De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik gebruikte ook mijn mooie fiets om te gaan werken. (geen leasing) maar na een poging tot diefstal (en de kosten daarvan zijn dan voor eigen rekening) is het nu ook mijn alu rollenfiets die terug in werkmodus staat 😐
Veel hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor bedrijf en hoe je uw fiets moet stallen daar.

Bij ons geraak je niet binnen zonder een toegangsbadge, je wordt overal gefilmd en de sociale controle is immens want iedereen weet van iedereen welke fiets van wie is. Kans dat er dus iemand met een fiets wegrijdt die niet van hem is is quasi nihil.

Maar ik ken ook gewoon veel mensen die hun fiets in hun bureau plaatsen hoor.

Hier ga ik niet akkoord.
Welke flapdrol gaat met een racefiets van 5000€ (één keer per week zoals wettelijk zou moeten (!) ) naar het werk? Niet drie dagen op heel juni, juli en augustus wanneer de zon schijnt.
Geen 10% van alle mensen die zo'n fiets leasen. Zelfs nog geen twee procent. Op't werk zijn redelijk wat mensen een fiets beginnen leasen. Wil je weten hoeveel nieuwe fietsen ik in de fietsenstalling zie?

nul inderdaad.
(speedpedelecs mogen niet bij ons wegens onveilig volgens management :))

Dusja, een hobbyding met een steuntje in de rug van de staat.
En ik heb mij al goed geamuseerd op mijn Scalpel :) Maar dit systeem vergoeilijken is absolute bullshit. Mocht ik een golfer zijn, ik organiseerde een protestmars in Brussel.
Bij ons in't fietsenkot hangt het vol met S-Works'en, BMC's, Systemsixen etc.
En dan zwijgen we nog over de Stromers, Riese & Mullers en Klebers.

Bij ons in't fietsenkot hangt het vol met S-Works'en, BMC's, Systemsixen etc.
En dan zwijgen we nog over de Stromers, Riese & Mullers en Klebers.
JA MAAR BIJ HEM NIET DUS GE MOET ALLEMAAL STOPPEN MET HET MISBRUIKEN VAN EEN MALAFIDE SYSTEEM.
EEN VOOR EEN PROFITEURS MET ULLE GOEDKOOP PRIVE PENDELFIETSKE !8!!

Net op VTM nieuws gezien dat politie ergens in Limburg MTB'ers aan het opsporen was die op verboden paden reden.

Waar gaan we naar toe als zelfs de politie niet weet dat MTB een zomersport is :unsure:

Net op VTM nieuws gezien dat politie ergens in Limburg MTB'ers aan het opsporen was die op verboden paden reden.

Waar gaan we naar toe als zelfs de politie niet weet dat MTB een zomersport is :unsure:
Ik denk dat veel mensen dat nog altijd niet doorhebben.
Had het deze ochtend op het werk er nog over met een collega over de fietslease, hij zei ook dat als het regent en vuil weer is zijn MTB wel ging pakken.
Like what dude? MTB’en doe je als het buiten 25graden is en er geen vuiltje aan de lucht is!

Ik was dit weekend aan zee. Knappe fietswinkel in oostende tegen gekomen. Plum was de naam.
Had precies nog vanalles staan. Ook fietsen van "plum". Had er nog nooit van gehoord.

Ik was dit weekend aan zee. Knappe fietswinkel in oostende tegen gekomen. Plum was de naam.
Had precies nog vanalles staan. Ook fietsen van "plum". Had er nog nooit van gehoord.
Als je bij Thompson vraagt om op 10 fietsen struikgewas of BeyondGaming te kleven heb je je eigen merk hoor.

Ik dacht dat plum bij de zesdaagse van Gent vroeger weleens op de truitjes stond.

In Gent is Plum waarschijnlijk ok voor stadsfietsen, maar voor sportfietsen moet je er zeker niet zijn.
Qua locatie eigenlijk ook redelijk kut, midden in't stad.

Als je fiets niet berijdbaar is, is het lastig om hem af te zetten met je auto.

Ik heb op het VRT nieuws een soortgelijk item gezien maar dan over een gebied te Ieper.
Nu, ik ken het gebied daar niet dus kan er niet veel over zeggen, maar de veldwachter zei letterlijk dat het was omdat de fietser de rust van de wandelaars die op zoek zijn naar ontspanning verstoren. Alsof een fietser ook niet op zoek is naar ontspanning. De hele heksenjacht op mtb’ers begint serieus men ***** uit te hangen. Mtb’ers zijn precies de nieuwe criminelen waar ze gemakkelijk wat boetes aan kunnen uitdelen ipv achter echte criminelen te gaan. Koning wandelaar moet dringend beseffen dat het bos niet alleen voor hen is.

Ik heb op het VRT nieuws een soortgelijk item gezien maar dan over een gebied te Ieper.
Nu, ik ken het gebied daar niet dus kan er niet veel over zeggen, maar de veldwachter zei letterlijk dat het was omdat de fietser de rust van de wandelaars die op zoek zijn naar ontspanning verstoren. Alsof een fietser ook niet op zoek is naar ontspanning. De hele heksenjacht op mtb’ers begint serieus men ***** uit te hangen. Mtb’ers zijn precies de nieuwe criminelen waar ze gemakkelijk wat boetes aan kunnen uitdelen ipv achter echte criminelen te gaan. Koning wandelaar moet dringend beseffen dat het bos niet alleen voor hen is.
Ik denk dat mensen die in de winter op een MTB rijden terecht beboet worden hoor.
Boete kan niet hoog genoeg zijn voor dat gespuis! :thumb:

Ook gezien, heel triestig als dat de prioriteiten van de politie zijn. Beter wat meer controleren op gsm'en achter het stuur etc...

Terug
Bovenaan