De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Jaja dat is gewoon starten met platte banden, en ook als een bloemzak op je fiets zitten.
Lekke band 1 en 2 of 3 was ook dezelfde persoon. Als ik dan na het herstellen zag hoe die band opgepompt was, daar zat volgens mij geen 4 bar in. En het was een grote stevige gast, daar durf ik geld op zetten dat die nog een keer lek gereden is.

Plat rijden op glas ofzo, dat is pech. Lekrijden op een heel slechte betonbaan, dat is eigen fout he.
Ze vroegen om goed op tijd te komen, ze waren beter met een vloerpomp iedereen afgegaan om te zien dat de banden tenminste hard stonden.
Ik heb er overlaatst ook commentaar op gegeven bij 1 van onze club. Iedere week rijdt die 2-3 keer lek. Zijn buitenbanden ratteversleten en dan zag ik dat zijn binnenband dat hij uit zijn zak haalde ook vol hangde van de plakkers. Wtf man.. Voor die 5 euro van een binnenband.. Smijt dat toch gewoon weg onnozelaar.

Plat rijden op glas ofzo, dat is pech. Lekrijden op een heel slechte betonbaan, dat is eigen fout he.
Ze vroegen om goed op tijd te komen, ze waren beter met een vloerpomp iedereen afgegaan om te zien dat de banden tenminste hard stonden.
Mja, vind ik toch een beetje kort door de bocht. Zeker van die oude straten met betonplaten, daar kunnen zich wel eens verrassingen bevinden. En als je net even op het verkeer let ipv het wegdek..... (zo ben ik toch vorige week lek gereden)
Maar uit je relaas te horen: kutrit idd!

Vandaag hier in Toscane een rit gedaan met onder andere een lange grind strook van de Strade Bianche. De San Martino in Grania strook is 9,5km lang met 300hm.

Toch heel speciaal, zo'n grindstroken met steile afdalingen. Ik zou er niet graag een koers op willen rijden 😂

Vandaag hier in Toscane een rit gedaan met onder andere een lange grind strook van de Strade Bianche. De San Martino in Grania strook is 9,5km lang met 300hm.

Toch heel speciaal, zo'n grindstroken met steile afdalingen. Ik zou er niet graag een koers op willen rijden 😂
Remco agrees.

Jaja dat is gewoon starten met platte banden, en ook als een bloemzak op je fiets zitten.
Lekke band 1 en 2 of 3 was ook dezelfde persoon. Als ik dan na het herstellen zag hoe die band opgepompt was, daar zat volgens mij geen 4 bar in. En het was een grote stevige gast, daar durf ik geld op zetten dat die nog een keer lek gereden is.

Dergelijke toertochten zijn een marteling dat het niet normaal is. Als ik soms zie hoe sommigen hun materiaal verzorgen dan weet je al wat er gaat gebeuren. Vroeger in mijn zondagsclub zag ik ook dat de B groep meerdere malen plat stond vergeleken met de A groep. Meeste namen gewoon hun fiets en vertrokken.. Bandenspanning checken? Nooit van gehoord :biglaugh:

Niet alleen de punten die je reeds vermeld hebt, maar ook: de Core is echt een stille trainer. Voor je huisgenoten (of buren als je op een appartement woont) is dat wel een ontzettend pluspunt. Nadeel van de Core is dat die niet echt zo compact opvouwt als de Suito. Het blijft een lomp volume.

Als je het je kunt veroorloven, ga voor de Core.

Ik heb een Suito en ben daar content van. MAAR: als ik oa Poeperman hier mag geloven (en dat doe ik ook) dan is een Core echt wel de betere in een 1 op 1 vergelijk. Maar op zich dus geen klachten met de Suito: lawaai is binnen de perken (staat wel in de garage, dus minder van belang), connectie werkt eigenlijk altijd feilloos en installatie is kinderspel.

Hier dezelfde ervaring als Polle32. Ondertussen +3000 km op de Elite gereden en nog geen problemen ervaren. 1X wilde de bluetooth connectie niet werken tijdens de opstart. Stroom eraf gehaald en opnieuw ingestoken en werkte daarna terug zoals verwacht. Maakt naar mijn gevoel niet echt veel lawaai. Kan er alleen nog aan toevoegen dat ik geen ervaring heb met andere toestellen.

