De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

BMC geeft aan niet te kunnen leveren voor maart 2021. Teammachine SLR modellen geven ze geen garantie dat je ze deze zomer gaat hebben.
Heb de mogelijkheid om een SLR four te kopen. Maar die is het net niet, mist wat cachet wat een SL7 of een andere klim/ aero-fiets wel heeft.

Moet via leasing dus online is jammer genoeg geen optie. :(

Waasland.
Maar het is echt zoeken naar een speld in een hooiberg. Je kan wel fietsen vinden maar niet in de correcte maat + afmontage. En componenten aanpassen is dan ook weer lastig want je geraakt er niet aan.
Dankjewel Corona en de clown die mij aangereden heeft!

En dit? Orbea Orca M20iTeam?

BMC geeft aan niet te kunnen leveren voor maart 2021. Teammachine SLR modellen geven ze geen garantie dat je ze deze zomer gaat hebben.
Heb de mogelijkheid om een SLR four te kopen. Maar die is het net niet, mist wat cachet wat een SL7 of een andere klim/ aero-fiets wel heeft.

Moet via leasing dus online is jammer genoeg geen optie. :(

Waasland.
Maar het is echt zoeken naar een speld in een hooiberg. Je kan wel fietsen vinden maar niet in de correcte maat + afmontage. En componenten aanpassen is dan ook weer lastig want je geraakt er niet aan.
Dankjewel Corona en de clown die mij aangereden heeft!
Bij Albert hebben ze wel wat binnen, ok niet meteen vlakbij maar voor dat 1 onderhoud / jaar. Op hun Instagram staat een roadmachine one 12 speed Shimano bv

Iemand ervaring met Agu fietsschoenen?
Of nog iemand tips waar ik met ecocheques degelijke fietsschoenen kan kopen?

Bij AS Adventure is het mogelijk maar die bieden enkel Agu en Vaude aan.

Iemand ervaring met Agu fietsschoenen?
Of nog iemand tips waar ik met ecocheques degelijke fietsschoenen kan kopen?

Bij AS Adventure is het mogelijk maar die bieden enkel Agu en Vaude aan.
Van Eyck? Sokken gingen toch dus neem aan schoenen ook

Het is morgen en overmorgen iets van 'sample sale' bij Scott in Kortenberg (geen fietsen/ski's)

Van Eyck? Sokken gingen toch dus neem aan schoenen ook

Het is morgen en overmorgen iets van 'sample sale' bij Scott in Kortenberg (geen fietsen/ski's)
Ok Geel is een rotte verplaatsing maar nog doenbaar. Volgens hun website alles met ecocheques mogelijk.

In kortenberg kan ik mss wel ff passeren morgen mmm. Niet zeker als ze daar ecocheques aannemen, maar tis weinig omweg dus kan eens checken.

Voor mij ook wel 45min enkele rit maarja zolang je in hun webshop niet met ecocheques kan betalen doe ik de trip wel 1/2 keer per jaar

Vorige keer lag edenred plat was wel bummer :p
En nu (Corona) hebben ze helaas niet altijd alles binnen dus deel erna bij de Noorderburen besteld (schwalbe one TLE)

Ik ben aan het kijken voor een zeer deftige stadsfiets, waarschijnlijk deze Trek.
Hoeveel % korting kan je verwachten bij een Trekdealer? (al mijn huidige fietsen zijn Canyon)

Tips voor andere hoogwaardige stadsfietsen met riemaandrijving (en zonder vering) zijn ook welkom, op het lijstje staat ook een Koga F3 6.0 en een Canyon Commuter 7.0

Ik ben aan het kijken voor een zeer deftige stadsfiets, waarschijnlijk deze Trek.
Hoeveel % korting kan je verwachten bij een Trekdealer? (al mijn huidige fietsen zijn Canyon)

Tips voor andere hoogwaardige stadsfietsen met riemaandrijving (en zonder vering) zijn ook welkom, op het lijstje staat ook een Koga F3 6.0 en een Canyon Commuter 7.0
In de huidige markt waar de vraag voor fietsen groter is dan wat ze kunnen bijhouden zou ik al blij zijn met een paar procent tbh.

Hoe zwaar moet 2x20min à FTP training aanvoelen?

Ik heb die vandaag eens gedaan na op 3 dagen 4 keer te sporten en vond het eigenlijk wel meevallen? FTP test week geleden gedaan via ramp test. Enkel laatste 5min van laatste blok waren stevig en ging ik over de 165HR bij deze training. Er zat 10min recup à 50% van FTP tussen beide. HR dook vrij vlotjes terug naar 120-125 na de eerste set.

