De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Tacx flux s of elite suito T zijn verkrijgbaar aan 499/549 euro. Lijken me wel een goede koop als je "niet veel" geld wil kwijt zijn. Ik zou toch ook altijd voor een smart trainer gaan, is op zo veel vlakken beter. Een trainer kopen om 1 keer per week naar een filmke te kijken lijkt me echt geldverspilling als je er zoveel meer mee kan doen...

is wel van vorig jaar maar de moeite om es te lezen: https://www.dcrainmaker.com/2020/11/smart-cycle-trainer-recommendations-guide-winter.html

Met 1 die niet interactief is kun je op zwift rijden maar ga je de hellingen niet voelen. Je blijft gewoon op dezelfde weerstand fietsen of het nu bergop, plat of bergaf is. Een interactieve simuleert hellingen wel door de weerstand zwaarder te maken naar gelang het percentage van de helling.
volgens fiets.nl:

Een smarttrainer is een apparaat dat zelf de weerstand kan aanpassen tijdens het fietsen. Dit doet ie door verbinding te maken met je computer, tablet of smartphone. Daarop draaien apps of software die de trainer kunnen aansturen. Daarmee kun je trainingsprogramma’s leuker of efficiënter maken, je kunt er mee Zwiften, Sufferfesten, trainingsvideo’s volgen en daarmee ‘net echte’ bergen mee beklimmen die op een beeldscherm voor je getoond worden. Waarbij het beeld meeloopt met jouw snelheid. Als het in de video steiler wordt, gaat de rem op je trainer zodat je, net als in het echt, harder moet trappen. Je training wordt dus interactief.

Lijkt me dat intractief en smart gewoon door elkaar gebruikt worden en eigenlijk gewoon hetzelfde zijn.

Ik begrijp wel wat straight Six hier bedoelt, soms wordt daar inderdaad een onderscheid in gemaakt maar ik denk dat die niet-interactieve smarttrainers nog weinig verkocht worden. Op mantel maken ze daar inderdaad nog verschil in:

"Interactieve trainer: Een interactieve trainer kan zowel gegevens ontvangen als uitzenden. Deze trainer zendt gegevens over snelheid, cadans en kracht uit naar trainingssoftware, ontvangt gegevens van trainingssoftware over de in te stellen weerstand en past de weerstand automatisch aan.
Smart trainer: Een smart trainer kan alleen gegevens uitzenden. Deze trainer kan alleen gegevens (cadans, snelheid en kracht) uitzenden naar andere apparaten en kan dus geen gegevens ontvangen. De weerstand van deze trainers kan niet door software aangestuurd worden. Dit moet je handmatig doen.
Basic trainer: Deze trainers hebben geen interactie mogelijkheden met trainingssoftware. Het voordeel van deze trainers is het prijsniveau. Daarnaast heb je bij deze trainers geen netstroom nodig."

Neen, weet niet goed wat te nemen. Heb niets ervaring met Zwift ed. Black Friday komt er nog aan dus misschien zitten er nog aanbiedingen tussen?
Gisterenavond was deal ook weg zn vandaag terug, dus blijven kijken bij interesse ;). Aanbieding van 700 vind je nog wel eens maar 550 gaat 'uniek" zijn :-)

Dat geluid valt bij de Tuo heel goed mee hoor. Ik vind dat nogal overdreven gedaan wordt over geluidshinder van die wheelon trainers. Misschien dat het op een appartementje wel voor wat hinder zorgt, maar hier in de garage is er geen kat die er last van heeft.
Zet uw rollen eens in de living en zie wat uw vrouw ervan vindt...

Dat geluid is trouwens heel afhankelijk van waar uw rollen staan.
Mijn rollen als ge daar in de decathlon op rijdt : "ooh die zijn stil, geen probleem om in de living te zetten"
Als ge die in de living staat. "Oei..... Dat is toch wel heel storend"
Als ik ze buiten zet : "Eigenlijk maken die compleet geen lawaai..."

Elite Tuo = 59db
--> Indringend. Wasmachine, Vaatwasser, naaimachine.... Dat zijn toch allemaal dingen die ge niet langs u een uur wilt horen als ge tv poogt te kijken.

