De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Na die jaren nog altijd het moeilijkste aspect. Wat te dragen en hoe hard zet je de ventilator 😛.

Vooral bij langere ritten zorg ik vooral dat ik naast me verse handdoeken heb liggen. Of eens een ander shirt. Zonder shirt rij ik enkel als ik in de zomer op de rollen moet. De rest van het jaar probeer ik het in die kamer zo fris mogelijk te houden, ventilatie + bloot bovenlijf is dan toch geen goeie combo.
Pro tip, soms steek in een handdoek onder mijn shirt. Zo plakt de boel niet aan je lijf en neemt die handdoek ook nog eens zweet op.

Ok, hetzelfde eigenlijk. Maar ik vroeg me het af omdat ze bij youtube reviews altijd wel een ondershirt dragen, maar dat zal misschien omdat youtube anti-tepel beleid heeft in video's of zo :laugh:

Ik heb nu wel doordat die ventilator vol op me staat te blazen, dat ik het nog altijd wel een warm gevoel heb, maar dat mijn bovenlijf wel ijskoud aanvoelt als ik met mijn handen voel. Geen idee of dit ongezond is of zo? misschien wat overthinking :)

Gisteren 80km gefietst, tal van plat gereden kastanjes gepasseerd.
Kom ik net terug toe op de oprit, plat :laugh: . Op zoek naar een kastanjestekker, blijkt er een vrij groot stuk glas in de buitenband vast te zitten.

Flashback naar deze zomer toen ik in Bedoin, na 20km plat val net voor de velo winkel.

Dragen jullie een ondershirt tijdens het fietsen op de rollen?
Jup, ik draag ofwel een ondershirt ofwel een oud marcelleke. Raam open en ventilator op mij gericht. Ventilator heeft drie standen, maar staat eigenlijk altijd op de middelste stand en dat werkt goed voor mij. Bloot bovenlijf doe ik niet want dan druppelt er te veel zweet op mijn fiets. :tongue:

En een handdoek op het stuur uiteraard!

Laatst bewerkt:
Ja wat jarenlange training en doorzetting kan doen met het menselijk lichaam (en ook mentaal) is echt zot.
En je beseft dat vooral als je zelf de sport beoefent.

Overlaatst hadden we het hier over krampen. Deze nacht uit mijn bed gesprongen. kramp in kuit gekregen bij het uitrekken. Deed aardig pijn, gelukkig snel gedaan.
Hydrateren na de rit, zeker als je laat op de avond nog een rit doet.

Vandaag eens bikefitting campe bezocht en wel van te spreken vooralsnog. Veel uitleg gekregen en ze namen echt de tijd. Ook even met een ultimate di2 mogen rijden aangezien ik daar geen ervaring mee had. Aeroad in Medium was helaas weg voor testritje. Blijkbaar komt in februari canyon met 12-speed uit op aeroad en ultimate en zouden ze meteen deftige stock moeten hebben. Dus ga wellicht wachten tot dan. Mijn oog dan ook meteen op de Aeroad CF SLX 8 Disc Di2 laten vallen die dus met 12-speed zal zijn tegen dan. Twijfelen of ik voor deze dan wel instapmodel aeroad met ultegra ga gaan... Heb nog enkele maanden bedenktijd.

Vandaag eens bikefitting campe bezocht en wel van te spreken vooralsnog. Veel uitleg gekregen en ze namen echt de tijd. Ook even met een ultimate di2 mogen rijden aangezien ik daar geen ervaring mee had. Aeroad in Medium was helaas weg voor testritje. Blijkbaar komt in februari canyon met 12-speed uit op aeroad en ultimate en zouden ze meteen deftige stock moeten hebben. Dus ga wellicht wachten tot dan. Mijn oog dan ook meteen op de Aeroad CF SLX 8 Disc Di2 laten vallen die dus met 12-speed zal zijn tegen dan. Twijfelen of ik voor deze dan wel instapmodel aeroad met ultegra ga gaan... Heb nog enkele maanden bedenktijd.
Ben eens benieuwd naar de prijs. Gaat de prijs van een kleine auto zijn wss.

Mannekes, wat een zalig fietsweer!

TT in de Vlaamse Ardennen gereden eens de mist was opgetrokken (rit was in Heestert, beetje veel asfalt in de verbindingsstukken maar met de Mont d'enclus, kwaremont, paterberg, Hotond... op het menu was dat mss wel goed). Daarna gras afgereden en nu een deugddoend badje 😍.

Random kleine wagen opgezocht en dat begon vanaf 14k. En daar raak ik zelfs gewoon niet in :p

No way dat je bij canyon dus daar aan gaat zitten, bij cube zit je aan minder dan 5k voor lightning met di2 12-speed
De slx begint nu al aan een kleine 6000€. Laat ons zeggen een goeie occasiewagen.

Mannekes, wat een zalig fietsweer!

TT in de Vlaamse Ardennen gereden eens de mist was opgetrokken (rit was in Heestert, beetje veel asfalt in de verbindingsstukken maar met de Mont d'enclus, kwaremont, paterberg, Hotond... op het menu was dat mss wel goed). Daarna gras afgereden en nu een deugddoend badje 😍.

Ik wou deze ook wel rijden, maar het kwam wat slecht uit met het vervoer. Dus uitgeslapen en een goeie tocht op mijn eigen in de buurt gereden. Ook wel genoten, maar natuurlijk minder hoogtemeters.

Tocht op zich was niet zo heel bijzonder, wel een erg mooie passage in het Kluisbos. Bevoorrading viel ook raar, na 15km en 50km. t zwaarste stuk lag natuurlijk daar tussenin, dus daar had ik wel een bv kunnen verdragen.

Ik twijfelde tussen deze en de Zoenk in Heverlee morgen…

Nu flikkert het rode lampje bij die driehoek met uitroepteken i.p.v. op te laden als ik de oplader aansluit. 😫

40001e1f-1c59-4469-bb99-ffc5a12c62f5_433350-0_37054.jpg
Terug naar de FM geweest hiermee.
Fiets aan pc gehangen niets noemenswaardig.
Geen kabeltjes los deze keer, batterij plat volgens de FM.
Raar dat die dan gisteren bij mij dat rood lampje liet flikkeren als ik hem wou opladen?? 🤷‍♂️
(Fiets nergens tegen gestaan met het schakelmechanisme. Misschien in de autorit van de FM naar huis (5min. ritje) maar dacht dat ik hem beter gelegd had zodat er geen contact was.

Ik wist enkele dagen geleden al dat u batterij voor de vuilbak was, hopelijk ziet u fm het ook ooit in.
Verkopen die maar 3 Di2 fietsen per jaar ofzo dat die dat niet weten :confused:

Ik wist enkele dagen geleden al dat u batterij voor de vuilbak was, hopelijk ziet u fm het ook ooit in.
Verkopen die maar 3 Di2 fietsen per jaar ofzo dat die dat niet weten :confused:
Denk dat dat beetje zelfde verhaal is als bij mijn wielen: ook niet gewoon van interne nippels te spaken (of zelfs Carbon wielen Tout court)

Terug
Bovenaan