De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik heb mijn gps ingesteld om de 10km drinken en om de 45min eten, een reep eet ik dan half en de andere helft bij het uur,
 
Vreemd dat die sram mounts daar zo goedkoop zijn. Hier zijn die veel duurder. Is dat dan fake ofzo?

En helemaal zeker van die douanekosten? :D
Als garmin een mount verkoopt voor 40 euro, denk je dan dat ze aan de Chinees die ze maakt 10 euro betalen? Tuurlijk dat ze die Chinees ook maar 1 euro geven. En diezelfde Chinezen verkopen nu gewoon rechtstreeks via Aliexpress, beter 3 euro krijgen als 1 euro.
In de tijd dat je nog massaal voetbaltruitjes kon vinden op Aliexpress heb ik een truitje van de rode duivels besteld. Dat was met alle kaartjes en barcodes aan van Adidas net zoals je dat in de winkel koopt. Uiteraard dat er ook fake truitjes bestaan, maar veel spul is gewoon echt hoor. Je moet vooral naar de foto's kijken bij de customer reviews.
 
Als garmin een mount verkoopt voor 40 euro, denk je dan dat ze aan de Chinees die ze maakt 10 euro betalen? Tuurlijk dat ze die Chinees ook maar 1 euro geven. En diezelfde Chinezen verkopen nu gewoon rechtstreeks via Aliexpress, beter 3 euro krijgen als 1 euro.
In de tijd dat je nog massaal voetbaltruitjes kon vinden op Aliexpress heb ik een truitje van de rode duivels besteld. Dat was met alle kaartjes en barcodes aan van Adidas net zoals je dat in de winkel koopt. Uiteraard dat er ook fake truitjes bestaan, maar veel spul is gewoon echt hoor. Je moet vooral naar de foto's kijken bij de customer reviews.
Kijk, ik ben veel-koper bij Ali, dus ik ben zeker niet anti. Maar alles, letterlijk àlles is fake.

Alles.

Denk je nu echt dat ze een truitje perfect kunnen namaken maar labels en barcodes niet? Kijk maar eens naar die "shimano" groepen* die ze net onder de marktprijs verkopen. Fake, maar gewoon extreem goeie fake.

Die mounts zijn ook allemaal fake. Die van 3 euro zijn obvious fakes, die van 20 euro zijn extreem goeie fakes die ze verkopen als real deal.
Neemt niet weg dat een mount van 3 euro ook gewoon zijn werk doet, en dat de originele serieus hoog geprijsd zijn.

*EDIT: er staan voldoende filmpjes op YT die een vergelijking maken tussen de echte en de beregoeie namaak. Bizar goed gedaan soms, en vaak met het blote oog niet eens te zien. Maar wel fake. Zoals alles op Ali.

Alles.
 
Kijk, ik ben veel-koper bij Ali, dus ik ben zeker niet anti. Maar alles, letterlijk àlles is fake.

Alles.

Denk je nu echt dat ze een truitje perfect kunnen namaken maar labels en barcodes niet? Kijk maar eens naar die "shimano" groepen* die ze net onder de marktprijs verkopen. Fake, maar gewoon extreem goeie fake.

Die mounts zijn ook allemaal fake. Die van 3 euro zijn obvious fakes, die van 20 euro zijn extreem goeie fakes die ze verkopen als real deal.
Neemt niet weg dat een mount van 3 euro ook gewoon zijn werk doet, en dat de originele serieus hoog geprijsd zijn.

*EDIT: er staan voldoende filmpjes op YT die een vergelijking maken tussen de echte en de beregoeie namaak. Bizar goed gedaan soms, en vaak met het blote oog niet eens te zien. Maar wel fake. Zoals alles op Ali.

Alles.
Misschien handig om die links even te delen? ;)
 
Dat is een chrome extensie volgens mij :
"elevate for strava"

Klopt idd NegativeSplit. Heb het sinds ik die elevate for strava gebruik op m'n chrome. Heel handig! En ook makkelijk om op de elevate app zelf alle trainingen te sorteren en vergelijken.
Hoe krijg je die extra data op Strava?

Amai, nuttige comment.

Normaal vind je dit gewoon bij je activiteit, bij show more.
Maar hangt er vanaf welke sensoren je allemaal gebruikt tijdens je activiteit vermoed ik.

En ook enkel bij een abo inderdaad.