Doordat er een cassette bijgeleverd zat + dat ze nog een pak beterkoop waren dan de Wahoo/Tacx varianten (+ de goede reviews) is de keuze op de Elite Suito gevallen hier.

Niet alleen de punten die je reeds vermeld hebt, maar ook: de Core is echt een stille trainer. Voor je huisgenoten (of buren als je op een appartement woont) is dat wel een ontzettend pluspunt. Nadeel van de Core is dat die niet echt zo compact opvouwt als de Suito. Het blijft een lomp volume.

Als je het je kunt veroorloven, ga voor de Core.
De Core is misschien wel stil, maar ik vond fietsen daarop toch allerminst stil...

Zijn alle direct drive smart trainers niet sowieso aanvaardbaar qua geluidsvolume?
In dezelfde kamer zou ik niet rijden als waar iemand tv wilt kijken, maar een kamer verder zou dat geen probleem mogen geven (eventueel gehijg en geklaag buiten beschouwing gelaten).

Het grootste (en eigenlijk enige) nadeel aan mijn Direto is dat er best wel wat vertraging zit tussen de helling op het scherm en de simulatie van de weerstand. Hetzelfde geldt voor de intervalblokken bij een training, maar dat maakt minder uit. Alles schuift gewoon een beetje op.
Ik heb een Zwift-rep op hun forum zien schrijven dat Zwift gewoon hetzelfde signaal naar de trainers stuurt, en de ene trainer hierop rapper zal reageren dan een andere.

Maar ik ben niet meer mee met de huidige markt. Mijn Direto gaat nu zijn 4e jaar (winter) in, en wordt pas vervangen als hij stuk gaat.

Edit:
Een belangrijke overweging is dat de afwijking op nauwkeurigheid volgens fabrikantclaim maximaal 2% mag bedragen als je op het hoogste niveau wil racen in Zwift
:unsure:

Laatst bewerkt:
Van de mijne hoor je enkel de aandrijving van de fiets. Hangt er mss vanaf van welk jaar hij is. Maar de laatste zijn toch echt wel helemaal stil.

Een Core zou normaal toch vrij stil moeten zijn.
Al blijft het ook wel schelen hoeveel watts je duwt. Een goeie b rijder die 90kg weegt zit constant rond de 350w te rijden. Wil die kunnen volgen op een klim van 1' moet die +500w gaan trappen. Dat scheelt ook wel tov een sub 70kg rijder.
Om tot de beste prestaties te komen heb ik loeiharde muziek nodig, dus de stilte van de rollen heeft mij persoonlijk nooit geboeid :D

Volgens de elevate plugin verlies ik fitness door naar het werk te fietsen:

- fitness: -0,1
- fatigue: -2,4
- form: -8,3

Waarschijnlijk omdat ik te traag fiets (130 hrm).
Aangezien fatigue stevig daalt

*Edit:
Na mijn terugrit naar huis zijn de waardes beter geworden (ochtend en avondrit telt ie samen):

- fitness: +0,6
- fatigue: +1,4
- form: -15,9

Om volgens dat soort data "beter" te worden zijn er maar 2 opties, langer en/of harder fietsen, week na week.
De rustige uren op de fiets hebben zeker hun effect, maar je lichaam heeft maanden en zelfs jaren nodig om daar telkens verder op te bouwen en efficiënter te worden.

Ik bekijk die fitness/fatigue charts ook wel geregeld, maar dan vooral om over een langere periode een beeld te krijgen van hoeveel arbeid ik verricht heb. Uit jezelf vind ik het lastig daar een idee van te vormen, je bent al snel vergeten dat je bijvoorbeeld 2 weekends op rij enkel maar de zondag hebt gefietst. Een weekje rust nemen kan soms echt goed doen voor het lichaam, volgens die charts duurt het dan een maand vooraleer je weer op je oude niveau bent.
Volgens dezelfde charts heb ik eind juli van dit jaar mijn hoogte fitness niveau ooit gehaald, maar dat zie ik toch niet in mijn wattages terug. Die zijn minder als in mei 2020. Voor de conditie gaat er niets boven prachtig lenteweer in combinatie met een dikke lockdown #goodtimes

Terug
Bovenaan