De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iemand recent Shimano B01S remblokken besteld bij Van Eyck? Volgens beschijving worden deze per stuk verkocht terwijl het normaal toch een setje is met pen een veertje?
Toch nog nooit een verpakking gezien met een enkel remplaatje, en ik heb veel verschillende types zien passeren, hetzij van Shimano, hetzij van andere merken.
 
Redelijk wat stukken die ook in Cerexhe zaten.
Maar die van Cerexhe is wel mooier.

Hier zat wat te veel onberijbare stukken in. Zoals dat stuk langs een granenveld. Daar kon ge niet eens trappen omdat uw pedalen de grond raakten dan.
Inderdaad, sommige stroken waren helemaal weggespoeld ook door de regen. Ook een paar, in eerste 10km in 't bos, die te glad en steil waren. Bah, wandelen.
Bevoorrading wel allemaal dik in orde.
 
Pffff aanhoudende problemen met de achterrem (Magura mt7). Ik kan de hendel heel vaak gewoon tot aan het handvat trekken, zonder enig effect… Hij is reeds 2x maal ontlucht, geen lekje te bespeuren. Ik vermoed dat het in de master cylinder zit (daar zitten 2 dichtingen), en dan zal dat wss te wijten zijn aan een crash vorig jaar.
 
Inderdaad, sommige stroken waren helemaal weggespoeld ook door de regen. Ook een paar, in eerste 10km in 't bos, die te glad en steil waren. Bah, wandelen.
Bevoorrading wel allemaal dik in orde.
Dat stuk langs dat korenveld vond ik het ergste. Gewoon niet door te fietsen omdat het te smal was om naast het spoor te rijden en het spoor zelf gewoon te diep was. De pedalen konden niet eens rond. Wandelen was de enige optie. Maar dan wel door de netels en distels.
Dat was na ongeveer 17 km (op de 45km) en duurde bijna anderhalve kilometer. Toen ik daar door was, was ik het wel even kotsbeu.
 
Bedankt voor de antwoorden ivm de Trek Emonde SL5 Disc 2020. Mij lijkt het grootste verschil inderdaad het dikkere frame op het '21 model te zijn. Wat voor verschil zou dit geven? Is dit puur looks of zal het ook wel aangenamer rijden/sneller zijn?

Wat ik me ook nog afvraag, als je een fiets bij een fm koopt, zorgen zij normaal wel dat deze fiets redelijk goed is afgesteld voor je lengte. Door deze online te bestellen, mis ik dat dus. Kan ik dat makkelijk zelf doen of best langs een fm passeren, en wilt die dat dan ook doen?

Volgens de verkoopspraat van Trek zal je er ongetwijfeld sneller mee rijden dan het vorige model (maar dan spreken we over 1 minuut op een uur ofzo), maar beide modellen zullen in de praktijk niet zo verschillen vermoed ik..

Ik betwijfel of een FM daartoe bereid zal zijn. De basics kan je vrij makkelijk zelf doen, daar kan je online heel wat over terug vinden (zie bv. bikefitjames/francis cade op YT).


Aangezien ik mij maar heb neergelegd bij het regenseizoen, iemand aanraders voor compacte regenjasjes? Zijn er betere deals dan die van Van Rysel?
 
Voor de geïnteresseerden in bikepacking: ik heb een klein verslagje geschreven over mijn eerste offroad bikepacking trip langs de Vogezen en het Zwarte Woud. Staat bij cultuur & reizen, maar ik denk dat het hier ook wel op zijn plaats staat :)

 
Dat stuk langs dat korenveld vond ik het ergste. Gewoon niet door te fietsen omdat het te smal was om naast het spoor te rijden en het spoor zelf gewoon te diep was. De pedalen konden niet eens rond. Wandelen was de enige optie. Maar dan wel door de netels en distels.
Dat was na ongeveer 17 km (op de 45km) en duurde bijna anderhalve kilometer. Toen ik daar door was, was ik het wel even kotsbeu.
Klopt, was gewoon niet te doen.
Ja dan steekt het wel even tegen.
 
Klein vraagje, ik zette zonet mijn achterwiel terug in de fiets op een willekeurige versnelling. Nu probeer ik even te schakelen en hij pakt precies mijn zwaarste en lichtste versnellingen niet meer ... Op mijn lichtste gaat hij even en springt dan terug naar de voorlaatste. Hoe kan ik dit oplossen ?
 
Klein vraagje, ik zette zonet mijn achterwiel terug in de fiets op een willekeurige versnelling. Nu probeer ik even te schakelen en hij pakt precies mijn zwaarste en lichtste versnellingen niet meer ... Op mijn lichtste gaat hij even en springt dan terug naar de voorlaatste. Hoe kan ik dit oplossen ?
Schakelde het ervoor goed?
Indien ja, ben je 100% zeker dat je wiel er goed in zit?
 
Ik vermoed van wel, nooit echt op gelet.
Mijn wiel zit vast met zo'n quick release dus ik vermoed dat die er altijd goed inzit tenzij ik iets niet weet ?
Kan je perfect scheef steken met een QR.
Haal het wiel er eens uit, en steek het er opnieuw in (best wanneer de fiets op de grond rust).
 
Ik heb gisteren mijn racefiets op een Tacx gezet, als ik er mee wil rijden merk ik dat de ketting doorslaagt na een halve trap(slag).
Waar kan dit aan liggen?
 
Klein vraagje over de tweedehands markt. Ik ben al geruime tijd op zoek naar een tweedehands koersfiets. Na de aankoop van mijn mtb krijg ik een nieuwe koersfiets moeilijk verkocht thuis :D.

Een carbon kader van pakweg 5j oud, zit daar veel verschil op met nieuwe carbon kaders? Qua duurzaamheid gaat dat effe mee veronderstel ik?
 
Niemand per toeval interesse in een XL prestige bib shorts van La Passione? 1x aangehad, maar ze nemen die niet terug als het ticketje er niet meer aahangt..
 
Terug
Bovenaan