De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Van 300w naar 225w en nu 2u aan 164w :crazy:.
Daar klopt toch vanalles niet. 164w voor 2u is zelfs nog niet eens losrijden ale.

Ik begrijp dat ze met dit programma op een breder publiek mikken dat niks met wattages heeft, maar hoe ze nu bepaalde wattages naar buiten brengen is toch gewoon je reinste onzin. En straks het wk rijden tegen 39 gemiddeld.
Dit toch. Mijn eerste ritje na mijn operatie begin dit jaar (en 8 weken platte rust) was anderhalf uur aan 160 watt ofzo, dit klopt toch gewoon helemaal niet.
 
Ik heb heel veel China spul besteld in het begin als ik er niet teveel geld aan wou uitgeven. Ook aan shirts.
Heb ik ook gedaan en gebruik het nu voor woon-werkverkeer want een ander van AGU (ook niet het duurste) begon na enkele keren al wat "op te wollen" aan de schouder (van de rugzak gok ik) ... 🤨 😫
Ik onlangs ook nog besteld op Ali.
Was iets van €3. Paar weken later brief van de post. Douane kost van +/- €19 betalen :crazy: of terug naar afzender.
bye bye
Heb een garmin front mount besteld van €8, staat op btw inc. Ben eens curieus.
Yep. ‘t is gedaan met Alibestellingen. Enkel als ze vanuit een EU land kunnen leveren is het nog een optie, maar ik heb de app al verwijderd :)
Zoals @NegativeSplit zegt zou de BTW normaal al verrekend moeten worden bij het afrekenen zodat je hier geen extra kosten op krijgt.

Waar ik wel heel content van ben zijn de hartslagbanden. Voor 20€ en werkt eigenlijk perfect.
Heb je daar toevallig een linkje van?
Die van Garmin zijn lekker gestegen, 2 jaar terug voor 65euro op Amazon.de nog te koop volgens mij (nu terug 72-75 maar toen ik nog eens keek onlangs voor +80euro).
 
Laatst bewerkt:
Van 300w naar 225w en nu 2u aan 164w :crazy:.
Daar klopt toch vanalles niet. 164w voor 2u is zelfs nog niet eens losrijden ale.

Ik begrijp dat ze met dit programma op een breder publiek mikken dat niks met wattages heeft, maar hoe ze nu bepaalde wattages naar buiten brengen is toch gewoon je reinste onzin. En straks het wk rijden tegen 39 gemiddeld.
Ook net gekeken. Geloof er ook niets van dat het zo slecht kon geweest zijn.
Met 164 watt haal je ook geen 24 gemiddeld op een heuvelachtig parcours lijkt mij

Bkool dat brol is of een fout in de trainer.
 
Ook net gekeken. Geloof er ook niets van dat het zo slecht kon geweest zijn.
Met 164 watt haal je ook geen 24 gemiddeld op een heuvelachtig parcours lijkt mij

Bkool dat brol is of een fout in de trainer.
Lijkt me een gemiddelde te zijn met nulmetingen (in de afdaling trapt hij niet). Dit lijkt me geen normalized power meting te zijn.

Die 24 gemiddeld verschiet ik niet van. Uiteindelijk lagen daar 2 serieuze heuvels in het parcours.

Schone tv wel. Als je veel kapot op de rollen zit, herken je die mental state wel. Ook zo van die nuchtere trainingen verschiet ik er niet van dat hij gewoon blokkeert. Uiteindelijk is je lichaam gewoon leeg na de nacht he
 
Terug de cleat cover verloren can mijn speed play pedalen en een set nieuwe durven ze €30 voor te vragen :wallbash:

Iemand een alternatief voor speed play? Shimano spd SL krijg ik last van mijn knie door de "weerstand" in de float.

De pedalen van time zouden hier ook goed voor zijn maar heb ik geen ervaring mee.
 
Ik heb de time xpresso pedalen. Een kameraad raadde die aan omwille het andere systeem tov spd sl. Ik rijd er nu een jaar of 3 mee, prima tevreden van. De cleats slijten wel snel.
 
Voor de geïnteresseerden, het nieuwe Zwift Racing League seizoen begint op 28 september.
Wedstrijden zijn op dinsdagavond. Ik raad het aan voor iedereen die graag afziet op de rollen :)

Een team kan je vinden via de facebook-pagina van Belgian Zwift Riders (BZR)
 
Van 300w naar 225w en nu 2u aan 164w :crazy:.
Daar klopt toch vanalles niet. 164w voor 2u is zelfs nog niet eens losrijden ale.

Ik begrijp dat ze met dit programma op een breder publiek mikken dat niks met wattages heeft, maar hoe ze nu bepaalde wattages naar buiten brengen is toch gewoon je reinste onzin. En straks het wk rijden tegen 39 gemiddeld.
160w is niet eens losrijden dat is dan ook weer sterk overdreven natuurlijk.

