De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Momenteel heb ik 1 wintertenue om te fietsen en ik ga 4x per week woon-werk rijden.
Ik overweeg om een extra tenue bij te kopen, maar ik weet niet wat ik best neem.
Ik heb nu de Bioracer Tempest bibthighs en Tempest vest. Beiden voor temperaturen rond de 5-15 graden.
Tijdje geleden was de temperatuur rond het vriespunt en dan had mijn bovenlichaam het toch wat fris :)
De Tempest Protect vest zal beter zijn dienst doen bij vriestemperaturen.
Alleen… een broek…

Dezelfde broek bijkopen, namelijk de Tempest (evt de High Vis):
https://bioracershop.eu/product/bibtight-tempest-fluo-yellow/

Ofwel de Tempest Protect:
https://bioracershop.eu/product/bibtight-tempest-protect/

Ofwel de Tempest bibshorts icm beenwarmers:
https://bioracershop.eu/product/speedwear-concept-epic-bibshort-tempest/

Iemand raad? :)
Whut? Jij draagt uw “tenue” meer dan 1 keer? Of was je die elke dag

De prijzen dezer dagen zijn wel de moeite. Een kameraad kocht vorig jaar een Addict RC 15, Ultegra di2 met carbon wielen. Die kostte toen €5599, het 2022 model kostte oorspronkelijk €6199 en is inmiddels opgeslagen tot €6499. Een dikke 16% er bij op 1 jaar.

Ik was alles (uiteraard) elke keer. Zelfs na een zwiftsessie van 30min. Incl kousen

EDIT: ik draag hemden op het werk ook maar 1 dag, daar is vooral de strijkdienst blij mee.

Laatst bewerkt:
Ik was alles (uiteraard) elke keer. Zelfs na een zwiftsessie van 30min. Incl kousen

EDIT: ik draag hemden op het werk ook maar 1 dag, daar is vooral de strijkdienst blij mee.
Hoe krijg je dat dan tijdig droog voor de dag nadien? Vooral als je die bvb 's morgens terug nodig hebt?

Draag jij nooit 2x dezelfde kit? :unsure:

Ik ga nu ook geen tenue een 2de keer dragen na een rit van 5u maar voor een W-W rit waar je niet teveel gezweet hebt... why not? :p
Hangt er een beetje vanaf. De onderlaag (broek en shirt) steek ik direct in de was. Als ik een tweede shirt draag, recupereer ik dat meestal. Dat stinkt ook veel minder. Ik heb 2 lange broeken, en dat lukt eigenlijk wel (de wasmachine draait hier 5x per week).
Ik heb 4 korte broeken, waarvan 1 versleten en 1 decathlon el-cheapo. Die 2 gebruik ik voor te zwiften in de winter. Dat is meestal toch maar een uurtje. Die broeken recupereer ik wel eens, als ik 4x in de week zwift, dan zijn die niet op tijd proper. Akkoord, die zijn nat van het zweet en stinken behoorlijk, maar in mijn garage heeft niemand daar last van.

Op bikepacking-reizen verschillende dagen met dezelfde kledij....

Ik rij een hele week in dezelfde broek woon-werk + duurrit in het weekend, 1x per week wassen :unsure:
Wat dus niet aan te raden is omdat je zo steeds meer en meer bacteriën in die broek krijgt en deze steeds opnieuw doet herleven :p
Uw poepje heeft dat niet zo graag, kans op irritaties is zeer groot! En eenmaal geïrriteerd kan je weinig doen.

Het draait niet zozeer om de geur trouwens.

Wat dus niet aan te raden is omdat je zo steeds meer en meer bacteriën in die broek krijgt en deze steeds opnieuw doet herleven :p
Uw poepje heeft dat niet zo graag, kans op irritaties is zeer groot! En eenmaal geïrriteerd kan je weinig doen.

Het draait niet zozeer om de geur trouwens.
Mja 't hangt er wel wat vanaf, met thuiswerk rij ik minder frequent, maar in een volle werkweek heb ik niet veel keus 🙃
edit: kan miss wel meer met korte broek en beenwarmers rondrijden als de temperatuur het toe laat om wat meer af te wisselen 👍

Mja 't hangt er wel wat vanaf, met thuiswerk rij ik minder frequent, maar in een volle werkweek heb ik niet veel keus 🙃
edit: kan miss wel meer met korte broek en beenwarmers rondrijden als de temperatuur het toe laat om wat meer af te wisselen 👍
Gohja een extra broek kopen dat je kan wisselen en dan na 2 of 3 dagen ofzo ineens de twee broeken ineens wassen op een kort programma.
Korte broek en beenwarmers is goed als het niet te koud is vind ik persoonlijk, maar vaak is dat toch net te koud.

Je doet ermee wat je wilt natuurlijk. Maar als uw huid van uw achterwerk geïrriteerd is is dat toch niet zo fijn. Ik spreek uit ervaring en de ervaring van mensen rondom mij! Voorkomen is echt wel beter :P

Met welke gravelbanen rijden de meesten hier?
Ben eens aant zien voor een set voor de herfst/winter en de wat nattere periodes (afgelopen zomer was ook alles behalve droog).
De vittoria terreno dry banden die er nu opliggen zijn wel cava voor droge periodes en asfalt, maar nu als het nat wordt voel ek me er toch iets onzekerder mee. Zeker omdat een hoop gravelpaden eig veredelde boerenbanen zijn met modder en stenen.

Kzit voor de moment met de Schwalbe g-one bite of R (of combo) in men hoofd. Aangezien er wel wat asfalt passeert, wil ek ook niet te grof gaan.
Iemand ervaring met deze banden?

Aan die terreno dry zal je inderdaad weinig hebben eens er wat modder op de baan ligt. Een g one bite is al iets beter maar die zal toch ook erg snel verzadigd geraken.
Je wil toch wat meer ruimte tussen de noppen voor betere grip en afvoer, dan zou ik eerder voor een g one ultrabite gaan.

Terug
Bovenaan