De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Je mag uiteraard geloven wat je wil, maar ik heb al bijzonder veel namebrand dingen uit China in mijn handen gehad waarvan ik 100% zeker wist dat het echt was... tot ik het echte in mijn handen had.

Trouwens zonet mijn fauxley zonnebril gebroken zonder enige impact, dat moet een jinx zijn. Mijn carbon alivelgen hebben echter, ook vandaag, een extreme impact verwerkt zonder te piepen
Klopt idd. Bvb zo een fauxley.. Voor zijn geld top, top en nog eens top. Maar als je een echte hebt weet je wel waarvoor je het extra geld betaald hebt.

Ik heb heel veel China spul besteld in het begin als ik er niet teveel geld aan wou uitgeven. Ook aan shirts.

Maar het echte daar kunnen ze toch nog belange niet aan tippen.

Ondershirts en gewone shirts ademen minder goed, de pasvorm is altijd wat raar. Voetbalshirts zijn na 2 jaar wel versleten terwijl ik echte shirts heb die ik al 20 jaar heb zonder dat er 1 naad los gekomen is. Ik geef nu liever wat meer uit voor the real deal
 
Welke merken van kledij raden jullie aan? Ik ga morgen eens langs bij Fashion for cycling en ik vraag me af of je daar miskopen kan doen in merken. Persoonlijk denk ik aan bioracer. Andere merken zijn me vrijwel onbekend.
 
Klopt idd. Bvb zo een fauxley.. Voor zijn geld top, top en nog eens top. Maar als je een echte hebt weet je wel waarvoor je het extra geld betaald hebt.

Ik heb heel veel China spul besteld in het begin als ik er niet teveel geld aan wou uitgeven. Ook aan shirts.

Maar het echte daar kunnen ze toch nog belange niet aan tippen.

Ondershirts en gewone shirts ademen minder goed, de pasvorm is altijd wat raar. Voetbalshirts zijn na 2 jaar wel versleten terwijl ik echte shirts heb die ik al 20 jaar heb zonder dat er 1 naad los gekomen is. Ik geef nu liever wat meer uit voor the real deal

'k heb ook al wel wat shirts gekocht via Ali express.
Laatste aankoop was een spexcel shirt met lange mouwen.. Mouwen zijn te lang en shirt is eigenlijk te smal :/
Santic steekt er imo met kop en schouders bovenuit.. wel wat duurder, maar echt wel TOP.
 
'k heb ook al wel wat shirts gekocht via Ali express.
Laatste aankoop was een spexcel shirt met lange mouwen.. Mouwen zijn te lang en shirt is eigenlijk te smal :/
Santic steekt er imo met kop en schouders bovenuit.. wel wat duurder, maar echt wel TOP.
Buiten eens een shirt korte mouwen (ondertussen ook 2 jaar geleden denk ik) koop ik daar geen kledij. Bij la passione bestel ik altijd in small, 1 model trui in small was plots veel te klein. Bij rapha heb ik eens een medium gehad waar ik totaal niet in geraakte met armen waar ik in kon zwemmen.
 
Wat is uw budget :p
Geen idee eigenlijk. Ik merk dat je toch rond de 100€ zit voor bibs. Ik denk dus een paar 100€ voor kledij. Dan nog helm enz. Ik kijk richting gemiddeld qua prijs per accessoire/kledingstuk.
Hangt er ook wat van af wat ik nog kan onderhandelen met de lbs als ik de fiets bij hen aankoop.
 
Kijk, ik ben veel-koper bij Ali, dus ik ben zeker niet anti. Maar alles, letterlijk àlles is fake.

Alles.

Denk je nu echt dat ze een truitje perfect kunnen namaken maar labels en barcodes niet? Kijk maar eens naar die "shimano" groepen* die ze net onder de marktprijs verkopen. Fake, maar gewoon extreem goeie fake.

Die mounts zijn ook allemaal fake. Die van 3 euro zijn obvious fakes, die van 20 euro zijn extreem goeie fakes die ze verkopen als real deal.
Neemt niet weg dat een mount van 3 euro ook gewoon zijn werk doet, en dat de originele serieus hoog geprijsd zijn.

*EDIT: er staan voldoende filmpjes op YT die een vergelijking maken tussen de echte en de beregoeie namaak. Bizar goed gedaan soms, en vaak met het blote oog niet eens te zien. Maar wel fake. Zoals alles op Ali.

Alles.
Dat een 3 euro mount zijn werk doet wil ik tot op zekere hoogte nog geloven... tot het fout gaat. Ik koop alvast nooit nog een GPS mount die niet van Garmin zelf is. Ik heb destijds een front mount gehad voor mijn Edge 800 en dat was allemaal leuk en wel tot het moment dat de lipjes van de head unit afbreken omdat de montage in die 3rd party mount toch niet hetzelfde is als in een echte Garmin mount. Uiteindelijk is het nu een beetje een non-issue want Garmin levert tegenwoordig standaard front mounts mee maar goed.

Voor andere dingen heb ik echter geen problemen met Ali Express. Zoals bandjes voor mijn Garmin Fenix... kunststof bandjes voor €2/st en een metalen voor €12 of iets dergelijks. Als je dat in de Garmin uitvoering koopt betaal je €40 en €150 euro/st respectievelijk. Voor zaken die functioneel wél exact hetzelfde doen.

Kledij koop ik echter nooit nog in China. Toen ik begon met fietsen dacht ik "op een goeie broek bespaar je niet maar een truitje maakt dat niet uit". I couldn't be more wrong... als je eenmaal een Rapha (of ander kwaliteitsmerk) truitje hebt aangehad en je doet dan zo'n cheap-ass truitje aan dat je ergens gratis bij een event krijgt dan verdwijnt die goedkope freebee rommel gewoon recht in de vuilbak waar hij thuis hoort.