Hij reed 1u53 op de Olympische tijdrit. Maar wat speelt mee, dit was indoor, en dit parcours was allesbehalve vlak. Dat vermogen van 164w zal een gemiddelde zijn, met nulpunten mee dus. Maar goed vooral het stuk van indoor is super belangrijk, dat is gewoon een heel stuk zwaarder.
Misschien moeten we eens met BG ook het Olympische parcours rijden en zien hoe we presteren tegenover OJH.

Persoonlijk vind ik het allemaal wel vrij makkelijk gezegd. U meten tegenover de beste in een discipline, mensen die overlopen van het talent. Je snapt toch al op voorhand dat hier geen beginnen aan is.
 
Persoonlijk vind ik het allemaal wel vrij makkelijk gezegd. U meten tegenover de beste in een discipline, mensen die overlopen van het talent. Je snapt toch al op voorhand dat hier geen beginnen aan is.
Elodie dicht ik eigenlijk nog wel een kans toe. In Imola reden er 9 vrouwen minder dan 40km per uur gemiddeld. De laatste finisher haalde zelfs geen 35 per uur. Dat moet toch haalbaar zijn met een topsport achtergrond en een specifieke voorbereiding? Cruciaal is natuurlijk wel hoe snel je met die tijdritfiets vertrouwd bent.

Otto-Jan, da's inderdaad minder realistisch. Het algemene niveau bij de mannen is gewoon een stuk hoger.
 
160w is niet eens losrijden dat is dan ook weer sterk overdreven natuurlijk.

Hij reed 1u53 op de Olympische tijdrit. Maar wat speelt mee, dit was indoor, en dit parcours was allesbehalve vlak. Dat vermogen van 164w zal een gemiddelde zijn, met nulpunten mee dus. Maar goed vooral het stuk van indoor is super belangrijk, dat is gewoon een heel stuk zwaarder.
Misschien moeten we eens met BG ook het Olympische parcours rijden en zien hoe we presteren tegenover OJH.

Persoonlijk vind ik het allemaal wel vrij makkelijk gezegd. U meten tegenover de beste in een discipline, mensen die overlopen van het talent. Je snapt toch al op voorhand dat hier geen beginnen aan is.
160 watt is wel bijna letterlijk niets doen als je iet of wat getraind bent.
Met nulpunten erbij is het natuurlijk iets anders (en de logica zegt natuurlijk dat het ook zo was), al snap ik niet waarom je de benen zou stilhouden in een afdaling op de rollen. Misschien kreeg hij niet genoeg weerstand van de trainer, dat kan wel. 'k Zou niet weten hoe het allemaal werkt op BKool

Als je het parcours gratis kan narijden wil ik dat zeker eens doen.
 
Ik heb de time xpresso pedalen. Een kameraad raadde die aan omwille het andere systeem tov spd sl. Ik rijd er nu een jaar of 3 mee, prima tevreden van. De cleats slijten wel snel.
Ik heb die ook en ik ben daar ook wel tevreden van! Wel nog nooit met iets anders gereden :tongue:

Ik ken eigenlijk ook niemand die dat gebruikt, gij zijt den eersten :unsure:
 
160 watt is wel bijna letterlijk niets doen als je iet of wat getraind bent.
Met nulpunten erbij is het natuurlijk iets anders (en de logica zegt natuurlijk dat het ook zo was), al snap ik niet waarom je de benen zou stilhouden in een afdaling op de rollen. Misschien kreeg hij niet genoeg weerstand van de trainer, dat kan wel. 'k Zou niet weten hoe het allemaal werkt op BKool

Als je het parcours gratis kan narijden wil ik dat zeker eens doen.
O.a. de neo simuleert toch ook afdalingen? Als hij dan al zo paraplu is van die beklimming, dan zou ik er niet van verschieten dat hij niet zoveel bijtrapt
 
O.a. de neo simuleert toch ook afdalingen? Als hij dan al zo paraplu is van die beklimming, dan zou ik er niet van verschieten dat hij niet zoveel bijtrapt
In het echt kan je uw benen effectief stilhouden, op de rollen is dat wat afhankelijk van de software wss?
160w is wel losrijden voor iemand van 80 kilo, dat is 2w/kg
 
Spraakbreuk nummer 4 van het jaar :(, tijdens bioracer social ride net na moskessstraat. En FM is net in verhuis/verbouwing want is onder garantie.
Zal dus even MTB/rollen worden.
 
Ik heb de time xpresso pedalen. Een kameraad raadde die aan omwille het andere systeem tov spd sl. Ik rijd er nu een jaar of 3 mee, prima tevreden van. De cleats slijten wel snel.
Met welke pedalen reed je ervoor? Is het kleinere oppervlak niet minder leuk of goed?

Ik wil ook stilaan kijken voor nieuwe want mijn huidige look pedalen zijn echt al heel oud. Het schoenplaatje maakt soms ook zo een piep geluid. Nog nooit met time gereden
 
Terug
Bovenaan