Die direct drives hoort ge gewoon helemaal niet.

Of uit de review van DCRainmaker (https://www.dcrainmaker.com/2020/10/elite-tuo-smart-trainer-in-depth-review.html)
It’s a wheel-on trainer, thus, you’re going to have the noise of the tire against the roller, and depending on how fast you go, that’s gonna be pretty loud. Far louder than most other trainers on the market today, because most other trainers aren’t wheel-on trainers. And that’s fine. If you’re out in a garage, nobody cares. Or, if you’ve got a dedicated room in your home, nobody cares. But if you’re trying to do workouts with a sleeping baby in a small apartment – this isn’t the trainer for you.

Volgens mij echt wel iets waar je rekening mee moet houden als je hem in huis wilt zetten.

Laatst bewerkt:
Zet uw rollen eens in de living en zie wat uw vrouw ervan vindt...
....
Ik vind da toch ook echt nodig dat rollen stil zijn. Is veel aangenamer om op te rijden, ge kunt ook muziek zetten niet te luid zonder koptelefoon enzo... Ik doe al sinds 2016 met mn rollen (tacx neo) dus ik zou gewoon niet besparen daarop.

Tacx Neo maakt zo goed als geen geluid, je hoort enkel je fiets. Pas op een slecht onderhouden fiets kan wel wat lawaai maken ;)

Eigenaar van een Wahoo Kickr Core hier en ik vind dat nu toch ook niet bepaald stil. Vraag mij af wat jullie perceptie van 'stil' is :thinking:
Same
Nu ik had eerst een andere en die maakte minder lawaai (maar wegens foute software is die omgeruild)

En mss produceren wij ook gewoon meer vermogen, meer vermogen is meer geluid :D

Ik vraag me af hoe belangrijk het geluid van rollen is als ge na 10 minuten toch een vaak lawaaierige ventilator moet opzetten. :unsure:
550x624.jpg
< Deze zijn stil ;)

Same
Nu ik had eerst een andere en die maakte minder lawaai (maar wegens foute software is die omgeruild)

En mss produceren wij ook gewoon meer vermogen, meer vermogen is meer geluid :D
Eigenaar van een Wahoo Kickr Core hier en ik vind dat nu toch ook niet bepaald stil. Vraag mij af wat jullie perceptie van 'stil' is :thinking:

Tacx Neo maakt zo goed als geen geluid, je hoort enkel je fiets. Pas op een slecht onderhouden fiets kan wel wat lawaai maken ;)

Ne kameraad van mij heeft een Tacx Neo.
Enigste wat ge hoort is de fiets zelf.

Kan je die body aanpassen voor 12 speed?
Goeie vraag maar niets mis met m'n 9 speed alleszins voor mij. Dus met een upgrade naar 11 ben ik dan nog even zoet. Maar hangt er dus van af wat je zelf wilt. En ik heb persoonlijk ook liever een tweede goedkope fiets voor trainer dan dat wisselen. Op dat vlak ben ik erg lui.

De nieuwe kickr core (vanaf 2018) zijn muisstil. Van mij hoor je enkel de aandrijving van de fiets. Als hij lawaai maakt is er iets niet juist mee.

De oudere modellen waren wel luider.

Ik ben ondertussen op Gran Canaria.

Deze ochtend 3km gejogd naar free motion (aanrader trouwens!) en fiets gaan ophalen bij zonsopgang.

Eerste toertje. Enfin, toertje.. Was pittig, zeker zo alleen, in de volle zon en met dik 4 liter water, rugzak en eten bij. Ook nog nooit meer dan 400 hoogtemeters gemaakt dus was wel een vuurdoop. Garmin gaf 2000+ hoogtemeters aan, geen idee wat er van aan is. Ferm minder dan 85kg wegen moet alleszins fantastisch zijn voor zo'n dingen. :tongue:

Ging normaal niet voor een lange tocht maar kon me niet houden. Zal morgen al op gemakje mogen doen, als ik nog uit bed geraak.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan