De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Volgend weekend doe ik voor de eerste keer een nachtelijke MTB tocht. Verlichting is uiteraard heel belangrijk. Is er iemand die een voorlicht kan aanraden die niet al te duur is? Zou deze iets zijn? https://lightyourbike.nl/fietslamp-led-beam-1500/
Ik heb nog een gelijkaardig lampje gehad, das een chinees ding. Lamp zelf is goed maar die beugel is niet sterk genoeg voor het gewicht van de lamp, en is bij mij redelijk snel afgebroken...

Ik heb een Spanninga Thor 1100 op het stuur en een trail-lamp van Decathlon (300 lumen) op mijn helm, dat werkt voor mij perfect.

https://www.mantel.com/be/spanninga..._957vkoDlmX78zJrgIgArOl2wlRDDpGBoCngUQAvD_BwE

https://www.decathlon.be/nl/p/hoofd...wart-oranje-300-lumen/_/R-p-129885?mc=8370255

Laatst bewerkt:
Haha true. Al is zo'n Zwift klim voor mij wel echt geen cadeau als extreem zweter. Ga toch eens een grotere fan kopen. En je kan ook niet echt eens rechtstaan en je beentjes eens wat los gooien zoals bij een echte klim. Nu ja, anderszijds ook geen verlaging van zuurstof, geen wind die in je nadeel kan spelen, ...

In principe zou ik dat met frisse beentjes dus à +-290W moeten kunnen doen en misschien onder het uur duiken maar mentaal lijkt mij dat toch echt al pittig. Totaal iets anders dan gewoon op het vlakke knallen. Qua gem HR gelukkig verstandig gebleven en deze redelijk gehouden op 154.

Ik ga de Ventoux ook eens doen binnenkort maar eerst weer eens wat normale trainingen ertussen.

Dit weekend ook toch de fiets nog eens buiten laten spinnen. Ze geven precies redelijk weer en de winter is nog lang om nu al alleen maar binnen te rijden...

Ik zweet me a kapot als ik die vulkaan in Utopia op fiets! Wat gaat dat geven als ik aan de echte bergen ga beginnen.

Met 1 handdoek kom ik dan niet toe :p

Die bergen in Zwift vind ik ook een echte meerwaarde. Ik vind het altijd wat gemakkelijker om wattages te duwen op een klim en het lijkt minder doelloos dan wanneer je bijvoorbeeld een uur aan pikt bij de pacers.

Vorige week heb ik me 2x op de rollen gezet en ik raakte geen poot vooruit, ik zat precies te vechten tegen mijn eigen lichaam. Hartslag 150 zonder veel te doen. Vandaag van de zon genoten en 2,5u gebold zonder naar hartslag of wattage te kijken. Hopelijk geraken we zo weer in gang. Misschien een (corona) virusje opgescharreld 😬

Voel me de laatste dagen ook minder sterk. Ik kreeg het gisteren niet klaar om hoge intensiteit lang vol te houden. Deze morgen echt traag naar't werk gefietst maar hartslag toch nog altijd rond de 140.
Efkes rustiger aan doen denk.

Volgend weekend doe ik voor de eerste keer een nachtelijke MTB tocht. Verlichting is uiteraard heel belangrijk. Is er iemand die een voorlicht kan aanraden die niet al te duur is? Zou deze iets zijn? https://lightyourbike.nl/fietslamp-led-beam-1500/
Ik heb deze net gekocht:

Zeer stevige mount, kan je ook ondersteboven zetten. En pakt weinig plaats in op stuurbuis. Die staat bij mij behoorlijk vol op de racer (bel, edge 530, oude fietscomputer en lamp.

Iemand ervaring met Sram AXS 12 speed en Wahoo Kickr core van 2018?

Steek ik best een andere body om een 12 speed cassette te kunnen monteren of zijn er andere (goedkopere) oplossingen? Had al eens gehoord dat bepaalde 12 speed cassettes wel op de huidige body zouden passen.

Iemand ervaring met Sram AXS 12 speed en Wahoo Kickr core van 2018?

