De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Staat in het berichtje ervoor: 30 - 11 en ik kan max naar 32 met die fiets. Trainer difficulty staat op 100%.
Aha!

Daar heb je ‘m. Trainer difficulty op 100% zorgt ervoor dat hellingen, indien je trainer dat toelaat, aanvoelen als de percentages die je ziet. 8% slope? Voelt aan als 8%.

Maar wat vaak vergeten wordt is dat je daardoor ook heel snel doortrapt op afdalingen. Als je een steile afdaling hebt ga je dus ook veel meer omwentelingen moeten doen om bij te trappen als je difficulty hoog staat.

Zwift halveert sowieso de afdalingspercentages (dus bij 100% setting wordt een afdaling van 10% slechts 5%) maar dat is vaak nog veel te veel om met een MTB te kunnen bijtrappen.

Oplossing? Difficulty verlagen

Ja klopt. Maar m'n Direto XR verbindt met laptop/gsm dan via Bluetooth en dan kan ik m'n Garmin HRM niet meer verbinden met Bluetooth naar diezelfde laptop/gsm. Kdacht eerst dat ik mss de HRM naar Direto kon sturen via ANT+ en deze dan vervolgens samen met de andere data alles naar laptop/gsm kan sturen maar dat gaat dus niet.

Heb inderdaad die XAND ANT+ dongle gekocht gisteren om meteen een goeie te hebben en doet het uitstekend. Enigste dat ik nu nog moet bekijken is om met zo'n adapter ook de dongle rechtstreeks op m'n gsm aan te sluiten wat volgens deze website moet lukken zolang je de app kan installeren:

https://www.thisisant.com/consumer/ant-101/ant-in-phones

Android Device with USB Host support
(if you can install the ANT USB Service from the Google Play Store, it should support USB Host features)
ANT USB Stick
(note: ANT USB1 sticks are not supported)

A USB OTG cable (to connect to the stick)
ANT USB Service

ANT Radio Service

ANT+ Plugins

ANT+ Enabled Application

(Ik zet het er maar bij voor zij die misschien ooit op dezelfde vragen stuiten als mij.)

Misschien kan ik ook nog met m'n Wahoo Bolt v2 (nog niet toegekomen btw) werken voor de hartslag maar ik wil die eigenlijk volgend jaar gewoon op m'n nieuwe fiets houden. Zo liggen prullen met teveel apparaten versteken is niets voor mij. Dan geef ik liever paar tientjes meer uit voor het gemak. Bon, nu ga ik stoppen met mijn spam erover. Misschien helpt het nog iemand in de toekomst. :baard:

edit: Edit hier plaatsen voor het nageslacht (want al genoeg spam geplaatst). Zo'n USB OTG kabel werkt nu al perfect voor m'n gsm (5eurotjes) op Elite MyETrainer maar op Zwift vind ie hem nog steeds niet. Bizar!

edit2: Gelukt op Zwift ook! Geen idee waarom maar heb wel deze (oude?) app ook geïnstalleerd:

die hier vermeld stond: https://gozwift.kustomer.help/en_us/ant-and-ble-overview-B1S1BVgr

Het is toch al duidelijk dat zwift niks voor u is.
Jij zoekt puur training en hebt geen boodschap aan de gameification en het sociale. En laat dat nu net de twee belangrijkste pijlers van zwift zijn.
Talloze andere software die gewoon zuiver uw trainer in ERG mode gaat aansturen zodat je uw trainingen kan doen en achteraf analyse kan doen. Daar hoef je dus echt niet perse zwift voor te gebruiken.

Maar voor wat het dient is zwift dan wel weer subliem. Met zwift voelt op de rollen fietsen echt wel net zo tof en meeslepend aan als buiten fietsen.

Ja klopt. Voor gaming speel ik wel "echte" spelletjes. Moet nu ook wel zeggen dat ik idd gewoon ERG mode gebruik voorlopig want met een 12-23 achteraan en 86kg ga je toch ook miserie hebben in de echte klimmekes lijkt mij. Kan mij perfect voorstellen dat het voor mensen die niet met ERG mode rijden direct veel interactiever aanvoelt. Misschien iets om te overwegen volgend seizoen om deftige fiets erop te zetten.

Die hebben geen servers.
Dat staat allemaal bij Amazon.

En bij Amazon gaat de prijs exponentieel omhoog hoe mee resources ge nodig hebt. Daarom zijn ze ook moeten opslaan toen er een grote 'boom' was van extra volk omwille van lockdown.

Ze hebben dan wel meer users, maar wat ze aan Amazon moet betalen dat gaat veel meer omhoog.

Volgens mij gaat het grootste deel van dat geld dus naar Amazon. En ze zijn daar ook bezig met eigen hardware te ontwikkelen.

Lijkt mij sterk dat ze geen schaalvoordelen hebben. Maw, onmogelijk dat ze op een per user basis meer betalen naarmate het aantal gebruikers toeneemt. Laat staan dat de prijs dan nog eens exponentieel de hoogte in zou schieten of het moet zijn omdat de berekeningen exponentieel toenemen door de interacties van alle users onderling? Dan nog lijkt het mij sterk dat er geen schaalvoordeel zou zijn. Die users rijden niet allemaal samen op hetzelfde parcours op dezelfde plek op hetzelfde moment. Die verspreidt je gewoon over je gehele serverinfrastructuur, cloud of niet. Maar goed, iemand met echte kennis ter zake mag altijd toelichten. :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Lijkt mij sterk dat ze geen schaalvoordelen hebben. Maw, onmogelijk dat ze op een per user basis meer betalen naarmate het aantal gebruikers toeneemt. Laat staan dat de prijs dan nog eens exponentieel de hoogte in zou schieten of het moet zijn omdat de berekeningen exponentieel toenemen door de interacties van alle users onderling? Dan nog lijkt het mij sterk dat er geen schaalvoordeel zou zijn. Die users rijden niet allemaal samen op hetzelfde parcours op dezelfde plek op hetzelfde moment. Die verspreidt je gewoon over je gehele serverinfrastructuur, cloud of niet. Maar goed, iemand met echte kennis ter zake mag altijd toelichten. :biglaugh:
Ik heb kennis ter zake :)
Dat is bij alle grote computer infrastructuur zaken zo hoor. Hoe meer users, hoe sneller de prijs stijgt (dus meer € per user). Exponentieel is overdreven, maar het is echt een serieus stijgende curve.

Die AWS is zelfs gratis voor kleine projecten. En als uw project dan heel hard groeit, en heel uw infrastructuur daarop draait, en toegespitst is kunt ge niet meer weg en daar profiteren ze keihard van.

Van AWS ken ik de prijzen niet.
Maar bv Jira. Voor 1-10 gebruikers kost dat $10 per gebruiker. Voor 11-25 gebruikers... €1200 per gebruiker..

Laatst bewerkt:
Aha, interessant om weten. Thanks! Speciaal businessmodel maar blijkbaar pakt het wel. Eerst in uw ecosysteem vangen en dan uitpersen. :oink: Ik zou zoiets wel verwachten voor van 0-100 users naar pakweg 1000 te gaan. Maar van pakweg 10.000 naar 100.000 of meer is dat toch echt geschift!

Enfin, On Topic dan maar weer. :D

Ik heb kennis ter zake :)
Dat is bij alle grote computer infrastructuur zaken zo hoor. Hoe meer users, hoe sneller de prijs stijgt (dus meer € per user). Exponentieel is overdreven, maar het is echt een serieus stijgende curve.

Die AWS is zelfs gratis voor kleine projecten. En als uw project dan heel hard groeit, en heel uw infrastructuur daarop draait, en toegespitst is kunt ge niet meer weg en daar profiteren ze keihard van.

Van AWS ken ik de prijzen niet.
Maar bv Jira. Voor 1-10 gebruikers kost dat $10 per gebruiker. Voor 11-25 gebruikers... €1200 per gebruiker..
Dat laatste klopt volgens snelle check op atlassian al niet:
10 gebruikers standaard 7 dollar
10000 gebruikers standaard 4.21 dollar

En bij premium is het nog groter verschil

Daar zijn er nog die dit zeggen.
Enterprise prijzen gaan compleet door het dak als je veel users hebt. Maar die staan niet op hun website. Maar twee jaar geleden heb ik die ingekeken

Wait till u buy the data center editions for more than 5000 users. The cost is exponential at that point.

Bij AWS is dit identiek. Vanaf dat ge een threshold haalt vliegen de prijzen als een raket de hoogte in.

Laatst bewerkt:

Daar zijn er nog die dit zeggen.
Enterprise prijzen gaan compleet door het dak als je veel users hebt. Maar die staan niet op hun website. Maar twee jaar geleden heb ik die ingekeken

Bij AWS is dit identiek. Vanaf dat ge een threshold haalt vliegen de prijzen als een raket de hoogte in.
250 gebruikers dat is peanuts eigenlijk.
En hij vind het duur maar staat niet dat bij 1 gebruiker meer het nog duurder is.
Add-ons zijn iets anders, heeft niets met gebruikers te maken.

Van de posts hierboven snap ik de ballen. Hoeft ook niet. Heeft weinig met fietsen te maken :p .
Wat ik wel weet is dat veel mensen 15 euro/maand voor Zwift te veel vinden, maar ondertussen rijden ze wel rond met een fiets van +5000 euro. Dat vind ik dan weer veel. Voor +5000 euro koop ik mij een mooie tweedehands wagen of een motorfiets. Daar zit heel wat meer technologie in dan in een fiets. Prijzen voor een fiets zijn tegenwoordig compleet van de pot gerukt.
Uiteindelijk is het echter simpel. Ben jij bereid om meer dan 5000 euro voor een fiets te betalen, dan doe je dat toch gewoon. Idem voor Zwift. Ben je bereid om 15 euro/maand te betalen, dan doe je dat toch ook. Die er niet bij akkoord zijn doen dat niet en zoeken een alternatief. Veel moeilijker moet het toch niet zijn.

Of Zwift nu beter of slechter is dan de alternatieven die hier eerder opgenoemd zijn lijkt mij ook simpel. Het is maar wat je het liefst hebt. Ben je echt een data-nerd en wil je echt trainingsblokken rijden, dan denk is dat er betere/goedkopere opties zijn dan Zwift. (Ik heb het altijd trouwens een beetje moeilijk met die avatars in Zwift die een trainingsblok aan het afwerken zijn. Op het scherm rijden die op hetzelfde parcours maar eigenlijk rijden die niet op het parcours want die volgen de hellingsgraad van het parcours helemaal niet. Imo zouden die op een aparte map moeten rijden maar soit.) Heb je echter meer voeling met het hele sociale aspect (de group rides, de races,...) en vind je de hele opzet van het unlocken van betere frames en het omhoog gaan in de levels een leuke uitdaging, dan is Zwift waarschijnlijk het ideale ding voor jou.
Ikzelf hoor bij de 2de categorie. Ik vind dat sociale aspect leuk. Daarmee dat ik voor Zwift gekozen heb. Maar imo is Zwift niet beter of slechter dan een ander programma. Het hangt van persoon tot persoon af.

250 gebruikers dat is peanuts eigenlijk.
En hij vind het duur maar staat niet dat bij 1 gebruiker meer het nog duurder is.
Add-ons zijn iets anders, heeft niets met gebruikers te maken.

Ik ga stoppen met discussieeren hierover.

Het is gewoon een feit dat AWS (en Jura) hun prijs per persoon, gigantisch de lucht in gaat eens je een zekere threshold bereikt.

Ik heb die facturen op mijn werk gewoon liggen. En de prijsoverzichten. Die kerel die het heeft over die enterprise zegt overigens niks over plugins, dat zijn anderen. Dan wordt het inderdaad nog heel veel duurder.

Ik ga stoppen met discussieeren hierover.

Het is gewoon een feit dat AWS (en Jura) hun prijs per persoon, gigantisch de lucht in gaat eens je een zekere threshold bereikt.

Ik heb die facturen op mijn werk gewoon liggen. En de prijsoverzichten. Die kerel die het heeft over die enterprise zegt overigens niks over plugins, dat zijn anderen. Dan wordt het inderdaad nog heel veel duurder.
aws heeft ook een auto scale functie die heel wat mensen met een gigantische rekening heeft opgestapeld.

Websites die normaal maar weinig bezoek krijgen die op sociale media plots een hit zijn en 100x hun normale bezoek krijgen.

Ik heb zowel al abonnementen gehad bij Zwift en Trainerroad. Ik zit nu terug bij Zwift omdat ik op het moment geen behoefte heb aan (te) gestructureerde training. Gewoon de variatie van workout, free ride, group ride en racen spreekt me op dit moment het meeste aan. Maar ik sluit niet uit dat ik vroeg of laat terug overschakel naar een ander platform naargelang mijn behoeften. SYSTM zal ik ook zeker eens proberen. Maar de gekende platforms zitten toch allemaal rond dezelfde prijs, dacht ik? Trainerroad nog een stukje duurder zelfs, om gewoon naar wat cijfertjes te kijken.

Ik heb zowel al abonnementen gehad bij Zwift en Trainerroad. Ik zit nu terug bij Zwift omdat ik op het moment geen behoefte heb aan (te) gestructureerde training. Gewoon de variatie van workout, free ride, group ride en racen spreekt me op dit moment het meeste aan. Maar ik sluit niet uit dat ik vroeg of laat terug overschakel naar een ander platform naargelang mijn behoeften. SYSTM zal ik ook zeker eens proberen. Maar de gekende platforms zitten toch allemaal rond dezelfde prijs, dacht ik? Trainerroad nog een stukje duurder zelfs, om gewoon naar wat cijfertjes te kijken.
Trainerroad is 2€ goedkoper per maand als je een jaarlijks Abonnement neemt. Anders is het 2€ per maand duurder.
Maar dat is wel een platform dat gewoon veel beter scoort op vlak van trainingen. De vraag is of dit effectief nodig is. Op die manier wordt het nogal snel gortdroog en je zal misschien sneller progressie boeken met TR, maar als je het niet volhoudt omdat het saai is dan heb je er ook weinig aan.

De combinatie zwift met Strava en stravistics is voor mij alvast onklopbaar. Veel meer data dan je nodig hebt.

Ik ben Zwift beginnen gebruiken omdat ik de andere platformen eigenlijk niet goed kende. Ik gebruik het vooral om te trainen, niet echt het sociale aspect. Ook de level-ups, upgrades van wielen, sokken, frame,... boeien me niet zozeer. Maar de ingebouwde trainingen vind ik wel goed (werken die trouwens ook niet met trainerroad samen? Ik dacht hun logo gezien te hebben tussen alle andere op 1 of ander zwift laadscherm), geeft variatie en een specifiek doel. Daarnaast gebruik ik de virtuele wereld ook om specifiek op klimmen te trainen (reliëf hebben we nu eenmaal niet hier in Oost-Vlaanderen).
De prijs, €15 in de maand, vind ik ook wel best ok. Gezien de schaal van de virtuele wereld en het aantal (simultane) gebruikers, loopt dat heel vlotjes.

(Ik heb het altijd trouwens een beetje moeilijk met die avatars in Zwift die een trainingsblok aan het afwerken zijn. Op het scherm rijden die op hetzelfde parcours maar eigenlijk rijden die niet op het parcours want die volgen de hellingsgraad van het parcours helemaal niet. Imo zouden die op een aparte map moeten rijden maar soit.)

Hun snelheid wordt wel beïnvloed door de hellingsgraad hé. Dus als ze jou inhalen op een klim, leveren ze gewoon meer w/kg op dat moment. Doet er niet toe of ze nu een workout aan het rijden zijn of een vrije rit.

klopt. Maar bergaf kunnen zij dus een pak wattages trappen die jij niet kan omdat jij geen weerstnd ondervindt Dan is hun snelheid niet echt realistisch.

Terug
Bovenaan