De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

klopt in theorie. Maar als uw ketting nog gewoon goed is en je wisselt tussen wielsets dan heb je geen andere keus.

Of je zou ook elke keer uw ketting moeten veranderen. Maar goed dan ben je wel bezig natuurlijk.
Ketting wisselen is nu ook het werk niet é. Ik wissel op beide fietsen (gravel en mtb) geregeld.

Vandaag tijdens training (90min met 15 interval-sprintjes) P-R gekeken op laptop. Met m'n ANT dongle en usb adapter Zwift op smartphone laten draaien. Was heerlijk rijden zo.

Alleen begrijp ik de UI keuzes bij Zwift minder en minder. Op laptop was het al moeilijk om stijgingspercentage te zien, op smartphone nagenoeg onmogelijk. Swat, gamification en zo, I know. :)

Eens gekeken voor een soort bureau om over m'n wiel te zetten voor de laptop en gsm maar een goedkope goede optie is nog niet zo evident. Van Wahoo is er zo'n ding waarvoor men 280 EUR (!!) vraagt. :crazy: Ik train momenteel in de garage (en zweet nog zo hard dat mijn schoenen na 24u nog niet droog zijn...) dus echt een kastje zetten of zo is geen optie. Iets licht dat ik makkelijk kan verschuiven daarentegen wel. Mocht er iemand een tip hebben!

Vandaag tijdens training (90min met 15 interval-sprintjes) P-R gekeken op laptop. Met m'n ANT dongle en usb adapter Zwift op smartphone laten draaien. Was heerlijk rijden zo.

Alleen begrijp ik de UI keuzes bij Zwift minder en minder. Op laptop was het al moeilijk om stijgingspercentage te zien, op smartphone nagenoeg onmogelijk. Swat, gamification en zo, I know. :)

Eens gekeken voor een soort bureau om over m'n wiel te zetten voor de laptop en gsm maar een goedkope goede optie is nog niet zo evident. Van Wahoo is er zo'n ding waarvoor men 280 EUR (!!) vraagt. :crazy: Ik train momenteel in de garage (en zweet nog zo hard dat mijn schoenen na 24u nog niet droog zijn...) dus echt een kastje zetten of zo is geen optie. Iets licht dat ik makkelijk kan verschuiven daarentegen wel. Mocht er iemand een tip hebben!
Ik doe het op de strijkplank, werkt als een zonnetje!

Op laptop was het al moeilijk om stijgingspercentage te zien, op smartphone nagenoeg onmogelijk. Swat, gamification en zo, I know. :)
Echt onbegrijpelijk dat op de minimap de wegen nog geen kleurencode hebben gekregen naargelang stijgingspercentage.
Ik zie hellingen ook nooit aankomen.

Er zijn amazon kopies van de wahoo desk van €100 maar heel vaak uitverkocht.

En elite is nog gestoorde, zijn nu uitgekomen met een desk van €300+

Edit: de kopie is bij wiggle in voorraad

Laatst bewerkt:
En indien je het nog niet doet, gebruik een ventilator!

Kan zelfs ronduit gevaarlijk zijn om dat niet te doen terwijl je stilstaand het volle pond zit te geven.

Ik doe het op de strijkplank, werkt als een zonnetje!
Maar dan kan de madam de strijk ondertussen niet doen!
Echt onbegrijpelijk dat op de minimap de wegen nog geen kleurencode hebben gekregen naargelang stijgingspercentage.
Ik zie hellingen ook nooit aankomen.
Je moet het parcours maar kennen :unsure:

@veloke why they heck doe je handschoenen aan indoor? Gewoon een handdoek op uw stuur leggen

Dan heb je Allo live niet gezien vorige keer. Er zat er daar 1 te zwiften met handschoentjes aan en shirt met lange mouw.
Met een shirt met lange mouwen???
Dat is toch gewoon pure waanzin :P

Ik herken trouwens de kletsnatte sokken, en natuurlijk de natte schoenen :P
Heb al een paar keer in de regen met mijn schoenen gereden en laat ons zeggen dat ze niet meer zo fris ruiken. Allez je moet uw neus er echt wel inhangen maar ze hebben zo een geur van vuil water, krijg het er met niks uit.

Met een shirt met lange mouwen???
Dat is toch gewoon pure waanzin :p

Ik herken trouwens de kletsnatte sokken, en natuurlijk de natte schoenen :p
Heb al een paar keer in de regen met mijn schoenen gereden en laat ons zeggen dat ze niet meer zo fris ruiken. Allez je moet uw neus er echt wel inhangen maar ze hebben zo een geur van vuil water, krijg het er met niks uit.
Is wel aerodynamischer he!

Heb gemerkt dat mijn plaatje waarop je schoenplaatje zet (dus in schoen zelf, MTB) los zit. Kan je dat op een of ander manier vastzetten?
Of maakt dat niet uit dat dat los zit, zodra ik schoenplaatje er aan bevestig zit dat wel vast

Is wel aerodynamischer he!

Heb gemerkt dat mijn plaatje waarop je schoenplaatje zet (dus in schoen zelf, MTB) los zit. Kan je dat op een of ander manier vastzetten?
Of maakt dat niet uit dat dat los zit, zodra ik schoenplaatje er aan bevestig zit dat wel vast
Dat is normaal, dat dient om uw SPD-plaatje wat meer naar voor of achter te zetten op uw schoen.

Zijn er hier al ervaringen met een Nexus 8, Alfine 8 en Alfine 11. Waar zit het meeste verschil tussen kwalitatief?
Uitgebreide ervaringen met Nexus- & Alfine 8. Ik merk eerlijk gezegd weinig verschil tussen beiden (duurzaamheid, schakelgemak,...). Een aantal jaren geleden bestond er geen Nexus-naaf voor schijfremmen. Misschien is dat ondertussen al veranderd (e-bike specifieke Nexus5 naven met schijfremmen bestaan alleszins). Dat moet je dus wel eens checken.
De Alfine11 heeft een iets groter bereid dan de 8, je kan dat makkelijk bekijken via volgende website: https://ritzelrechner.de/
Of je het extra bereik nodig hebt, hangt een beetje af van het gebruik natuurlijk. In de meeste situaties kom ik met een 8-speed meer dan toe. Voor een reisfiets waarmee je de Alpen wil oversteken, zou ik toch voor een 11-speed gaan.
Uitgbreide info: https://www.sheldonbrown.com/nexus8.shtml

Na 10d niets gehoord te hebben van KBC lease ivm garantie eens gebeld
'A ja meneer dat is externe oorzaak we hebben meerdere mensen naar het wiel / foto's laten kijken'

Ik zeg 'a bon want de fietsenmaker zelf zegt dat die dat nooit kan zien wat oorzaak is. En welke externe oorzaak zou het dan zijn?'
'U bent door een put gereden ofzo, of op een borduur'

'A ja (ik zal op 18k km wel eens door een put gereden zijn ja) we zitten in Belgie. En dat is dus normaal gebruik van het goed dus de regelgeving is duidelijk: jullie moeten tussenkomen'

Die mens heeft gewoon afgelegd...

Maar dan kan de madam de strijk ondertussen niet doen!

Je moet het parcours maar kennen :unsure:

@veloke why they heck doe je handschoenen aan indoor? Gewoon een handdoek op uw stuur leggen

Guh handschoenen? Ik ben niet zot ze. :crazy: gebruik idd een handdoek. Maar als het over dat zweten gaat, heb het over mijn voeten he en kletsnatte schoenen he. :biglaugh:

Terug
Bovenaan