Training load trouwens 95 op strava. Alles onder 120 heb je volgens strava maar 24u rust voor nodig. Maar lijkt mij sterk dat je deze training normaal dagelijks moet kunnen doen.

Anderen dezelfde ervaring?

Ik plan deze af en toe eens te doen want op zich wel een leuke. Maar vraag mij dus wel af hoe dood ik van zo'n training moet zijn. Ivm wat ik soms zelf deed buiten voel ik mij eigenlijk gewoon best fris nu en dat toch na veel sporten de laatste dagen. Buiten haalde ik wel eens gemiddelde HR van 155 en meer. Ben ondertussen mee dat je beter polarized traint volgens velen maar met zo'n training als vandaag heb ik het gevoel weer een beetje tussen de twee uitersten in intensiteit te zitten?

Laatst bewerkt:
Vandaag (nou ja, gisteren) trouwens voor 17,5€ deze ventilator gevonden:

Stonden extra afgeprijsd. Ik vermoed omdat de zomer zo geweldig was. Al eens getest en werkt uitstekend. Zweet veel minder intensief. Ga er morgen meteen nog twee halen denk ik zodat de pain cave een klein beetje minder pain wordt. :biglaugh:

---

Mocht er iemand interesse in hebben, daar deze voor mij ondertussen veel te groot is:

Ik heb deze goedkope fietsbroek hier in maat XL liggen:

Was redelijk ok van maat toen ik nog een goeie 90kg woog (bij 1m80) maar werd al snel te groot. Heb ook nog een Large die ik soms eens draag als m'n assos in de was zitten en zelf die begint nu wat groot te worden.

Gratis mocht er iemand interesse in hebben. Af te halen in het Gentse of verzending mits je de kosten op jou neemt. In perfecte nieuwstaat uiteraard, 5-tal maal gedragen max.

Laatst bewerkt:
Hoe zwaar moet 2x20min à FTP training aanvoelen?
Extreem zwaar.
De bedoeling is dat ge compleet los door de muur gaat 40 minuten lang.

Als ge dat viel meevallen hebt ge iets fout gedaan. Eigenlijk zo een beetje als Wout en mvdp na de koppenberg cross die langs hunne vélo vallen.

2x 20 min aan 100% FTP zou ik mentaal niet aankunnen.
Sterker nog dat is geen inspanning die je als amateur moet doen en die je zeker niet op uw eentje alleen moet doen zonder begeleiding.

Is gewoon een extreem zware inspanning die vooral bedoelt is als je echt wilt weten wat uw lichaam maximaal fysiologisch en mentaal aankan. Na die training echt vol te doen zou elke vezel in uw lichaam moeten pijn doen en als je dat niet gewend bent om zo diep te gaan kan het zijn dat je daar 3 dagen van moet recupereren.

Oei, goed om weten. Ik zou het naar mijn aanvoelen vandaag zeker opnieuw kunnen doen.

Zal eens kijken binnenkort naar andere test dan misschien.

Sterker nog dat is geen inspanning die je als amateur moet doen en die je zeker niet op uw eentje alleen moet doen zonder begeleiding.

Is gewoon een extreem zware inspanning die vooral bedoelt is als je echt wilt weten wat uw lichaam maximaal fysiologisch en mentaal aankan. Na die training echt vol te doen zou elke vezel in uw lichaam moeten pijn doen en als je dat niet gewend bent om zo diep te gaan kan het zijn dat je daar 3 dagen van moet recupereren.
Nochtans zou je FTP een uur moeten kunnen volhouden dus 2*20 met rust is minder zwaar

ik heb die 2x20 ook nog gedaan met de juiste FTP. Dat is een training die je 1x per week mag doen. De eerste blok was nog OK, maar toch tijd dat ik de recovery minuten mocht doen. De 2de blok ging tot aan de helft ook goed en dan was het wel nog 10 minuten overleven tot het einde.

Maar het is ook mentaal een beetje.. In een race kan ik die FTP ook een klein uur volhouden, maar die blokken zien doet mentaal ook wel iets.
+ in een race ga ik soms een deeltje over mijn ftp om dan weer een deel onder mijn ftp te gaan, zo hebben je benen meer eens ivm op ERG mode constand hetzelfde wattage te duwen.

Terug
Bovenaan