De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Dat is één van de weinigen waarvan ik weet dat hij het ooit heeft gebruikt.

En inderdaad. Ne andere sticker is snel geplakt. Heeft Wout ook niet even in het veld gereden met een bianchi fiets met een cervelo sticker op?
Hoewel dat ongetwijfeld ook niet allemaal zomaar mag.
Wout reed met een bianchi met jumbo visma erop.

088b915c-4c49-11eb-aae0-02b7b76bf47f.jpg

Op mijn vorige mtb had ik ook een ovalen blad. In het begin voel het even raar aan, maar het went wel snel.
Het grootste voordeel ondervond ik destijds bij het klimmen: door de vorm, vermindert het je 'dood moment' bij hele steile klimmen, waardoor je achterwiel minder snel gaat doorslippen als jij aan een trage cadans volle kracht blijft zetten.
De huidige heeft het nog niet, die banden zijn iets meer trail gericht en bieden voorlopig genoeg grip.

Dat is één van de weinigen waarvan ik weet dat hij het ooit heeft gebruikt.

En inderdaad. Ne andere sticker is snel geplakt. Heeft Wout ook niet even in het veld gereden met een bianchi fiets met een cervelo sticker op?
Hoewel dat ongetwijfeld ook niet allemaal zomaar mag.
Een ander merk erop plakken mag niet is vervalsing. Merk verbergen of teamnaam erover mag wel maar dat gaat een sponsor niet willen.

Iemand ervaring met de Elite Suito (515 EUR) smart trainer?
Reviews geven aan dat de Wahoo Kickr Core (800 EUR) iets beter is (meerdere bluetooth connecties, en betere road-feel).
Is de KICKR CORE die meerprijs waard?

Een ander merk erop plakken mag niet is vervalsing. Merk verbergen of teamnaam erover mag wel maar dat gaat een sponsor niet willen.
Niet als de sponsor het toelaat.

Het is voor hen dubbel, ofwel laten ze het toe en zijn er altijd kenners die het zien, ofwel laten ze het niet toe en krijg je toppers die klagen over hun materiaal wat ook niet goed is voor de sponsor.

Niet als de sponsor het toelaat.

Het is voor hen dubbel, ofwel laten ze het toe en zijn er altijd kenners die het zien, ofwel laten ze het niet toe en krijg je toppers die klagen over hun materiaal wat ook niet goed is voor de sponsor.

Inderdaad. Zo heeft den Oliver Naesen lang rond gereden op een Ridley in een EM-jasje.

Inderdaad. Zo heeft den Oliver Naesen lang rond gereden op een Ridley in een EM-jasje.
Belangrijk detail is wel dat ridley en Merckx toen tot het zelfde merk behoorden.

Profrenners met zadels of schoenen waarvan het merk is afgeplakt komen relatief vaak voor (Ewan zijn specialized schoenen bv)

Maar er een ander merk opplakken is een no go

Belangrijk detail is wel dat ridley en Merckx toen tot het zelfde merk behoorden.

Profrenners met zadels of schoenen waarvan het merk is afgeplakt komen relatief vaak voor (Ewan zijn specialized schoenen bv)

Maar er een ander merk opplakken is een no go
Dacht wel dat QS met Boonen op Eddy zijn fiets reden die ook niet van Eddy was

Toch zeker met zoiets als schoenen is dat heel goed te begrijpen. Als jij al heel uw leven op sidi’s rijdt en ineens moet je op Shimano’s rijden dan snap ik wel dat je niet zo heel blij bent.
Verandering kan geen kwaad, maar als je iets hebt gevonden dat volledig werkt voor u dan laat je dat niet graag vallen.

Ik vind dat je dat heel goed ziet bij ex-profs die ineens op totaal ander materiaal gaan rijden eens ze “vrij” zijn.

En Stybar ook met een overschilderde ridley ipv een Merckx in de cross. En dat was ver voor ridley Merckx overgenomen had.
Beperkt aantal merken dat crossfiets heeft natuurlijk en is niet waar de ploeg op focust.
Pidcock rijdt ook niet met een Pinarello in mtb en cross wss ook niet?
Toch zeker met zoiets als schoenen is dat heel goed te begrijpen. Als jij al heel uw leven op sidi’s rijdt en ineens moet je op Shimano’s rijden dan snap ik wel dat je niet zo heel blij bent.
Verandering kan geen kwaad, maar als je iets hebt gevonden dat volledig werkt voor u dan laat je dat niet graag vallen.

Ik vind dat je dat heel goed ziet bij ex-profs die ineens op totaal ander materiaal gaan rijden eens ze “vrij” zijn.
Boonen rijdt met een jaegher zeker? Maar dat is niet omdat hem zijn specialized niet goed vindt :p

Beperkt aantal merken dat crossfiets heeft natuurlijk en is niet waar de ploeg op focust.
Pidcock rijdt ook niet met een Pinarello in mtb en cross wss ook niet?
Pina heeft geen MTB of crossfietsen, terwijl Merckx wel een crossfiets had waar stybar niet over tevreden was. Dat is ook de reden dat de MTB van Pidcock gewoon zwart is terwijl Stybar zijn fiets identiek gespoten was.

Trouwens nog iets langer geleden reden ze bij Lotto (ik denk 2007) met carbonnen no-name TT frames, dezelfde die je bij planet-x kon kopen, met ridley stikkers op.

Pina heeft geen MTB of crossfietsen, terwijl Merckx wel een crossfiets had waar stybar niet over tevreden was. Dat is ook de reden dat de MTB van Pidcock gewoon zwart is terwijl Stybar zijn fiets identiek gespoten was.

Trouwens nog iets langer geleden reden ze bij Lotto (ik denk 2007) met carbonnen no-name TT frames, dezelfde die je bij planet-x kon kopen, met ridley stikkers op.
Kan maar ik bedoel: dat 1 renner in een zijdiscipline ander merk gebruikt is nog te begrijpen. Als je als gans team met ander merk rijdt is dat toch vreemd (stel je voor dat bv ploeg van Nys met andere fiets dan Trek zou rijden bv)

Iemand ervaring met dt Swiss pr 1600 32 (disc)?
Iemand verkoopt ze nieuw op 2e hands voor 400 euro. Zou als reserve setje voor mij zijn + beter setje voor vriendin.
Moet dan gewoon die endcaps verwisselen als ik het goed heb (steekas naar QR), alleen heb ik ook andere diameter schijven (160 voor, achter weet ik niet), maar kan denk ik die adapter van remklauw gewoon omdraaien bij mij voor 140?

Of beter voor een 23mm gaan?

Noobvraag; Dragen jullie altijd een ondershirt?
Waarom wel/niet?
Ik zweet snel en hard dus voelt niet altijd nuttig aan.

Terug
Bovenaan