De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iemand een aanrader voor een goeie en niet te dure ANT+ dongle?

Ik heb deze:

Nieuwe cassette = nieuwe ketting, of uw nieuwe cassette slijt meteen volgens het patroon van die ketting.

Aha. Best eens naar de lokale FM dan. Die kan dan meteen eens kijken naar die achtervork of die wel goed zit.

Ik heb deze:

Merci! En je verliest nooit connectie of zo? Vind ik voor m'n hartslag wel belangrijk. Maar zag dat het bij futurum meteen 35eur was en dat vond ik wel veel voor zo'n onding.

Nieuwe cassette = nieuwe ketting, of uw nieuwe cassette slijt meteen volgens het patroon van die ketting.
Maar nee.. zo erg slijt dat nu ook niet.

Tenzij hij vanaf nu constant kettingen wil liggen wisselen voor binnen en buiten.

9 speed cassettes hebben ook een andere prijs dan 12 speeds.

Wahoo komt met hun eigen trainingsprogramma, systm. Je kan het 14 dagen gratis proberen. Uiteraard dat mijn Zwift net een paar dagen geleden voor een maand verlengt is 😛

Merci! En je verliest nooit connectie of zo? Vind ik voor m'n hartslag wel belangrijk. Maar zag dat het bij futurum meteen 35eur was en dat vond ik wel veel voor zo'n onding.

Nee, nog niet echt problemen mee gehad.

Wahoo komt met hun eigen trainingsprogramma, systm. Je kan het 14 dagen gratis proberen. Uiteraard dat mijn Zwift net een paar dagen geleden voor een maand verlengt is 😛

Het is eigenlijk een uitbreiding van de TheSufferfest, toch wel mijn favoriet. Ze beloven het tongue-in-cheek-sfeerftje te houden. Ben eens benieuwd.

Denk dat ik in de winter SYSTM eens ga proberen.
Vorige jaar was de eerste winter dat ik op rollen reed en heb dat toen op zwift gedaan, maar ben daar nu ook niet zo enthousiast over. Heb persoonlijk weinig aan dat ventje dat je ziet fietsen. Die SYSTM ziet er dan iets completer uit qua analyse / opbouw. Ben benieuwd, een mens zou bijna zin krijgen in de winter :nono:

Maar nee.. zo erg slijt dat nu ook niet.

Tenzij hij vanaf nu constant kettingen wil liggen wisselen voor binnen en buiten.

9 speed cassettes hebben ook een andere prijs dan 12 speeds.

:thumb:

Stond met achtervork op 135mm breedte en moest wellicht 130mm zijn waarnaar ik deze ochtend heb aangepast. Tis aliminium frame dus denk normaal wel geen schade door die uurtjes extra rek, zit wel wat flex in... Wel de indruk dat het al iets beter is en wrs omdat derailleur nu beter aflijnt met cassette. Nog eens goed ingevet en eens kijken of het nog betert met wat km's te rijden.

Laatst bewerkt:
Als je puur trainingsprogramma's wil is trainerroad veel beter dan zwift.

Ik ben teruggekeerd naar zwift om de zwift bergen te beklimmen ipv trainingsprogramma's

Als je puur trainingsprogramma's wil is trainerroad veel beter dan zwift.

Ik ben teruggekeerd naar zwift om de zwift bergen te beklimmen ipv trainingsprogramma's

Thanks. Ben daar naar op zoek en ga na de gratis maand Zwift (via Elite) de gratis TR eens proberen dan. Zie qua schema's op swift door de bomen het bos niet meer. Staan ook veel rare zaken bij waar ik momenteel geen behoefte aan heb. Zo klikte ik op schema'tje voor 6u/week en daar stond dan een hele training bij waarbij je One legged pedal strokes moet doen als oefening. Ik wil gewoon fietsen jong. :tongue:

Net wel eens Ramp test met zwift gedaan na kalibratie en uitgekomen op FTP van 293. Ondertussen ook nog maar 86kg (kom van 92,5 in juni en 97 vorig jaar in oktober) dus gaat wel goed vooruit. :)

Yup, Zwift schiet toch serieus te kort qua analyse. Je moet altijd externe sites gebruiken om wat slimmer te worden. Is mijn 30 second power nu beter dan 3 maand geleden of vorige winter? Daar heeft Zwift totaal niks mee. Tijd dat ze wat geld over de balk gooien om samen te gaan met pakweg trainingpeaks en Zwiftpower.
Het is niet omdat je nummer 1 bent dat je dat ook gaat blijven.

Thanks. Ben daar naar op zoek en ga na de gratis maand Zwift (via Elite) de gratis TR eens proberen dan. Zie qua schema's op swift door de bomen het bos niet meer. Staan ook veel rare zaken bij waar ik momenteel geen behoefte aan heb. Zo klikte ik op schema'tje voor 6u/week en daar stond dan een hele training bij waarbij je One legged pedal strokes moet doen als oefening. Ik wil gewoon fietsen jong. :tongue:

Net wel eens Ramp test met zwift gedaan na kalibratie en uitgekomen op FTP van 293. Ondertussen ook nog maar 86kg (kom van 92,5 in juni en 97 vorig jaar in oktober) dus gaat wel goed vooruit. :)
Die oefeningen waar je een tijdje met 1 been trapt zijn er ook in trainerroad.

Heel veel van de zwift trainingen voelen als een Chinees kopie van trainerroad.

Ja als beetje data nerd heb ik gewoon het gevoel dat alles qua performance, details van schema's,... gewoon moeilijk te vinden is of zelf niet bestaat. Laat weinig analyse toe zo op het eerste zicht. Lijkt mij zoveel meer te doen met allerhande functies. Maar mss ligt dat eerder aan het feit dat de UI van zwift niet echt intuïtief aanvoelt voor mij (of ik er te simpel voor ben).

Heb nu naast FTP test een eerste training gedaan op gemakje en enigste wat mij interesseert is de data, de rest mag weg. Kan ik bv Netflix opzetten en een kleine popup tevoorschijn toveren van zwift of zo? Wil gewoon mijn target wattage, verloop, huidig wattage, tijd, HR,.. weten.

Ja als beetje data nerd heb ik gewoon het gevoel dat alles qua performance, details van schema's,... gewoon moeilijk te vinden is of zelf niet bestaat. Laat weinig analyse toe zo op het eerste zicht. Lijkt mij zoveel meer te doen met allerhande functies. Maar mss ligt dat eerder aan het feit dat de UI van zwift niet echt intuïtief aanvoelt voor mij (of ik er te simpel voor ben).

Heb nu naast FTP test een eerste training gedaan op gemakje en enigste wat mij interesseert is de data, de rest mag weg. Kan ik bv Netflix opzetten en een kleine popup tevoorschijn toveren van zwift of zo? Wil gewoon mijn target wattage, verloop, huidig wattage, tijd, HR,.. weten.
Daar heb je de app voor eventueel.
Maar dan kan je imo ook gewoon die 15 euro besparen en uw training op andere manier aansturen.

Terug
Bovenaan