De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Beetje harder fietsen. Uwe GPS denkt dat ge een trainingsritje gedaan hebt omdat ge het rustig aan gedaan hebt :biglaugh: .
't Is niet mijne GPS maar zo ene die graag zijn segmenten heeft omdat hij wel iedere rit ongeveer een beker pakt op Strava.
Dat ding eens bezien...

Binnenkort ben ik terug te vinden in het datingtopic:

0EsClyR.jpg

Ik zal me toch ook ooit zo'n gravelding moeten kopen met spatborden op. Wat was me dat vandaag, bruin tot aan mijn knieën. Amper nog gestopt geraken van alle vuiligheid op de velg.
Dan ook nog eens lek rijden op goed 3km van thuis :wallbash:

Ik zal me toch ook ooit zo'n gravelding moeten kopen met spatborden op. Wat was me dat vandaag, bruin tot aan mijn knieën. Amper nog gestopt geraken van alle vuiligheid op de velg.
Dan ook nog eens lek rijden op goed 3km van thuis :wallbash:
Is vooral voor die klote lekke banden dat ik hem gekocht heb eigenlijk.

Is vooral voor die klote lekke banden dat ik hem gekocht heb eigenlijk.
Gohja, het was de eerste lekke band van het jaar. Stukje glas dus kon altijd gebeuren.

Bij mij is het vooral omdat ik niet de grootste acrobaat ben op gladde 28mm bandjes in het nat en de vuiligheid (en carbon en velgremmen is ook geen topcombo). Alleen is het de vraag hoe vaak ik die fiets effectief zou gebruiken.
Hij zou dan vooral dienen van november tot februari. Dan spreek je dus over 16 weekends + weekje kerstvakantie. Als het regent + koud is knijp ik er sowieso tussenuit.
Als je een gravel hebt zal je die de rest van het jaar ook wel gebruiken, maar met al een racer en mtb in de garage denk ik dat dat vrij beperkt zal blijven.

Gravel is wel booming dus op dat vlak zal het aantal georganiseerde ritten de komende jaren wel verder toe nemen.

Gohja, het was de eerste lekke band van het jaar. Stukje glas dus kon altijd gebeuren.

Bij mij is het vooral omdat ik niet de grootste acrobaat ben op gladde 28mm bandjes in het nat en de vuiligheid (en carbon en velgremmen is ook geen topcombo). Alleen is het de vraag hoe vaak ik die fiets effectief zou gebruiken.
Hij zou dan vooral dienen van november tot februari. Dan spreek je dus over 16 weekends + weekje kerstvakantie. Als het regent + koud is knijp ik er sowieso tussenuit.
Als je een gravel hebt zal je die de rest van het jaar ook wel gebruiken, maar met al een racer en mtb in de garage denk ik dat dat vrij beperkt zal blijven.

Gravel is wel booming dus op dat vlak zal het aantal georganiseerde ritten de komende jaren wel verder toe nemen.
Je hebt toch minstens 5 fietsen nodig tegenwoordig: mtb hardtail, fully, gravel, cross en wegfiets
En nog wat extra wielsets etc...

Spatborden zijn een zaligheid. Vandaag het Antitankkanaal eens afgereden, lag goed vuil & vettig. En alles boven de helft van mijn scheenbenen was nog gewoon proper & droog. I'll be damned wat de puristen ervan denken, thuis komen in alle (relatief) comfort is me veel waard.

123fj7M.jpeg

De Aftermath van 89km slijkerige gravel & kapotgereden bladmoes (om de een of andere reden blijf mijn voorwiel relatief proper).

Festive500: 448/500

@Mr.Fingers
Dat is toch een CF SL niewaar?
Kan voor mijzelf precies moeilijk verantwoorden om voor de CF SL 7 te gaan i.p.v. de AL.
Zeker omdat we lassen tegenover de grail bij de grizl wel clean zijn.

Is inderdaad de CFSL7. Ben er zeer tevreden van, maar ik was dat ook van de Grail AL, en mocht de Grizl AL tegelijk uitgekomen zijn met de Grizl CF, zou ik wel voor de AL7 durven gegaan zijn (ik heb fietstassen, dus een voorziening voor een bagagerekje is dan wel een enorme plus). Voordeel van de CF is dat de achterkant wat meer "compliance" heeft, wat voor iemand met een zwakke rug zoals ik wel een absolute zegen is.

Zijn hier mensen met recente KBC-lease offerte? Om te weten of ze me niets extra aanrekenen ivm herstelling wiel vorige :D

totale kost fiets + toebehoren: 4979.21 -> 130 euro / maand lease
onderhoudspakket (basic) 9.22
verzekering 18.22
bijstand 3.00

Dus totaal: 160.62 per maand
overnameprijs: 995.84

Laatst bewerkt:

Een extra fiets is een investering die rendeert. Je topfiets met duurdere afmontage/onderdelen wordt wat gespaard en dat brengt alleen maar geld op :unsure:. Toch?

Bij mij is het gewoon een goedkopere fiets met goedkopere onderdelen waar ik minder erg in heb om die te gebruiken in slechtere omstandigheden. En het is leuk om eens iets anders te hebben.

Eerst dacht ik ook om gewoon een cheap ass MTB te kopen maar ik ben met de grizl wel van plan wekelijks sowieso een rit te doen. Zomer of winter. In de winter zal hij constant gebruikt worden op de baan en in de zomer wil ik toch de zaterdag sowieso eens gaan gravelen ermee.

Of eens met de kleine en zijn mountainbike een ritje doen. Met de koersfiets is dat niet zo leuk.

Een extra fiets is een investering die rendeert. Je topfiets met duurdere afmontage/onderdelen wordt wat gespaard en dat brengt alleen maar geld op :unsure:. Toch?

Bij mij is het gewoon een goedkopere fiets met goedkopere onderdelen waar ik minder erg in heb om die te gebruiken in slechtere omstandigheden. En het is leuk om eens iets anders te hebben.
Ik ga nu wel mijn bmc weg doen. Aangezien die enkel nog de rollen zou zien en hij is echt wel nog veel te proper om hem gewoon maar daarvoor te gebruiken.

Ik ga ergens tegen volgende winter een goedkope koersfiets zoeken om op de rollen te zetten dan.

Hopelijk is die bmc wel niet te rap weg want dan kan ik 2 maanden niet buiten en enkel op de rollen met mijn zomerfiets.

Nog beter zou zijn zoals met mijn ultimate. Levering was pas voorzien in september en ik had hem 2 maanden vroeger.

Zijn hier mensen met recente KBC-lease offerte? Om te weten of ze me niets extra aanrekenen ivm herstelling wiel vorige :D

totale kost fiets + toebehoren: 4979.21 -> 130 euro / maand lease
onderhoudspakket (basic) 9.22
verzekering 18.22
bijstand 3.00

Dus totaal: 160.62
overnameprijs: 99584

Voor u zou een extra rubriek "leasefietsen" nog handig zijn zeker? :unsure:

Voor u zou een extra rubriek "leasefietsen" nog handig zijn zeker? :unsure:
Om de 3j he :laugh:

Nee had hier indicatieve tabel van het werk (wel van 2020) en volgens dat zou het maar 160 zijn inclusief btw vandaar.

En door booster donderdag kan ik niet trainen :(
Deze morgen wat oefeningen gedaan en daar zelfs pauzes extra moeten inlassen

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan