De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Hi guys
Iemand die een deftige lus kent regio Leuven, op de weg?
Liefst kortbij (of passerend) aan het UZ aangezien het van daar te vertrekken is.
Een km of 50.

Ik heb een Stages (L), bij 4iiii had ik net (maar echt net) voldoende clearance met mijn frame, met een beetje vuil zou die zeker voor schade gezorgd hebben.

Serieuze vraag: hoe beoordeel jij dat een vermogensmeter goed is?

Stabiele waardes aangeven is geen teken van goed of slecht
Hogere waardes aangeven is geen teken van goed of slecht
Ik zou niet weten hoe jij als amateur zonder externe apparatuur een vermogensmeter kan beoordelen.

Ik zou niet weten hoe jij als amateur zonder externe apparatuur een vermogensmeter kan beoordelen.
Dat kan je inderdaad enkel vergelijken d.m.v. een 2e powermeter actief te hebben om te vergelijken en zo te vergelijken.
Handigste daarvoor is te vergelijken met het vermogen van u smartrainer.

Als je echt wil weten welke meters het betrouwbaarst zijn moet je gplama of Dcrainmaker hebben.

Maar assioma duo is zowat de betrouwbare baseline die het vaakst gebruikt word.

Waarom onbruikbaar? Heb recent de Vector 3S gekocht en dusver best tevreden van.
Er is veel verschil tussen 3s en 2s hoor. De 2 is algemeen gekend als problematisch. Ik had die gekocht om soms van fiets te versteken maar kreeg constant volledig van de pot gerukte waarden.

Er is meer dan enkel de waarden natuurlijk. Looks, hoelang batterij meegaat, hoe je calibreert,...

Ik doe regelmatig testen (2 a 3 per jaar) op geeikt toestel. Maar de vector waarover ik het had was gewoon volledig onbruikbaar, soms moest ik zwaar in het rood gaan om 100 watt te halen :)

Wat betreft de waardes: 4iiii en Quark zijn precies genoeg (vergeleken met neo smarttrainer - cyclus2 ergometer). Een Quark heeft het voordeel dat hij calibreert tijdens het rijden.

Terug
Bovenaan