_Pe_
Well-known member
Ikzelf maak al meer lawaai dan 59 dB wanneer ik mijn lamp uit rijdtElite Tuo = 59db

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ikzelf maak al meer lawaai dan 59 dB wanneer ik mijn lamp uit rijdtElite Tuo = 59db

Als ik dat weet zou ik het u zeggen. Ik had gewoon net op tijd gezien dat niet elke smart trainer interactief is. Misschien zoals Somedude zegt dat een smart trainer gewoon je kadans en je vermogen weergeeft. Alles wat ik weet is dat je een interactieve trainer moet hebben om volop te kunnen genieten van Zwift.Wat maakt een trainer dan wel smart, maar niet interactief?
Hoe zit het met montage? Is dat makkelijk zo een cassette te wisselen en mijn eigen fiets op die DD te monteren?Amai, wat een prijs. Zou geen moment twijfelen eerlijk gezegd als ik nog geen had.
Goeie deal of niet?Rij altijd met de MTB, maar zou graag een goedkope, tweedehands koersfiets ernaast willen om af en toe op de weg te rijden.
Ik heb deze op het oog: Merida Road 901, +-8jaar oud, nu 105 groep (vervanging van Sora) 53-39/12-28 (10 speed). Hier en daar wat gebruikssporen. Enigste waarom ik twijfel zijn de velgen. Deze zijn van carbon (ik wil niet perse carbonnen velgen, zeker niet voor die prijs, maar wil deze ook niet direct vervangen). Volgens verkoper zijn deze in goeie staat (geen scheurtjes of deuken). De voorste werd reeds eens vervangen. Kan de fiets kopen voor 200€. Iemand opmerkingen hierover?
Foto:
Cassette (de)monteren is niet lastig nee, je hebt idd wel 2 tools nodig (remover en zweep). En liefst ook kettingpons zodat je kettingen kan vernieuwen (die je moet inkorten). Maar dat zelf doen en je haalt de prijs van de tools er meteen uit.Hoe zit het met montage? Is dat makkelijk zo een cassette te wisselen en mijn eigen fiets op die DD te monteren?
Buiten de cassette heb ik niets anders nodig ? Moet uw voorwiel ook vast staan of zit zoiets er standaard bij ? Bij de aanbevolen spullen staat een cassette maar ook iets voor uw ketting om te leggen.
Heel eenvoudig hoor ja. Je kan eigenlijk niet missen. Van wahoo specifiek al gehoord dat het allemaal duidelijk uitgelegd wordt ook.Hoe zit het met montage? Is dat makkelijk zo een cassette te wisselen en mijn eigen fiets op die DD te monteren?
Buiten de cassette heb ik niets anders nodig ? Moet uw voorwiel ook vast staan of zit zoiets er standaard bij ? Bij de aanbevolen spullen staat een cassette maar ook iets voor uw ketting om te leggen.
Ik bestel quasi altijd bij Van Eyck (Belgisch) of mantel (of heel soms Duitse sites).Ik heb een fiets van Specialized (type allez sport). Dus nog geen 105 cassette.
Op Amazon staat de volgende aangeraden:
Welke zou je dan aanraden van die ultegra? Eventueel een linkje ?
Heb je 11 speed? Want uw vorige link was 10 speed. En als ik allez sprint opzoek is dat precies sora 9-speedDus deze cassette (11/25) van Mantel volstaat ?
![]()
Shimano Ultegra R8000 11 speed Cassette
Met een Shimano Ultegra R8000 cassette schakel je snel, stil en soepel. Ook is het gewicht laag en is de cassette extra stijf door het gebruik van spiders, zodat dewww.mantel.com
.
Lager, als je minder wilt schakelen.Trainer difficulty staat wel nog standaard op het midden, is het beter om dit hoger te zetten, zou dat beter zijn?
Snelheid ligt hoger want er is geen wind.Eerste zwift rit op de suito-T zit erop.
Naar mijn beleving ligt die aangegeven snelheid wel behoorlijk hoog, of ik trap beter indoor dan op de baan
Of tenzij ligt dat volledig aan de wind in realiteit.
Heb sand and sequoias gereden, op het einde was het wel veel op en neer opvolgend, vond ik wel behoorlijk wat schakelwerk, telkens verrast als je geen weerstand meer hebt of als je ineens de pedalen bijna niet rond krijgt.
Trainer difficulty staat wel nog standaard op het midden, is het beter om dit hoger te zetten, zou dat beter zijn?
Ook merkbaar geluidsverschil tussen mijn ketting op grote tandwiel vooraan ipv kleine, kleine is veel stiller.
Voor de rest wel content precies, alles koppelen met zwift ging super easy.
Nu nog een zien hoe we het gaan volhouden, waarschijnlijk een goed trainigsprogramma vinden want 'gewoon rijden' zonder doel is toch ook niet evident.
Ik heb de cassette er bij een bevriend fietsenmaker laten opleggen, heb de indruk dat de twee kleinste tandwielen wat 'dansen'/'zwalpen'. In het echt daar nooit op gelet, of ook moeilijker op te letten. Zou ik dit nog eens moeten laten nazien? Lijkt mij raar dat je dat echt verkeerd kan plaatsen...
Dat zou kunnen.Ikzelf maak al meer lawaai dan 59 dB wanneer ik mijn lamp uit rijdt![]()
Maar werken heel goed. Ik heb er zo 2 assymetrisch opgesteld en dat is meer dan ok!En klein
"Build me up" vond ik wel een goed basis trainingsprogramma. Het vraagt wel wat commitment, maar het geeft voldoening (en je verdient een paar sokken bij voltooiingEerste zwift rit op de suito-T zit erop.
Naar mijn beleving ligt die aangegeven snelheid wel behoorlijk hoog, of ik trap beter indoor dan op de baan
Of tenzij ligt dat volledig aan de wind in realiteit.
Heb sand and sequoias gereden, op het einde was het wel veel op en neer opvolgend, vond ik wel behoorlijk wat schakelwerk, telkens verrast als je geen weerstand meer hebt of als je ineens de pedalen bijna niet rond krijgt.
Trainer difficulty staat wel nog standaard op het midden, is het beter om dit hoger te zetten, zou dat beter zijn?
Ook merkbaar geluidsverschil tussen mijn ketting op grote tandwiel vooraan ipv kleine, kleine is veel stiller.
Voor de rest wel content precies, alles koppelen met zwift ging super easy.
Nu nog een zien hoe we het gaan volhouden, waarschijnlijk een goed trainigsprogramma vinden want 'gewoon rijden' zonder doel is toch ook niet evident.
Ik heb de cassette er bij een bevriend fietsenmaker laten opleggen, heb de indruk dat de twee kleinste tandwielen wat 'dansen'/'zwalpen'. In het echt daar nooit op gelet, of ook moeilijker op te letten. Zou ik dit nog eens moeten laten nazien? Lijkt mij raar dat je dat echt verkeerd kan plaatsen...
). Trainingen rij je met ERG, dus dan hoef je niet te schakelen.