De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

???
Jij zegt "binnenkilometers registreren op strava is voor posers"
Ik zeg dat die minstens evenveel waard zijn, en vaak meer want kwalitatievere training.

Wat je hier nu post is redelijk naast de kwestie.
klopt helemaal, 2u zwift is 3x zo intensief als mijn zondags clubritje van 100+ kilomerters.

We hebben die discussie al gevoerd ;)

je kan geen gestructureerde workouts maken met een Wahoo, simpelweg omdat ze geen platform hebben (zoals Garmin Connect) en dat de headunits dat niet hebben als ingebouwde functie.

Edit: van de Wahoo website

3rd Party Planned Workout Integration
You can also authorize your TrainingPeaks account to automatically send workouts to your ELEMNT. It will sync the next 5 days and the last 2 days of planned workouts, so you’re ready to go every time the pre-workout kicks in.

Preloaded Workouts
We’ve also included a small number of workouts to help you get started. These include:

• 20 Minute FTP Test
  • 8 Minute FTP Test
  • Team Ineos Sprinting Session – KICKR Workout
  • Team Ineos Climbing Session – KICKR Workout
  • Team Ineos Mixed Session – KICKR Workout
Met andere woorden, er zijn 5 workouts die je kan doen, en je kan die zelf niet aanpassen of aanmaken. Daarvoor heb je een 3rd party integratie zoals TrainingPeaks nodig, en dat is betalend.

Met een Garmin kan je dat wel, heel intuitief zelfs
Jij zegt dat het niet gratis gaat en dat is pertinent onwaar. Via TP kan je het wel gratis want heb dat in verleden al gedaan.

Is mss pak omslachtiger (enkel dag zelf bv als ik het goed heb) maar het gaat.
Zou het zelfs niet gaan als je een workout in juiste file-formaat in de 'plans' folder plaatst :unsure:

Laatst bewerkt:
Gisteren ook nog eens Zwift geprobeerd, maar het is toch helemaal niks voor mij. Die minimap is een ramp, je kan niet zien wat er aan komt van hoogteverschillen. Nuja, grofweg zie je iets, maar het is toch altijd een verrassing als het opeens van 2% naar 10% floept. Laat staan dat je kan zien hoever het nog klimmen is.

Bergaf is het helemaal een ramp bij mij en ja dat komt uiteraard aan lichte MTB verzetten (30 - 11), maar omdat je dat nergens kan corrigeren is je wattage wat deftig houden dan wel onmogelijk.

Ik zal mijn Suffer - nee Systm - abonnementje maar weer opstarten.

???
Jij zegt "binnenkilometers registreren op strava is voor posers"
Ik zeg dat die minstens evenveel waard zijn, en vaak meer want kwalitatievere training.

Wat je hier nu post is redelijk naast de kwestie.
Binnenkilometers of beter uren ipv km trainen op zwift of gewoon op uw smartrainer, terwijl je serie kijkt, met vermogensmeter en hartslag is net hetzelfde kwa data.

En al zeker als je gewoon uw trainingsblok afwerkt.

En zoals aangehaald, kwaliteit van training bepaal jezelf en niet enkel of je nu buiten of binnen gaat rijden.

Edit: buiten het sociaal aspect van zwift dan wel.
Ik heb het jaren gebruikt, maar sinds ik met trainer werk heb ik het afgezegd en doe ik men blokken gewoon via men gps.
Maarja volgens u veel minder data...

Binnenkilometers of beter uren ipv km trainen op zwift of gewoon op uw smartrainer, terwijl je serie kijkt, met vermogensmeter en hartslag is net hetzelfde kwa data.

En al zeker als je gewoon uw trainingsblok afwerkt.

En zoals aangehaald, kwaliteit van training bepaal jezelf en niet enkel of je nu buiten of binnen gaat rijden.

Edit: buiten het sociaal aspect van zwift dan wel.
Ik heb het jaren gebruikt, maar sinds ik met trainer werk heb ik het afgezegd en doe ik men blokken gewoon via men gps.
Maarja volgens u veel minder data...
De meeste mensen rijden zonder power meter van daar het puntje van de meer data.
Maar daar gaat het eigenlijk niet over

Jij zegt dat die kilometers registreren voor amateurs is. Wat nergens op slaat.

De meeste mensen rijden zonder power meter van daar het puntje van de meer data.
Maar daar gaat het eigenlijk niet over

Jij zegt dat die kilometers registreren voor amateurs is. Wat nergens op slaat.
Volgende keer zal ik er een paar smileys achter zetten, dan content?

Gisteren ook nog eens Zwift geprobeerd, maar het is toch helemaal niks voor mij. Die minimap is een ramp, je kan niet zien wat er aan komt van hoogteverschillen. Nuja, grofweg zie je iets, maar het is toch altijd een verrassing als het opeens van 2% naar 10% floept. Laat staan dat je kan zien hoever het nog klimmen is.

Bergaf is het helemaal een ramp bij mij en ja dat komt uiteraard aan lichte MTB verzetten (30 - 11), maar omdat je dat nergens kan corrigeren is je wattage wat deftig houden dan wel onmogelijk.

