De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Mag niet meer plakken en moet als metaal op metaal klinken als je die beweegt.
Ik gebruik wasbenzine (puur) en laat die daar in weken. Na een paar uur kap ik de wasbenzine weg en dan opnieuw.

Ok, thanks.

Zal ze nog eens in de dasty gooien, want wasbenzine heb ik niet meteen in huis.
 
Die Carbon nerve heb ik ook op mijn bovenbuis van de Canyon, eerst dacht ik zelfs dat het een barst was maar blijkbaar normaal, dat is maar tijdelijk dat je u daar aan ergert
 
Toen ik de exceed had, had ik ook zo'n Carbon nerve bovenop. Is weinig aan te doen bij die matte vernis. Wil je dat niet had je echt een kleur moeten kiezen.
 
Voor alle duidelijkheid, het stoort mij niet zo hard hoor. De 'vlekken' waar je de carbon ziet doorschijnen vind ik net mooi! De lijnen vind ik zelf iets minder omdat het lijkt alsof er een kras opstaat, maar 't is niet dat ik er me hard aan stoor. De foto's die ik geplaatst had zijn uiteraard worst-case genomen met lichtinval. Als je er bv recht op kijkt (als je op de fiets zit) zie je het bijna niet.
 
Ik heb het al zo vaak gezegd dat het verdacht wordt: maar Van Eyck is een dikke aanrader als webshop!
Scherpe prijzen en veel in stock + lokale economie steunen!
 
Schoenen die ik heb gekocht zijn gigantisch te klein :)
Nochtans heel strikt de maattabel van de website gevolgd.

Die vliegen dus retour naar Futurum.
Ik ga wel nog eens naar Fashion for Cycling en de schoenen kopen die het beste passen.
 
Iemand aanraders voor mooie ritjes voor de koersfiets in de Ardennen die niet door een rampgeboed lopen? Iets van een 100km. Al wat ik ken ligt in de recent getroffen stukken. :unsure:
 
Zoals gezegd komt dat bij veel merken voor als er geen lak over is. Ik heb dat ook al gezien bij canyon, bmc, cube en dus vermoedelijk vele andere.
Als jij de fiets wil inruilen zal hij daar wel geen probleem mee hebben zeker. De vraag is of jij er een probleem van maakt om tot volgende zomer te wachten 🙂
En de kans dat je een frame krijgt waar je nog meer Carbon erdoor ziet!
 
Iemand aanraders voor mooie ritjes voor de koersfiets in de Ardennen die niet door een rampgeboed lopen? Iets van een 100km. Al wat ik ken ligt in de recent getroffen stukken. :unsure:
Ik wou eigenlijk donderdag gaan fietsen tussen Hotton en Saint-Hubert en terwijl ook de Tour de Wallonie meepakken. Maar ik zit toch ook een beetje met twijfels nu. Ik heb geen idee wat de situatie momenteel is.
 
Iemand aanraders voor mooie ritjes voor de koersfiets in de Ardennen die niet door een rampgeboed lopen? Iets van een 100km. Al wat ik ken ligt in de recent getroffen stukken. :unsure:
Vorig weekend ging ik in Vielsalm fietsen.
Dit lag net buiten het rampgebied. Hier en daar wat verschuivingen en diepe uitgespoelde greppels in de paden. Maar perfect te doen zonder ongewild ramptoerist te spelen of anderen te hinderen. Het was super weer, maar het water stroomde nog ferm over sommige paadjes. De bepijlde routes die we deden waren wel niet echt technisch te noemen…
 
Kettingblad (vooraan dus): hoe vaak moet dit vervangen worden?
Ik heb een nieuwe ketting en een nieuwe cassette, maar als ik met force op de pedalen ga staan (600+W), schiet ik door.
Ik zit momenteel aan 19000km op deze fiets
 
Het feit dat je doortrapt maakt wel duidelijk dat het tijd is zeker. 19k is zeker al niet weinig.

Valt moeilijk te zeggen op basis van het kilometeraantal. Hoe vaak heb je je ketting al vervangen, welke groep heb je staan, in welke omstandigheden rij je, hoe vaak ontvet je ketting, rij je met olie of wax?
Op mijn vorige fiets stond Force en die bladen waren véél sneller versleten als nu met Ultegra, ik haalde er geen 10k mee (ze kostte ook maar 1/3e van Ultegra). Bij mijn Ultegra zit ik nu voorbij de 24k kilometers, verdeelt over 3 cassettes. Iedere +/- 4k vervang ik mijn ketting, ik rijd wel zelden in slecht weer en in de winter ook veel op de rollen. Mijn bladen zien er uit alsof ze nog 10k mee kunnen.
Op mijn woonwerkfiets is het voorste blad na 5k helemaal op. Daar rijd ik gewoon alle dagen mee en kijk ik voor de rest niet naar om.
 
Kettingblad (vooraan dus): hoe vaak moet dit vervangen worden?
Ik heb een nieuwe ketting en een nieuwe cassette, maar als ik met force op de pedalen ga staan (600+W), schiet ik door.
Ik zit momenteel aan 19000km op deze fiets
Op zich: kijken hoe puntig de tanden zijn, maar doortrappen is vervangen, niet verder zoeken. De rest wordt bepaald door slijtvastheid van het materiaal, omstandigheden en onderhoud.
 
Gezien ze hier fietsen pikken uit de fietsparking van het appartementsgebouw wil ik mijn fiets binnen ophangen.
Iemand dat toevallig een hangsysteem voor aan de muur kan aanbevelen voor een koersfiets?
 
Gezien ze hier fietsen pikken uit de fietsparking van het appartementsgebouw wil ik mijn fiets binnen ophangen.
Iemand dat toevallig een hangsysteem voor aan de muur kan aanbevelen voor een koersfiets?
Deze doet wat hij moet doen hier.
Als hij binnen in huis hangt ga je misschien liever voor een iets mooiere als je daar om geeft.
 
Terug
Bovenaan