De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Hlhmgmfhgehrh..

Vorig jaar kickr gekocht en had problemen met koersfiets erop te zetten (nieuw frame dat niet compatibel was met thru axle mounts). Maand of 8 later sturen ze nieuwe thru axle mounts die wel werken met mijn fiets.
Enige probleem is dat mijn fiets op het wiel perfect schakelt, maar op de rollen nooit juist ligt (soms moet ik 2 keer schakelen voor hij 1 vitesse valt, soms wat geratel,...) waardoor rollen rijden beperkt blijft tot de vitesse zoeken die het minste lawaai maakt en dan in erg mode rijden...
Wel zonde voor een setup van in totaal 8000euro natuurlijk. Word er zot van maar weet niet wat te doen.
Wil ook niet aan mijn afstelling van de achterderailleur beginnen klooien want dan moet ik altijd als ik hem van de rollen haal weer gaan bijstellen...

Hlhmgmfhgehrh..

Vorig jaar kickr gekocht en had problemen met koersfiets erop te zetten (nieuw frame dat niet compatibel was met thru axle mounts). Maand of 8 later sturen ze nieuwe thru axle mounts die wel werken met mijn fiets.
Enige probleem is dat mijn fiets op het wiel perfect schakelt, maar op de rollen nooit juist ligt (soms moet ik 2 keer schakelen voor hij 1 vitesse valt, soms wat geratel,...) waardoor rollen rijden beperkt blijft tot de vitesse zoeken die het minste lawaai maakt en dan in erg mode rijden...
Wel zonde voor een setup van in totaal 8000euro natuurlijk. Word er zot van maar weet niet wat te doen.
Wil ook niet aan mijn afstelling van de achterderailleur beginnen klooien want dan moet ik altijd als ik hem van de rollen haal weer gaan bijstellen...
Heb je al eens geprobeerd je cassette van je achterwiel erop te steken? Anders zal het probleem ergens in de cassette zitten. (ergens een spacer ofzo tekort)

Hlhmgmfhgehrh..

Met welke groepset rij je?

Jouw tekortkoming, niet de mijne. Als je dát al niet kan vinden op Garmin Connect...

Het verklaart in elk geval veel van jouw forumactiviteit.
Ik heb geen Garmin dus waarom zou ik het uberhaupt moeten zoeken
En hun vertalingen trekken op geen hol, nou ja zijn mss hollandse vertalingen. Maar het ene vertalen ze dan naar iets dat wij niet gebruiken (zoals koers voor route) en ander laten ze dan zo (workout is vertaald als workout)

Maar zo een workout maken is ook totaal niet intuitief. 5 velden om te zeggen 'zet hem op 300w' :laugh:. Dan heb ik veel sneller een workout in pakweg zwift gemaakt en ze allemaal op mijn wahoo gezet hoor. Maar dat is blijkbaar voor u al veel te moeilijk!

Ik hoor veel goeie dingen erover maar vind het wel erg duur voor een huismerk. Dan zou ik eerder 1 kopen van een gekend merk.
Klopt misschien wel.
Ik heb hem getest (en gekocht maar er kwam een naad los) en was wel tevreden maar dat ben ik van hun goedkopere versie ook.

Voor diegene die het willen proberen Futurum laat je 14 dagen hun huismerk broeken proberen en dan zelfs nog terugsturen indien niet overtuigd.

Ik ben toch al geschrokken van dat futurum-materiaal hoor. Had zo voor de lol ook eens een ondertruitje besteld en dat is echt wel goed voor het geld.
Schoonvader heeft een zomerset en volgens hem doet het niet onder voor merken zoals santin, sugoi, bioracer, northwave en noem ze maar op.

Veel van hun eigen producten zijn echt wel goed. Gebruik ook hun broekzalf, niks over over te klagen !