Geen idee eigenlijk. Ik merk dat je toch rond de 100€ zit voor bibs. Ik denk dus een paar 100€ voor kledij. Dan nog helm enz. Ik kijk richting gemiddeld qua prijs per accessoire/kledingstuk.
Hangt er ook wat van af wat ik nog kan onderhandelen met de lbs als ik de fiets bij hen aankoop.
Maak u niet teveel illusies over dat "onderhandelen". Veel ga je niet krijgen en wat je wel krijgt zijn veelal dingen waar niemand geld aan zou geven...

Kledij hoeft op zich geen tonnen geld te kosten als je een beetje uit kijkt.
Je kan gemakkelijk een helm vinden voor €100-150 paar goeie schoenen vinden voor een vergelijkbaar bedrag. Je kan evengoed ook gewoon €350+ uitgeven aan alleen een paar schoenen...

Ik weet niet van waar je ergens bent maar als Bergen op Zoom enigszins bereikbaar is zou ik u sterk aanraden van eens een bezoekje te brengen bij Hopmans. Zij hebben enorm veel hangen, vaak scherp geprijsd en van een aantal zaken hebben ze vaak ook nog een heel aantal stukken in outlet hangen (waaronder vaak een heel pak Assos broeken). Soms is het daarbij een beetje kwestie van toevallig de juiste maat te hebben wel...
 
Laatst bewerkt:
Kledij hoeft op zich geen tonnen geld te kosten als je een beetje uit kijkt.
Je kan gemakkelijk een helm vinden voor €100-150 paar goeie schoenen vinden voor een vergelijkbaar bedrag. Je kan evengoed ook gewoon €350+ uitgeven aan alleen een paar schoenen...
Dat is inderdaad waar ik naar zoek: de middenweg.

Ik weet niet van waar je ergens bent maar als Bergen op Zoom enigszins bereikbaar is zou ik u sterk aanraden van eens een bezoekje te brengen bij Hopmans. Zij hebben enorm veel hangen, vaak scherp geprijsd en van een aantal zaken hebben ze vaak ook nog een heel aantal stukken in outlet hangen (waaronder vaak een heel pak Assos broeken). Soms is het daarbij een beetje kwestie van toevallig de juiste maat te hebben wel...
Ben van Gent, dus dat is ongeveer 1u30 rijden. Thx voor de tip!
 
Welke merken van kledij raden jullie aan? Ik ga morgen eens langs bij Fashion for cycling en ik vraag me af of je daar miskopen kan doen in merken. Persoonlijk denk ik aan bioracer. Andere merken zijn me vrijwel onbekend.
Ik vond persoonlijk fashion for cycling een verschrikkelijke winkel, ik werd wat overdonderd op vlak van keuze. Het feit dat alles per merk staat, hielp dus ook niet voor mij :)
Voor gewone ritten op de koersfiets zweer ik eigenlijk bij Bioracer. Die hun bibshorts zitten rond de 60-70 euro, en vind ik gewoon heel goed voor het geld. Ik doe eigenlijk al jaren met die broeken, en heb er zelfs maar 2 (de wasmachine draait hier frequent thuis....). Voor kortere tochten met de mtb (-2u), doe ik niet altijd een bibshort aan. Hetzelfde met hun shirts eigenlijk, heel content van.
Deze zomer eens zot gedaan en een broek en shirtje van 7mesh gekocht. Voor het hele bikepacking gebeuren wou ik het maximum aan comfort (heel lange dagen, en dag in-dag uit). Het is mij het prijsverschil wel waard voor dat soort dingen. Voor gewone ritten vind ik het de investering niet echt waard (ik moet al 100km rijden met mijn 'standaard' bioracer bibshorts vooraleer ik begin te denken "het zit niet goed").
Langs de andere kant, ik ken mensen die perfect comfortabel rijden met decathlon spullen.... (mijn winterjas is ook decathlon)
 
Dat is inderdaad waar ik naar zoek: de middenweg.


Ben van Gent, dus dat is ongeveer 1u30 rijden. Thx voor de tip!
Moest je nog een regenvestje of zo een wowow windvestje (met verlichting in) nodig hebben voor woon werk ik heb er nog van elks 1 te koop die ik nooit gedragen heb.
Als je interesse hebt moet je maar een pm sturen.
 
MIjn ballen schreeuwen nog in afschuw bij de short van decathlon! Ooit eens na 25 km huiswaarts gekeerd omdat ik vreesde voor mijn vruchtbaarheid. Heb vorige week een castelli broek op futurum in korting gekocht en daarmee 120 km gedaan dit weekend. Zit wel goed maar toch wel de limiet denk ik. Vriend van mij kocht een assos broek, kost een fortuin maar echt hemels blijkbaar.
 
MIjn ballen schreeuwen nog in afschuw bij de short van decathlon! Ooit eens na 25 km huiswaarts gekeerd omdat ik vreesde voor mijn vruchtbaarheid. Heb vorige week een castelli broek op futurum in korting gekocht en daarmee 120 km gedaan dit weekend. Zit wel goed maar toch wel de limiet denk ik. Vriend van mij kocht een assos broek, kost een fortuin maar echt hemels blijkbaar.
Zeem is hemels, maar ze hebben die broeken totaal verkloot met slechte grippers. Bij mij kroop die altijd omhoog en had ik schuurplekken in mijn lies daardoor.

Castelli endurance zijn hele goeie broeken, maar zoals ik eerder zei een bioracer met oranje zeem kost de helft van de prijs en daar doe ik 120km mee zonder dat ik iets gewaar ben.
 
Terug
Bovenaan