Thanks! Vreemd, ik zie dat allemaal niet en ik betaal. Op de gewone fiets geen powermeter of cadansmeter, maar op mijn smart trainer wel en dat heb ik allemaal nog nooit gezien :headshake:

Ik weet niet wat je juist linkt met strava, maar kan ook aan de instellingen of permissions van de registrerende app liggen.
 
ik zou gokken dat uw FTP toch ruim boven de 300 ligt als je zoiets kan presteren. Natuurlijk veel te veel variabelen die daar een invloed op hebben, maar gezien je hartslag is dat nog niet eens tot het gaatje gaan (avg vgl. met max)

Dat lijkt mij toch nagenoeg onmogelijk voor mij. Heb jaren niet gesport en nu 3 maanden aan het fietsen. Toegegeven wel al 50 trainingen of zo achter de rug maar kom. Heb vroeger wel nog powerlifting en zo gedaan met 200kg deadlkft en 150lg squat etc maar goed, dat zit er ook al lang niet meer in. Zal er mss wel voor zorgen dat spiergeheugen nu zijn ding wat doet?

Ik zou al heel blij zijn met ftp van 240-250 als beginner. Eens mijn direct drive geïnstalleerd is eens testen, dan aan programma beginnen en weer testen.
 
Dat lijkt mij toch nagenoeg onmogelijk voor mij. Heb jaren niet gesport en nu 3 maanden aan het fietsen. Toegegeven wel al 50 trainingen of zo achter de rug maar kom. Heb vroeger wel nog powerlifting en zo gedaan met 200kg deadlkft en 150lg squat etc maar goed, dat zit er ook al lang niet meer in. Zal er mss wel voor zorgen dat spiergeheugen nu zijn ding wat doet?

Ik zou al heel blij zijn met ftp van 240-250 als beginner. Eens mijn direct drive geïnstalleerd is eens testen, dan aan programma beginnen en weer testen.
Met 240w zit ik aan 32 ongeveer en weeg minder maar ik zit wel niet aerodynamische op de velo :p
 
Vanmiddag toertje gaan fietsen met ebike. (Cannondale Mavaro neo performance)

Snelheid werd niet gemeten, bleef op 0 staan. En de ondersteuning wijzigde ook niet mee, enkel eco bleek te werken, als ik switchte naar tour/turbo of sport bleef de ondersteuning identiek. Als ik hem afzette voelde ik hem wel afslaan. Batterij los gezet en terug gestoken, geen oplossing... iemand een idee? Fiets is max 3 maanden oud en staan nog geen 200km´s op.
 
Dat lijkt mij toch nagenoeg onmogelijk voor mij. Heb jaren niet gesport en nu 3 maanden aan het fietsen. Toegegeven wel al 50 trainingen of zo achter de rug maar kom. Heb vroeger wel nog powerlifting en zo gedaan met 200kg deadlkft en 150lg squat etc maar goed, dat zit er ook al lang niet meer in. Zal er mss wel voor zorgen dat spiergeheugen nu zijn ding wat doet?

Ik zou al heel blij zijn met ftp van 240-250 als beginner. Eens mijn direct drive geïnstalleerd is eens testen, dan aan programma beginnen en weer testen.
Als gij nen beer zijt van 90 kg is 300 watt nu ook niet zo veel hoor. Inherent talent is sowieso ook een heel grote factor.
 
Kijk, ik ben veel-koper bij Ali, dus ik ben zeker niet anti. Maar alles, letterlijk àlles is fake.
Van de miljoenen producten zijn er geen die gewoon van de band geplukt worden, of de fabrikant die een eigen business begint? Daar geloof ik niks van.
Lichtjes van lezyne, bidonhouders van bontrager, die worden allemaal in heel kleine aantallen verkocht. Ik geloof eerder dat die net wél uit dezelfde fabriek komen als dat er mensen zich mee bezig houden om die na te maken.
 
Van de miljoenen producten zijn er geen die gewoon van de band geplukt worden, of de fabrikant die een eigen business begint? Daar geloof ik niks van.
Lichtjes van lezyne, bidonhouders van bontrager, die worden allemaal in heel kleine aantallen verkocht. Ik geloof eerder dat die net wél uit dezelfde fabriek komen als dat er mensen zich mee bezig houden om die na te maken.
Je mag uiteraard geloven wat je wil, maar ik heb al bijzonder veel namebrand dingen uit China in mijn handen gehad waarvan ik 100% zeker wist dat het echt was... tot ik het echte in mijn handen had.

Trouwens zonet mijn fauxley zonnebril gebroken zonder enige impact, dat moet een jinx zijn. Mijn carbon alivelgen hebben echter, ook vandaag, een extreme impact verwerkt zonder te piepen
 
Terug
Bovenaan