De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

De B-Twin ketting van rond de 17€ (voor de 11-speed). Dat is dezelfde als de KMC X-reeks, het enige verschil is het doosje, en dat de B-Twin ketting een snelschakel gebruikt voor enkel gebruik, en de KMC met een herbruikbare komt. Grote voordeel is ook dat het een 118-schakel is, dus ook te gebruiken op fietsen met zeer lange chainstays en/of gigantische cassettes.

Ik weet nog lang geleden toen ik zelf totaal nog niet met fietsen bezig was en mijn elektrische fiets die ik gebruikte voor woon-werk verkeer bij de FM had binnengebracht vanwege schakelproblemen. Die FM had toen ook de volledige aandrijving vervangen waar vanzelfsprekend een pittig prijskaartje aan vast hing. Ik was toen ook redelijk pissig omdat ik er van overtuigd was dat dat toch totaal allemaal niet nodig was, waarom in godsnaam een ketting vervangen zolang die niet gebroken is. Je moet weten dat die fiets toen een kleine 10000k op de teller had staan zonder enige vervangingen of onderhoud. Nu dat ik al het onderhoud van m'n racefietsen zelf doe, weet ik natuurlijk wel beter :)

De B-Twin ketting van rond de 17€ (voor de 11-speed). Dat is dezelfde als de KMC X-reeks, het enige verschil is het doosje, en dat de B-Twin ketting een snelschakel gebruikt voor enkel gebruik, en de KMC met een herbruikbare komt. Grote voordeel is ook dat het een 118-schakel is, dus ook te gebruiken op fietsen met zeer lange chainstays en/of gigantische cassettes.

Als je naar Hasselt of Lommel wou gaan, sorry. heb daar deze kettingen (4stuks totaal) gekocht vorig weekend :D

Laatst bewerkt:
Bijkomend noobvraag: als ik mijn cassette vervang van een 11-28 naar een 30, kan ik dan voort met dezelfde ketting?

Na het werk straks eens bezien, benieuwd hoeveel ik er zelf al heb zien passeren. :biglaugh:

Dat dacht ik al.

Als iemand nog redelijk geprijsde 11-30's in voorraad weet: shoot!
Zoals Somedude al aanhaalde: ketting vervangen biedt zekerheid inzake compatibiliteit, als die ketting al wat kilometers achter de kiezen heeft, kan dat wel eens problemen beginnen opleveren met een nieuwe cassette. Ge kunt het natuurlijk gewoon eens proberen, maar ik zou sowieso gelijk een ketting erbij kopen. Verloren geld is het niet en als het mis loopt, moet ge er niet achter lopen zoeken.

Laatst bewerkt:
Na het werk straks eens bezien, benieuwd hoeveel ik er zelf al heb zien passeren. :biglaugh:

Zoals Somedude al aanhaalde: ketting vervangen biedt zekerheid inzake compatibiliteit, als die ketting al wat kilometers achter de kiezen heeft, kan dat wel eens problemen beginnen opleveren met een nieuwe cassette. Ge kunt het natuurlijk gewoon eens proberen, maar ik zou sowieso gelijk een ketting erbij kopen. Verloren geld is het niet en als het mis loopt, moet ge er niet achter lopen zoeken.

Ketting is sowieso dringend aan vervanging toe: net één besteld.

Ik heb nu een 11-28, maar wil switchen naar 11-30. Zou het gewoon jammer vinden dat die nieuwe ketting dan binnen enkele weken niet meer bruikbaar is wanneer nieuwe cassette binnen is.

Spannend wel. De Spark was mega vooruitstrevend qua angles en ziet er ook magnifiek uit. Maar het gebrek aan 2 bidons was toch voor velen de bottleneck.

Heerlijk merk ook, lekker premium zonder de bijhorende prijs. Allez, vergeleken met de grote S en grote C.

Spannend wel. De Spark was mega vooruitstrevend qua angles en ziet er ook magnifiek uit. Maar het gebrek aan 2 bidons was toch voor velen de bottleneck.

Heerlijk merk ook, lekker premium zonder de bijhorende prijs. Allez, vergeleken met de grote S en grote C.
Daar zijn oplossingen voor (als uw kader groot genoeg is).
Benieuwd of ze bold-bikes systeem erin verwerkt hebben.

Kan ik mss eindelijk voor lease gaan :unsure:

Terug
Bovenaan