5 van slechtste banden :)

(Of jij rijdt met een andere compound @Mr.Fingers, of je moet eens wat andere banden proberen binnenkort :)), tenzij ze vooral voor modderploegen moeten dienen, dan doet de theoretische rolweerstand er toch nauwelijks toe, dan wil je gewoon grip)

Is inderdaad de CFSL7. Ben er zeer tevreden van, maar ik was dat ook van de Grail AL, en mocht de Grizl AL tegelijk uitgekomen zijn met de Grizl CF, zou ik wel voor de AL7 durven gegaan zijn (ik heb fietstassen, dus een voorziening voor een bagagerekje is dan wel een enorme plus). Voordeel van de CF is dat de achterkant wat meer "compliance" heeft, wat voor iemand met een zwakke rug zoals ik wel een absolute zegen is.
Is dat verschil in compliance zo aanzienlijk?

Heb je bv niet veel meer profijt van pakweg zo'n VCLS S15 seatpost of een ander type banden?

Ik heb zelf ne Roadlite AL en Ultimate CF SLX staan en die Roadlite voelt veel harder aan maar ik durf niet zeggen of dat per definitie aan het frame materiaal ligt.

Toch belangrijk voor de keuze tussen de Grizl en de Grizl CF SL... tis nie voor mij hoor, tis voor een vriend :unsure:

Terug
Bovenaan