De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

3km weg en al plat. Hartelijke schijtperiode van het jaar waar er altijd wel smeerlapperij ligt waar je plat op rijdt.

De goesting was dan direct over, gewoon weer naar huis geweest en kga wel op de rollen rijden.
De baan nodigt niet echt uit om buiten te rijden dat klopt :P
Plat rijden is iets van elke periode trouwens. Maar als het wat vochtiger en vettiger ligt dan is de kans x10 ofzo.

Welke banden rij je? Want dat bepaalt ook wel hoeveel kans je hebt om lek te rijden.

Gebruiken hier veel mensen spatborden tijdens de herfst/winter?
Ik heb de mijne op 2 Augustus geïnstalleerd, en ze zijn er sindsdien niet meer af geweest. Nu heb ik het voordeel dat ik spatborden heb specifiek gemaakt voor mijn frame, dus ze passen feilloos, en ze ratelen/rammelen/bewegen niet. Doet inderdaad wonderen qua het voorkomen van vuiligheid voor de bovenste helft van je fiets en vooral: van de rijder. Maar kuisen zul je toch hoor, want de onderkant blijft wel in de spray zitten (tenzij je echt zeer lage spatborden neemt).

SKS maakt zeer goede spatborden.

Mja denk ik ook na iedere platte band. Maar ik vind het veel geld voor die 2 a 3 platte banden op een jaar.
Mja maar heb nu extra setje en dat is tubeless.
En de schwalbe is qua prijs ok, meeste TLE versies zijn idd belachelijk.

Maar vandaag toch maar MTB genomen, mss wel niet ideaal om na 3w rust terug te beginnen met wat hellingen maarja :p

De baan nodigt niet echt uit om buiten te rijden dat klopt :p
Plat rijden is iets van elke periode trouwens. Maar als het wat vochtiger en vettiger ligt dan is de kans x10 ofzo.

Welke banden rij je? Want dat bepaalt ook wel hoeveel kans je hebt om lek te rijden.
Mijn zomerfiets heb ik schwalbe pro one. Daar rij ik zo goed als nooit mee lek eigenlijk. Winterfiets is continental GP 5000. Kan ik op zich ook niet van klagen, maar als ik lek rij is het daarmee en in de herfst.

Nuja is mijn 2de max 3de platte band in een volledig jaar. Sucked wel het moment zelf maar op 14000 kms is dst eigenlijk 2x niks.
Mja maar heb nu extra setje en dat is tubeless.
En de schwalbe is qua prijs ok, meeste TLE versies zijn idd belachelijk.

Maar vandaag toch maar MTB genomen, mss wel niet ideaal om na 3w rust terug te beginnen met wat hellingen maarja :p
Ja probleem is dat ik er zelf niet durf aan beginnen. Ik had eens prijs gevraagd bij een FM en het kwam op 250€.

Ik rij ook met spatbordjes van SKS in de herfst/winter. Fiets kuisen is onvermijdelijk als het vettig ligt op een lange tour, maar voor mijn woon-werk houdt het toch een hoop tegen :)

Tubeless rijden :unsure:

Vandaag met 3 man gaan rijden en die met tubeless lek gereden :unsure:
Ben ook wel aan het twijfelen voor volgende zomer tubeless te rijden. Mijn ene wielset is tubeless ready, dus misschien onnozel om daar met tubes op te blijven rijden (buitenband toch echt een merde om er weer op te krijgen bij vervangen van binnenband). In de winter op mijn andere wielen liggen nu continental 4 season bandjes & nog niet veel merde mee gehad. Ook stuk makkelijker om dan snel nieuwe tube te steken als ik het toch zitten heb :)

Ik rij op zich nog wel graag in de winter, ok ja het kuisen & de lekke banden zijn wat klote, maar ik pak het er graag bij, de herfstkleuren zijn soms echt zo prachtig om te aanschouwen :love:
Ik heb ook geen Zwift en/of rollen dus ik moet natuurlijk wel buiten rijden :unsure:

Euhm uw wielen tubeless zetten kost echt niet zoveel moeite hoor.
- setje ventielen - 14€
- 2 tubeless banden - 100€
- Sealant - 20€

Wel wat knoeiwerk, maar goed dat is het ook wel waard.
Doet hij dat zonder velglint? Normaal moet je toch altijd tubeless velglint gebruiken ook al zijn je wielen tubeless ready?

Momenteel heb ik 1 wintertenue om te fietsen en ik ga 4x per week woon-werk rijden.
Ik overweeg om een extra tenue bij te kopen, maar ik weet niet wat ik best neem.
Ik heb nu de Bioracer Tempest bibthighs en Tempest vest. Beiden voor temperaturen rond de 5-15 graden.
Tijdje geleden was de temperatuur rond het vriespunt en dan had mijn bovenlichaam het toch wat fris :)
De Tempest Protect vest zal beter zijn dienst doen bij vriestemperaturen.
Alleen… een broek…

Dezelfde broek bijkopen, namelijk de Tempest (evt de High Vis):
https://bioracershop.eu/product/bibtight-tempest-fluo-yellow/

Ofwel de Tempest Protect:
https://bioracershop.eu/product/bibtight-tempest-protect/

Ofwel de Tempest bibshorts icm beenwarmers:
https://bioracershop.eu/product/speedwear-concept-epic-bibshort-tempest/

Iemand raad? :)

Terug
Bovenaan