Ik zal mijn Suffer - nee Systm - abonnementje maar weer opstarten.
Dat is toch niet meer dan logisch? Als jij buiten een afdaling doet zal het ook lastig zijn om 300watt vast te houden hoor :P
Wil je dat wel, en wil je dus onafhankelijk van het “spel” of beter gezegd wat er op uw scherm gebeurt trainen op wattage dan rij je op ERG mode.

Jij zegt dat het niet gratis gaat en dat is pertinent onwaar. Via TP kan je het wel gratis want heb dat in verleden al gedaan.

Is mss pak omslachtiger (enkel dag zelf bv als ik het goed heb) maar het gaat.
Zou het zelfs niet gaan als je een workout in juiste file-formaat in de 'plans' folder plaatst :unsure:
Jah... zo is Zwift ook gratis - als je elke keer een nieuwe account aanmaakt om 30 dagen gratis te claimen.

Niet zeveren eh boi

Misschien apart topic voor smart trainers als er zoveel over te zeggen valt?
Is al meermaals gevraagd topic voor zwift, ieder jaar richting winter starten de discussies :) zelf kots ik er al van als ik een uur binnen hebt gefietst, rollen worden ook amper gebruikt alleen als echt te slecht weer buiten is wat al 2 weken aanhoud

Jah... zo is Zwift ook gratis - als je elke keer een nieuwe account aanmaakt om 30 dagen gratis te claimen.

Niet zeveren eh boi
Ik zever niet, ik ontkracht gewoon uw 'gaat niet gratis met Wahoo - toch geen gestructureerde workouts op maat' met effectief bewijs dat het wel gaat

En FYI zwift trial is slechts 7 dagen ;) dus wie verkoopt er zever :p

Dat is toch niet meer dan logisch? Als jij buiten een afdaling doet zal het ook lastig zijn om 300watt vast te houden hoor :p
Wil je dat wel, en wil je dus onafhankelijk van het “spel” of beter gezegd wat er op uw scherm gebeurt trainen op wattage dan rij je op ERG mode.
Mja, zelfs aan -4% kom ik niet aan 100W. Maar het is uiteindelijk een klein probleempje, dat klimmen is vele irritanter. Om dan enkel op wattage te trainen in een slechte tekenfilm is ook een beetje masochistisch, er zijn leuker dingen om naar te kijken.

Anyway geen fan, 'k laat het er nog op staan om eens te tonen aan andere mensen.

Ik zever niet, ik ontkracht gewoon uw 'gaat niet gratis met Wahoo - toch geen gestructureerde workouts op maat' met effectief bewijs dat het wel gaat

En FYI zwift trial is slechts 7 dagen ;) dus wie verkoopt er zever :p
Ik zal de discussie hier dan maar beëindigen, want jij bent zelden vatbaar voor rede.

Als je in 2021 manueel files moet downloaden die je voordien op een sketchy, niet officieel ondersteund platform hebt gemaakt, om ze nadien via een usb-kabeltje naar een folder op de headunit te slepen; noem ik dat "niet gaan."

We zijn aan het babbelen in de context van smart trainers die virtueel trainingen nabootsen hé, we spreken niet over het uploaden van een file op Strava vanop een Garmin Edge800 in het jaar 2011.

Toch zeker als je ziet wat het alternatief is dat de nummer 1 concurrent aanbiedt.

Maar bon. ik :shutup:

Ik hou de 2dehands markt in de gaten om eens een een smart trainer voor een prikje op te pikken, maar dat zal precies nog niet voor meteen zijn :unsure:.

Ik zal de discussie hier dan maar beëindigen, want jij bent zelden vatbaar voor rede.

Als je in 2021 manueel files moet downloaden die je voordien op een sketchy, niet officieel ondersteund platform hebt gemaakt, om ze nadien via een usb-kabeltje naar een folder op de headunit te slepen; noem ik dat "niet gaan."

We zijn aan het babbelen in de context van smart trainers die virtueel trainingen nabootsen hé, we spreken niet over het uploaden van een file op Strava vanop een Garmin Edge800 in het jaar 2011.

Toch zeker als je ziet wat het alternatief is dat de nummer 1 concurrent aanbiedt.

Maar bon. ik :shutup:
Maar dat hoeft niet, je kan ze ook op TP maken zelfs met de gratis versie ;)
Of je kan gewoon een route virtueel rijden recht vanaf uw headunit

Trouwens net even op garmin connect gekeken en als je die manier van workouts maken goed vind amaai
Ik wil bv 5*5min aan 300w rijden met 6min aan 150w. Awel geen idee hoe je dat zou moeten doen want ik zie enkel Boven en Onder vermogen maar dus niet exact dit vermogen. En je kan daar ook geen tijdsduur aan koppelen

Mja, zelfs aan -4% kom ik niet aan 100W. Maar het is uiteindelijk een klein probleempje, dat klimmen is vele irritanter. Om dan enkel op wattage te trainen in een slechte tekenfilm is ook een beetje masochistisch, er zijn leuker dingen om naar te kijken.

Anyway geen fan, 'k laat het er nog op staan om eens te tonen aan andere mensen.
Wat is uw grootste verzet misschien?

Terug
Bovenaan