Hier is de zoektocht naar een nieuwe fiets begonnen. En het is me er eentje! Amper stock, niks dat snel binnenkomt. Levertermijnen tot 2023. Gekkenwerk.
Wat ik momenteel kan kopen is een Aethos expert met ultegra Di2 of een Tarmac SL7 expert met mechanische ultegra beide 5500€.
Bom geld natuurlijk, en dan zit je nog mechanisch te schakelen met de die tarmac. Aethos ben ik niet zo super wild van, wel keurig afgemonteerd. Tarmac is een droom voor het oog, mooie Carbon roval wielen eronder maar zie groepset eh…
Vandaag nog eens wat andere winkels afdoen, misschien dat er nog zijn met toevallig een fiets in mijn maat.

Budget is tot 6k, maar je moet wel iets vinden natuurlijk. En wachten tot juli volgend jaar is te gek voor woorden.

Ik ben toch al geschrokken van dat futurum-materiaal hoor. Had zo voor de lol ook eens een ondertruitje besteld en dat is echt wel goed voor het geld.
Schoonvader heeft een zomerset en volgens hem doet het niet onder voor merken zoals santin, sugoi, bioracer, northwave en noem ze maar op.

Veel van hun eigen producten zijn echt wel goed. Gebruik ook hun broekzalf, niks over over te klagen !

Hier is de zoektocht naar een nieuwe fiets begonnen. En het is me er eentje! Amper stock, niks dat snel binnenkomt. Levertermijnen tot 2023. Gekkenwerk.
Wat ik momenteel kan kopen is een Aethos expert met ultegra Di2 of een Tarmac SL7 expert met mechanische ultegra beide 5500€.
Bom geld natuurlijk, en dan zit je nog mechanisch te schakelen met de die tarmac. Aethos ben ik niet zo super wild van, wel keurig afgemonteerd. Tarmac is een droom voor het oog, mooie Carbon roval wielen eronder maar zie groepset eh…
Vandaag nog eens wat andere winkels afdoen, misschien dat er nog zijn met toevallig een fiets in mijn maat.

Budget is tot 6k, maar je moet wel iets vinden natuurlijk. En wachten tot juli volgend jaar is te gek voor woorden.
Je zegt goed voor de prijs. Maar hun kledij is toch duurder dan bvb bioracer dacht ik?

Uit het hoofd dacht ik dat hun goedkoopste broek rond de 100€ is en de bioracer team Belgium broek kost nog geen 80€ (en dat vind ik echt 1 van mijn betere broeken, ook voor lange afstanden).

Heb je al eens geprobeerd je cassette van je achterwiel erop te steken? Anders zal het probleem ergens in de cassette zitten. (ergens een spacer ofzo tekort)

Neen, zit nu de cassette op die ze meeleveren met die Kickr (iets met Sunny in de naam :unsure: )
Kan er wel eens een nieuwe ultegra cassette op steken om te zien of dat iets doet maar zou in principe moeten werken omdat het 11 speed is en shimano compatibel.

Edit: https://eu.wahoofitness.com/devices/indoor-cycling/parts-components/11-speed-cassette-buy
deze dus
Met welke groepset rij je?

Shimano ultegra di2 (2x11)

Tarmac vind ik toch pas 'wauw' vanaf SL7 Pro, de wieltjes onder de expert zijn dan wel carbon maar missen wat hoogte. Dan ga je meteen 20% boven budget dus kan je die vuistregel ook al afvinken :shy:

Laatst bewerkt:
Neen, zit nu de cassette op die ze meeleveren met die Kickr (iets met Sunny in de naam :unsure: )
Kan er wel eens een nieuwe ultegra cassette op steken om te zien of dat iets doet maar zou in principe moeten werken omdat het 11 speed is en shimano compatibel.

