De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ahja, het moest wel weer sweetspot zijn want anders slaag je er niet in zo'n lange training te beëindigen. Die 4' blokken bij mij zijn boven ftp. Als ik train dan is het steevast polarized. Als ik een race doe pak ik toch die middenzone ook wat mee.
Ik heb een winter puur sweetspot geprobeerd, dat ging enkele weken goed maar dan merkte ik toch dat het wat te intensief was.

Was inderdaad die training, SomeDude. Wat bedoel je juist met die tweede zin? Heb eerlijk gezegd zomaar een lange training gepakt die ik vond. :p

Heb voor laatste blok (van 4x 2x5min) wel verlaagd naar 90% want was echt heel pittig. En dan nog de laatste 5min à 280W en 5min à 250W niet gedaan. Moet zeggen dat ik de hamstrings een pak meer voelde zo op de trainer en ook mijn zitvlak kreeg het wel lastig... :tongue:

Na 90min was ik ook constant int kopje bezig van "ok, ik moet toch zeker 50km halen" of "ok, 500+ hoogtemeters zijn nu te dichtbij om al te stoppen" etc dus dat helpt wel enorm.
Polarized betekend 3 zones:
Onder aerobe (Z1), boven aerobe (Z3) en ertussen (Z2).
Je traint 80% Z1 en 20% Z3

Sweet spot is ertussen (Z2) dus past er niet in :)
Principe is 'Om de anaerobe drempel te verhogen is training op of boven de anaerobe drempel nodig.
Om de aerobe drempel te verhogen is training onder de aerobe drempel '

Maar vind dat lastig om op de rollen te doen, Z1 is redelijk saai (dat is anderhalf uur aan 55-60% FTP bv)
Als hij direct drive wil zit je sowieso al aan 600€.
En rijden op rollen is sowieso al sterven en hel genoeg, dan kun je beter 200€ meer geven en de kickr core kopen want die rijden toch wel een pak plezanter dan de tacx flux.
Denk dat hem doelde op de Neo

Als hij direct drive wil zit je sowieso al aan 600€.
En rijden op rollen is sowieso al sterven en hel genoeg, dan kun je beter 200€ meer geven en de kickr core kopen want die rijden toch wel een pak plezanter dan de tacx flux.
Pak plezanter omdat hij stiller is en een zwaarder vliegwiel heeft?
Ik stond ook voor de keuze en heb voor de suito gekozen die ik hoor 519€ gekocht heb. Daarvoor kan je gewoon niet sukkelen.

Let ook op dat zijn fiets Shimano 8-speed claris heeft eh. Dus dat extra geluid zal sowieso al niet opvallen voor het geluid van de aandrijflijn.

Pak plezanter omdat hij stiller is en een zwaarder vliegwiel heeft?
Ik stond ook voor de keuze en heb voor de suito gekozen die ik hoor 519€ gekocht heb. Daarvoor kan je gewoon niet sukkelen.

Let ook op dat zijn fiets Shimano 8-speed claris heeft eh. Dus dat extra geluid zal sowieso al niet opvallen voor het geluid van de aandrijflijn.
Met de suito heb ik geen ervaring maar met de tacx flux wel en dat zwaarder vliegwiel zorgt ervoor dat hij niet direct blokstil staat als je stopt met trappen.

Bij de kickr kun je eens de benen stil houden en terug inpikken. Is voor mij veel vriendelijker voor mijn knieën en het weg gevoel is wat realistischer daardoor.

De néo heeft dan een aandrijving die zelfs downhill simuleert maar daar heb ik wel het geld niet voor over.

Toch deze besteld na wat testen te hebben bekeken. Enkel morgen voor cassette eens langs de fietsmaker en dan km's trappen ! ;)
Een 8-speed casette kan je ook online kopen. Moet je wel nog een casettesleutel hebben. Of uw fietsenmaker moet zo vriendelijk zijn om de casette op uw trainer te monteren :P

Zeker een goeie keuze om de kickr core te kopen. Is een zeer goeie trainer!

Dat is een slijtageonderdeel dus ik zou dat nieuw kopen.

Tenzij het natuurlijk een buitenkans is (verkeerde aankoop ofzo).

En vergeet ook geen nieuwe kettingen ;)
Het is een cassette voor mijn andere wielen. Voor mijn alu wielen, buiten rijdt ik op tubulars, maar voor te zwiften heb ik een wheel-on smart trainer dus daarvoor moet ik mijn alu wiel gebruiken. Waarom zou je een nieuwe ketting aanraden?

Een webshop aan te raden voor interessante prijzen voor fietsonderdelen?

Laatst bewerkt:
Nice, ook al had ik al even een abonnement in het begin van het jaar :clap:

SYSTM zei:
Thank you for registering your Wahoo device. This ensures we are able to give you the best support experience throughout your training journey. To jumpstart your training, we're giving you an additional 60 days + your 14 day free trial on SYSTM to maximize every moment.

Het is een cassette voor mijn andere wielen. Voor mijn alu wielen, buiten rijdt ik op tubulars, maar voor te zwiften heb ik een wheel-on smart trainer dus daarvoor moet ik mijn alu wiel gebruiken. Waarom zou je een nieuwe ketting aanraden?

Een webshop aan te raden voor interessante prijzen voor fietsonderdelen?
Een oude of versleten ketting gaat doortrappen op een nieuwe cassette. En zelfs als je niet doortrapt, gaat uw cassette sneller verslijten als uw ketting al wat kilometers op de teller heeft.

Een oude of versleten ketting gaat doortrappen op een nieuwe cassette. En zelfs als je niet doortrapt, gaat uw cassette sneller verslijten als uw ketting al wat kilometers op de teller heeft.
klopt in theorie. Maar als uw ketting nog gewoon goed is en je wisselt tussen wielsets dan heb je geen andere keus.

Of je zou ook elke keer uw ketting moeten veranderen. Maar goed dan ben je wel bezig natuurlijk.

klopt in theorie. Maar als uw ketting nog gewoon goed is en je wisselt tussen wielsets dan heb je geen andere keus.

Of je zou ook elke keer uw ketting moeten veranderen. Maar goed dan ben je wel bezig natuurlijk.
De ketting is inderdaad nog in goede staat, is geen oude ketting.
Ik zou mijn wielset nu binnenkort af en toe eens wisselen als ik indoor wil rijden.

Terug
Bovenaan