Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor €400 kan je volgens mij op de betere webshop ook nieuw kopen, dus daar zit het zeker niet snor.Iemand ervaring met dt Swiss pr 1600 32 (disc)?
Iemand verkoopt ze nieuw op 2e hands voor 400 euro. Zou als reserve setje voor mij zijn + beter setje voor vriendin.
Moet dan gewoon die endcaps verwisselen als ik het goed heb (steekas naar QR), alleen heb ik ook andere diameter schijven (160 voor, achter weet ik niet), maar kan denk ik die adapter van remklauw gewoon omdraaien bij mij voor 140?
Of beter voor een 23mm gaan?
Komen nieuw uit de fiets, goedkoopste online is 460.Voor €400 kan je volgens mij op de betere webshop ook nieuw kopen, dus daar zit het zeker niet snor.
Eigenlijk een allemansvriend: niet te duur, niet superlicht, niet aero - maar wel goeie naven (de oude 350’s, 18 ratchet). Doe je volgens mij niks mis mee, maar meer dan €350 zou je toch niet mogen betalen.
Bij die naven kan je normaal de endcaps wisselen en de adaptor omdraaien vooraan kan zeker (met de recente Shimano groepen)

Goeie tip, zal ik eens proberen.@MrKend54l je rollen in Zwift zelf ook gekalibreerd? Kan je op het pair scherm doen.
Helemaal in het begin dat ik op Zwift reed had ik ook een vreemd probleem. Aan bv 3w kon ik op het vlakke wel volgen en bergop werd ik gelost, terwijl ik vrij licht ben dus daar eerder in het voordeel zou moeten zijn. Na een nieuwe update van mijn rollen was dat probleem verdwenen.
Sowieso is in groep rijden op Zwift iets speciaal. Het draft effect is immens. Als je gelost wordt uit een groep die 40 per uur rijdt mag je +4w/kg gaan trappen om korterbij te komen. En als een groep je inhaalt moet je goed op voorhand stevig beginnen trappen of ze rijden je los voorbij. Terwijl ik al jaren op Zwift rijdt vorige winter zo ook nog eens gelost in een race. Op box hill wat seconden weggereden maar in de afdaling kwamen ze dan toch terug, ik sprinten in die afdaling en nog vlogen ze mij voorbij![]()
Dat zit toch altijd bij nieuwe blokjes?Heeft er iemand een idee waar ge van die reserve "pinnetjes" kan kopen waarmee je uw schijfremblokjes in je caliper bevestigt?
Die van mij beginnen zo wel zwaar hun vorm kwijt te raken en krijg wat schrik dat ik het er volgende keer niet meer uitkrijg met een schroevendraaier. Heb niet meteen een idee op welke term ik zou moeten zoeken.
![]()
Ik snap wel niet dat ge dat kapot kunt draaienHeeft er iemand een idee waar ge van die reserve "pinnetjes" kan kopen waarmee je uw schijfremblokjes in je caliper bevestigt?
Die van mij beginnen zo wel zwaar hun vorm kwijt te raken en krijg wat schrik dat ik het er volgende keer niet meer uitkrijg met een schroevendraaier. Heb niet meteen een idee op welke term ik zou moeten zoeken.
![]()
Daar moet geen 20nm op ehJa als je op een verkeerde knop duwt en je bijna vanuit stilstand terug moet vertrekken ben je eraan voor de moeite. Ik geraak er meestal wel terug bij maar het is echt wel 10 minuten diep in het rood gaan. Je kan er ook altijd uit gaan en terug joinen als je het in het eerste half uur tegen komt.Gisteren mijn eerste ervaring met een groepsrit op zwift.
Ja jongens toch ook maar een gemengde ervaring.
Goed gestart, mee met de eerste groep en rustig wat spinnen. Geregeld even de benen moeten stilhouden of de cadans moeten laten zakken omdat ik voor de groep aan het rijden was. Op een gegeven moment druk ik op een verkeerde knop en stop ik dus even met trappen op een klein klimmetje natuurlijk, hang ik ineens 5m achter de groep. Geen probleem dacht ik rij het wel toe, dus ik schakel op en begin te rammen op de pedalen. Geen mm kom ik dichter, sterker zelfs men rijdt nog verder van mij weg.
Ik geef het dus op en rij even rustig alleen verder, om zo de tweede groep mij te laten pakken en daar met mee te rijden. Dus ik zie ze even later op 20s zitten, dus ik laat de cadans zakken en merk dat ze dichter komen. Tot ze quasi achter mij zijn dan begin ik terug op normale cadans en vermogen te trappen. Niks van dat men grijpt mij, en gaat gewoon over mij. Dus ik begin quasi te sprinten om niet gedropt te worden, maar men rijdt gewoon mij los uit het wiel. Ik trap 4,5w/kg en de gemiddelde in de groep 2w/kg. Heb de laatste 20minuten gewoon solo gereden en soms kunnen aanpikken bij een andere solo-rijder of groep van 2 man. Die mij dan ook stuk voor stuk gedropt hebben na een tijdje.
Toch maar een heel raar gegeven. Ik snap echt de mechanics niet achter al dit. Je zou toch verwachten dat als je versnelt je terug bij een groepje kan geraken. Meestal als het omhoog ging zag ik de mensen in de groep onmiddellijk uitzakken dus begon ik rustiger te klimmen, om dan op het vlakke of afdaling kort daarna uit het wiel gereden te worden.
Heb zelf geen ervaring met de suito maar die gebruiken wel een veel lichter vliegwiel als wahoo of tacx. Een kameraad was zo overgeschakeld van de ene tacx naar de andere, maar die nieuwe bolde totaal niet. Hij heeft hem teruggestuurd en een core besteld.Goeie tip, zal ik eens proberen.
Hoe dan ook schrik ik wel van hoeveel moeite ik moet doen om te rijden. Die suito geeft echt wel veel weerstand vind ik.
Als ik 180w trap dan voelt dat toch echt wel zwaar aan. Ben 66kg zwaar voor 1m77 maar goed.
Ik denk niet dat het aan het lichtere vliegwiel ligt hoor. Eenmaal op snelheid dan valt het iets sneller stil, maar ik hou mijn benen amper stil en als ik het doe dan is hij echt snel terug op snelheid.Heb zelf geen ervaring met de suito maar die gebruiken wel een veel lichter vliegwiel als wahoo of tacx. Een kameraad was zo overgeschakeld van de ene tacx naar de andere, maar die nieuwe bolde totaal niet. Hij heeft hem teruggestuurd en een core besteld.
wou al de tarmac kopen maar heb bijlange nog niet genoeg drops. Heb er zelfs nog geen 100k.Heeft er iemand een idee waar ge van die reserve "pinnetjes" kan kopen waarmee je uw schijfremblokjes in je caliper bevestigt?
![]()
Heb ze uiteindelijk nog kunnen inhalen en mijn ritje van 85km had mede daardoor daardoor toch een schoon gemiddelde van 33,7km/u. 

Ik snap wel niet dat ge dat kapot kunt draaienDaar moet geen 20nm op eh
da's ook ni van 1x losdraaien natuurlijk maar toch ook ni normaal dat dat zo gemakkelijk kapot gaat. Geef mij dan maar vijskes da ge met nen inbus moet losdraaien.