De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Voor jouw doeleinden kan dat gerust met een goedkopere fiets, maar met die Cannondale ga je wel een HELE tijd voortkunnen. Qua geometrie zal dat iets relaxter zijn dan een échte koersfiets-koersfiets, maar da's wel een pluspunt als het voor woonwerk verkeer is.
 
Voor jouw doeleinden kan dat gerust met een goedkopere fiets, maar met die Cannondale ga je wel een HELE tijd voortkunnen. Qua geometrie zal dat iets relaxter zijn dan een échte koersfiets-koersfiets, maar da's wel een pluspunt als het voor woonwerk verkeer is.
Dit dus. De 'voldoende om eventjes mee verder te kunnen' wel echt een onderschatting als je zo'n fiets koopt (en er toch relatief beperkt mee gaat rijden).
 
Voor jouw doeleinden kan dat gerust met een goedkopere fiets, maar met die Cannondale ga je wel een HELE tijd voortkunnen. Qua geometrie zal dat iets relaxter zijn dan een échte koersfiets-koersfiets, maar da's wel een pluspunt als het voor woonwerk verkeer is.
Qua geometrie dacht ik quasi zelfde als mijn Ridley fenix.
 
Je gaat ook wel wat moeten kijken naar "waar kan ik die fiets stallen op het werk". In de gemeenschappelijke fietsenstalling is bvb al een no-go voor zo'n fiets.
 
Je gaat ook wel wat moeten kijken naar "waar kan ik die fiets stallen op het werk". In de gemeenschappelijke fietsenstalling is bvb al een no-go voor zo'n fiets.
Why? Allee die van mij staat daar ook gewoon, wel niet in een rek maar tegen de muur :p
Net als die van mijn collega's
Veel hangt inderdaad van het "fietsenkot" af.
Bij ons ook wel deftig voorzien en zeker ruim genoeg.
 
De reden waarom ik wat meer zou neertellen voor de fiets is omdat ik de laatste maanden zelf veel meer sport, naast mijn coaching (basketbal). Ik voel er me veel fitter door en ik merk dat het mijn rug ook ten goede komt (operaties hernia). Ik loop nu 3x/week ifv de 10 miles van Antwerpen. Vanaf vrijdag is het ook terug 1x zwemmen per week. Concreet is het de bedoeling om het volgende weekschema te hebben (na de 10 miles): 2x lopen, minstens 1x zwemmen en minstens 1x fietsen (w-w).
 
Warmte niet onderschatten. Vandaag een 90km gereden met 2 bidons sportdrank van 750ml, gestopt voor een cola en het laatste half uur had ik echt wel drank tekort.

Bij normale temperaturen kom ik toe met die 2 bidons alleen voor 100 km.
Ja bon verre van ideaal... Had speciaal ook mijn 2 x 750 gepakt.
Wel niets speciaal van voeding gisteren, vanmorgen dan gewoon yoghurt , cornflakes, paar sneetjes rozijnebrood.
Na 60 km enen bidon vers water in. Maar toch wat krampen in de kuiten en 20 km last gehad. Achter 100 de 2 bidons weer bij, wel zonder sportdrank en was ice tea ingekapt. Dan misselijk geworden en koppijn en de laatste 50 waren hel.

Moraal vant verhaal geen 6u ritten meer in zo'n weer van mij. Tenzij ik toch nog te weinig gedronken heb?
Qua eten 3 repen en 2 sandwichen, een rijsttaartje en een eclair onderweg.
 
Ja bon verre van ideaal... Had speciaal ook mijn 2 x 750 gepakt.
Wel niets speciaal van voeding gisteren, vanmorgen dan gewoon yoghurt , cornflakes, paar sneetjes rozijnebrood.
Na 60 km enen bidon vers water in. Maar toch wat krampen in de kuiten en 20 km last gehad. Achter 100 de 2 bidons weer bij, wel zonder sportdrank en was ice tea ingekapt. Dan misselijk geworden en koppijn en de laatste 50 waren hel.

Moraal vant verhaal geen 6u ritten meer in zo'n weer van mij. Tenzij ik toch nog te weinig gedronken heb?
Qua eten 3 repen en 2 sandwichen, een rijsttaartje en een eclair onderweg.
Ja ik weet niet wat het is maar ik heb er ook zoveel last van de laatste 2 dagen. Ik ga totaal niet vooruit en ik zou beter een infuus steken want ik kan het vochtverlies precies niet opvangen met te drinken. En ook koppijn erna.

Ik heb vandaag op 60km 2 750 bidons uitgedronken en het was nog niet genoeg. De warmte niet meer gewoon zeker?
27 gemiddeld de laatste 2 dagen terwijl ik anders tegen de 31 gemiddeld rij.
 
T was gewoon een flauw mopje omwille van de sandwichen, rijsttaart en eclair hoor.

Ik eet standaard eigenlijk altijd te weinig en beklaag me dat ook vaak. En zo‘n lange tochten doe ik (nog?) niet, met de gravel en mtb meestal maar rond de 60 - 70 km.
 
Onderschat het effect niet van de plotse warmte. Het is nog niet echt een vette zomer geweest en als je nog niet veel in echt warme temperaturen gereden hebt, kan dit nu wel een serieuze muur zijn waar je tegen aan fietst hoor.
Het was vandaag sowieso al te warm om deftig te sporten, dan ist zo'n plotse temperatuur stijging al zeker geen hulp.
 
150km solo, toch niets voor mij

Vandaag nog eens naar het werk met fiets (nou ja ook eerste keer Tout court na anderhalf jaar), in de ochtend om 7u was HS ook 10 slagen hoger dan om 16u (zelfde wattage)
 
Vandaag nog eens naar het werk met fiets (nou ja ook eerste keer Tout court na anderhalf jaar), in de ochtend om 7u was HS ook 10 slagen hoger dan om 16u (zelfde wattage)
Dat heb ik het hele jaar door hoor.
Als ik s'avonds na het werk rijd is mijn hartslag vaak 125 a 130, dat bestaat op een zondagochtend écht niet. Je moet me s'avonds ook niet vragen om aan hartslag 190 te geraken, onbestaande.
 
Hartslag van 190, op de fiets? Wel stevig! Denk niet dat ik dat zou halen.


Was alweer vierde avond op rij dat ik reed vanavond maar wou toch nog eens pushen.


Kan ik hieruit ruw schatten wat mijn FTP is? Is dat dan 0.95 van die beste 20min power van 220? Dat lijkt mij zo laag? Wel pas na een km of 10 echt hard beginnen rijden dus die totaliteit van die 27,5 is nu niet echt accuraat.
 
Hartslag van 190, op de fiets? Wel stevig! Denk niet dat ik dat zou halen.


Was alweer vierde avond op rij dat ik reed vanavond maar wou toch nog eens pushen.


Kan ik hieruit ruw schatten wat mijn FTP is? Is dat dan 0.95 van die beste 20min power van 220? Dat lijkt mij zo laag? Wel pas na een km of 10 echt hard beginnen rijden dus die totaliteit van die 27,5 is nu niet echt accuraat.
Nee
 
Terug
Bovenaan