Steek ik best een andere body om een 12 speed cassette te kunnen monteren of zijn er andere (goedkopere) oplossingen? Had al eens gehoord dat bepaalde 12 speed cassettes wel op de huidige body zouden passen.
De 12-speed cassettes van de NX-groep passen inderdaad op de gewone HG-body. Dat is de goedkoopste oplossing als je aan het kijken bent voor een MTB.

Neen niet voor een mtb, wel om mijn racefiets (met sram axs 12 speed) op mijn Kickr te kunnen plaatsen.
Dan vrees ik ervoor... de kooi van uw derailleur gaat nooit lang genoeg zijn om die 50 te kunnen clearen.
Opties:
- extra GX AXS achterderailleur (mocht je ooit willen gravelen is dat nog een leuke optie) + NX-cassette (€300+ €85)
- de goedkoopste 12speed cassette in combinatie met een XDR-body (€150 + €60)

Optie 1 is duurst, maar dan heb je ook extra mogelijkheden en "goedkoop" slijtageonderdeel.

Dat is de enige reden waarom ik een koersfiets zou willen. Om in't buitenland een berg naar boven te rijden. Naar beneden zou waarschijnlijk met toegeknepen billen zijn.

Snelste tijd in Zwift op Alpe de Zwift is blijkbaar 32'27" voor de mannen, 37'39" bij de vrouwen. Lekker geknald denk ik dan
Zot eh, en ik ben al content met mijn 44min :-)

Snelste tijd in Zwift op Alpe de Zwift is blijkbaar 32'27" voor de mannen, 37'39" bij de vrouwen. Lekker geknald denk ik dan
Als je dan ziet dat Thibaut Pinot toen hij in 2015 in de tour op Alpe D’Huez won en er 37’59 op reed dan kan je wel zeggen dat het een goeie prestatie is :P

Maar dat hoeft niet, je kan ze ook op TP maken zelfs met de gratis versie ;)
Of je kan gewoon een route virtueel rijden recht vanaf uw headunit

Trouwens net even op garmin connect gekeken en als je die manier van workouts maken goed vind amaai
Ik wil bv 5*5min aan 300w rijden met 6min aan 150w. Awel geen idee hoe je dat zou moeten doen want ik zie enkel Boven en Onder vermogen maar dus niet exact dit vermogen. En je kan daar ook geen tijdsduur aan koppelen

Dat gaat perfect trouwens - heel makkelijk:

Je kiest ipv "vermogenszones" gewoon "aangepaste energie" (I know - vermogen ware beter geweest) en dan kan je een van/tot ingeven. Als je die gelijk zet, dus van 325w tot 325w, dan gaat de trainer gewoon 325w vragen.

Schermafbeelding-2021-10-05-164520.png

Dat gaat perfect trouwens - heel makkelijk:

Je kiest ipv "vermogenszones" gewoon "aangepaste energie" (I know - vermogen ware beter geweest) en dan kan je een van/tot ingeven. Als je die gelijk zet, dus van 325w tot 325w, dan gaat de trainer gewoon 325w vragen.

Schermafbeelding-2021-10-05-164520.png
Zelfs Google Translate is duidelijker :unsure:

Hey guys
Hoe beoordelen jullie deze broek ten opzichte van andere in dezelfde prijsklasse? Betere opties?
FUTURUM 4 SEASONS BIB SHORTS PRO BLACK €179,99 (-20 euro met kortingscode).
Ze zit goed en comfortabel, de naad aan de zeem loste wat dus wordt ze zonder problemen vervangen door hun maar zou ook een andere kunnen kiezen, vandaar de vraag.

Hey guys
Hoe beoordelen jullie deze broek ten opzichte van andere in dezelfde prijsklasse? Betere opties?
FUTURUM 4 SEASONS BIB SHORTS PRO BLACK €179,99 (-20 euro met kortingscode).
Ze zit goed en comfortabel, de naad aan de zeem loste wat dus wordt ze zonder problemen vervangen door hun maar zou ook een andere kunnen kiezen, vandaar de vraag.
Ik hoor veel goeie dingen erover maar vind het wel erg duur voor een huismerk. Dan zou ik eerder 1 kopen van een gekend merk.

Terug
Bovenaan