Edit: https://eu.wahoofitness.com/devices/indoor-cycling/parts-components/11-speed-cassette-buy
deze dus

Ik moet wel zeggen dat ik al vaak gehoord heb dat het echt een brolcasette is dat ze erbij leveren.

deze dus
Geen ervaringen met hun road-cassettes, maar Sunrace is toch geen brol. Zit ze wel goed vast? Ben je zeker dat die tussenstukken de juiste zijn? Zoals al gesuggereerd, probeer het eens met de cassette die momenteel op je wiel zit. Dan kan snel elimineren waaraan het ligt.

deze dus

Tarmac vind ik toch pas 'wauw' vanaf SL7 Pro, de wieltjes onder de expert zijn dan wel carbon maar missen wat hoogte. Dan ga je meteen 20% boven budget dus kan je die vuistregel ook al afvinken :shy:
Di2 kan je werkelijk op 5s afstellen is poepsimpel, gewoon op de junction box knopje induwen en dan kan je uw derri in stapjes van millimeters verzetten.
Als het de afstelling is natuurlijk. Het kan zijn dat het ofwel de casette, de ketting op de casette op de huidige wielen.

Ja maar goed zo stopt het nooit natuurlijk :P dan zit je op den duur met een S-works met de duurste roval wielen eronder :P

Di2 kan je werkelijk op 5s afstellen is poepsimpel, gewoon op de junction box knopje induwen en dan kan je uw derri in stapjes van millimeters verzetten.
Als het de afstelling is natuurlijk. Het kan zijn dat het ofwel de casette, de ketting op de casette op de huidige wielen.

Ja maar goed zo stopt het nooit natuurlijk :p dan zit je op den duur met een S-works met de duurste roval wielen eronder :p

Ja maar ik vertik het om mijn fiets te moeten afstellen elke keer ik hem op de rollen zet. Dat moet plug and play zijn. Ik bekijk deze week eens die andere cassette en zal hier terugkoppelen. Ketting kan het niet zijn want is niet ingesleten.
Naar mijn gevoel zit gans die cassette gewoon niet juist, maar dan zou hij op elke versnelling hetzelfde probleem moeten hebben, en de ene is al wat erger dan de andere.

Waarom deze niet trouwens? Mooi op budget en knappe fiets.

12 go biking heeft ridley Noah en lapiere op voorraad met di2 binnen uw budget

Van welke regio ben je?

BMC geeft aan niet te kunnen leveren voor maart 2021. Teammachine SLR modellen geven ze geen garantie dat je ze deze zomer gaat hebben.
Heb de mogelijkheid om een SLR four te kopen. Maar die is het net niet, mist wat cachet wat een SL7 of een andere klim/ aero-fiets wel heeft.

12 go biking heeft ridley Noah en lapiere op voorraad met di2 binnen uw budget

Moet via leasing dus online is jammer genoeg geen optie. :(
Van welke regio ben je?
Waasland.
Maar het is echt zoeken naar een speld in een hooiberg. Je kan wel fietsen vinden maar niet in de correcte maat + afmontage. En componenten aanpassen is dan ook weer lastig want je geraakt er niet aan.
Dankjewel Corona en de clown die mij aangereden heeft!

BMC geeft aan niet te kunnen leveren voor maart 2021. Teammachine SLR modellen geven ze geen garantie dat je ze deze zomer gaat hebben.
Heb de mogelijkheid om een SLR four te kopen. Maar die is het net niet, mist wat cachet wat een SL7 of een andere klim/ aero-fiets wel heeft.

Moet via leasing dus online is jammer genoeg geen optie. :(

Waasland.
Maar het is echt zoeken naar een speld in een hooiberg. Je kan wel fietsen vinden maar niet in de correcte maat + afmontage. En componenten aanpassen is dan ook weer lastig want je geraakt er niet aan.
Dankjewel Corona en de clown die mij aangereden heeft!
12go heeft een fysieke winkel en geeft normaal betere prijzen als je in de winkel zelf gaat. Heb een collega die daar al meerdere fietsen heeft gekocht.

Terug
Bovenaan