De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik hb al een paar keer in de regen met mijn schoenen gereden en laat ons zeggen dat ze niet meer zo fris ruiken. Allez je moet uw neus er echt wel inhangen maar ze hebben zo een geur van vuil water, krijg het er met niks uit.
Muc off foam fresh al geprobeerd ? Ik gebruik dat voor vanalles. Fietshelm, motorcrosshelm, knie- en elleboogbeschermers, handschoenen, schoenen,...

Ondertussen maar extra setje wielen besteld.
Nu nog schijfremmen, maar weet niet wat er op mijn achterwiel nu staat. Is dat 140mm altijd achter bij racefietsen? (vooraan is het 160mm)

Hangt ervan af. Vaak is het standaard 160/160. Maar 9/10 fietsen kun je, door de montageplaat van de remklauw om te draaien, aanpassen naar 140/140.

Gewoon even meten, of zelfs op het zicht (140 is merkelijk kleiner).

Hangt ervan af. Vaak is het standaard 160/160. Maar 9/10 fietsen kun je, door de montageplaat van de remklauw om te draaien, aanpassen naar 140/140.

Gewoon even meten, of zelfs op het zicht (140 is merkelijk kleiner).
Heb wiel niet, maar kan mss wel meten vanaf de remklauw idd. Maar heb achteraan geen montageplaat en dacht dat profs 160-140 reden

Edit: gebeld en is 140
En er is zaterdag effectief iemand van de lease gekomen om er naar te kijken
Toen ik zei 'ja en hun antwoord is dat ik door een put ben gereden' zei hem ook wel 'mja als dat al niet meer mag. Klinkt idd belachelijk'

Kost is trouwens 500 euro dus valt nog wel mee. Denk dat ze nu al meer geld er aan kwijt zijn :D

Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met schijfremmen van BBB? Buiten dat ze 6-bolt zijn, ze zijn wel goedkoper dan shimano/sram
En neem aan dat qua blokjes het niet zoveel uit maakt welk merk tov schijf?

Iemand ervaring met schijfremmen van BBB? Buiten dat ze 6-bolt zijn, ze zijn wel goedkoper dan shimano/sram
En neem aan dat qua blokjes het niet zoveel uit maakt welk merk tov schijf?
Ik heb een BBB schijf steken nadat mijn andere gestolen was (zat in rugzak voor transport).
Merk je niets van. Hij zou zwaarder zijn dan mijn originele XT-schijf, maarja
edit: en altijd gereden met shimano-blokjes

Morgen vertrek ik voor de vierde keer naar Roc d'Azur.
Het ziet ernaar uit dat het vijf dagen fietsen wordt onder een aangename 23°C met een hemel waar geen wolkje aan te bespeuren valt.
Het leven kan soms lastig zijn. :)

Ik heb een BBB schijf steken nadat mijn andere gestolen was (zat in rugzak voor transport).
Merk je niets van. Hij zou zwaarder zijn dan mijn originele XT-schijf, maarja
edit: en altijd gereden met shimano-blokjes

Morgen vertrek ik voor de vierde keer naar Roc d'Azur.
Het ziet ernaar uit dat het vijf dagen fietsen wordt onder een aangename 23°C met een hemel waar geen wolkje aan te bespeuren valt.
Het leven kan soms lastig zijn. :)
Heb je ze 6-bout of centerlock gestoken?

Kan een SPD pedaal speling krijgen door slijtage? En het is niet dat schroefje onderin voor makkelijker uit te klikken. Pedalen zijn toch al 8j ofzo van mijn oude koersfiets

Uiteindelijk slijt alles natuurlijk, maar pedalen zelf lijkt me iets minder gevoelig. Bij mij was het met nieuwe schoenplaatjes opgelost.

Vandaag eens alpe du zwift gedaan. Gisteren gefietst en gelopen dus was wel pittig. Bijna 65min, circa 259w. Pittig wel en wel eens tof om niet op erg modus te fietsen.

Laatst bewerkt:
Die bergen in Zwift vind ik ook een echte meerwaarde. Ik vind het altijd wat gemakkelijker om wattages te duwen op een klim en het lijkt minder doelloos dan wanneer je bijvoorbeeld een uur aan pikt bij de pacers.

Vorige week heb ik me 2x op de rollen gezet en ik raakte geen poot vooruit, ik zat precies te vechten tegen mijn eigen lichaam. Hartslag 150 zonder veel te doen. Vandaag van de zon genoten en 2,5u gebold zonder naar hartslag of wattage te kijken. Hopelijk geraken we zo weer in gang. Misschien een (corona) virusje opgescharreld 😬

Yes, in de lente ben ik qua training eigenlijk ook een beetje overgeschakeld van gestructureerde training naar heuvelachtig parcoursen te rijden met de hellingen op tempo. De hellingen zijn gewoon leuk om te doen, hoe raar dat ook klinkt. Alpe De Zwift is echt een beest van een klim.

Mont Ventoux heb ik nog maar één keertje gedaan op't gemak, maar omdat je geen bochten kan aftikken ben ik ook minder geneigd om daar eens een effort op te doen. Wat ook nergens op slaat, want je kan de kilometers ook gewoon afvinken en de bochten zijn ook zo enorm verschillend en ik ken ze eigenlijk ook niet goed. Denk dat ik Alpe De Zwift zo'n 5 of 6 keer naar boven ben gegaan op mijn 3 winters zwift.

Haha true. Al is zo'n Zwift klim voor mij wel echt geen cadeau als extreem zweter. Ga toch eens een grotere fan kopen. En je kan ook niet echt eens rechtstaan en je beentjes eens wat los gooien zoals bij een echte klim. Nu ja, anderszijds ook geen verlaging van zuurstof, geen wind die in je nadeel kan spelen, ...

In principe zou ik dat met frisse beentjes dus à +-290W moeten kunnen doen en misschien onder het uur duiken maar mentaal lijkt mij dat toch echt al pittig. Totaal iets anders dan gewoon op het vlakke knallen. Qua gem HR gelukkig verstandig gebleven en deze redelijk gehouden op 154.

Ik ga de Ventoux ook eens doen binnenkort maar eerst weer eens wat normale trainingen ertussen.

Dit weekend ook toch de fiets nog eens buiten laten spinnen. Ze geven precies redelijk weer en de winter is nog lang om nu al alleen maar binnen te rijden...

Net zoals Alpe d’Huez :p
Voordeel bij zwift is dat je enkel maar moet trappen. Op de echte col moet je nog sturen en opletten dat je niet het ravijn in rijdt :p
Dat is de enige reden waarom ik een koersfiets zou willen. Om in't buitenland een berg naar boven te rijden. Naar beneden zou waarschijnlijk met toegeknepen billen zijn.

Snelste tijd in Zwift op Alpe de Zwift is blijkbaar 32'27" voor de mannen, 37'39" bij de vrouwen. Lekker geknald denk ik dan

Terug
Bovenaan