De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Da's een gevalletje voor TestAankoop hoor, hoort gewoon garantie te zijn. Anders vervalt je garantie dus ook als je platte band hebt (want dan moet je wiel eruit om de binnenband te vervangen).

Iemand een idee hoe je een Thule fietsenrek losmaakt als de hendel niet meer in de 'unlock' positie wil om hem los te maken?
Vandaag gaan fietsen en het met de sleutel slot gedraaid, nu terug los gedraaid, maar de hendel komt niet meer los..
(de optie 'slijpschijf' is al gepasseerd bij de vrienden)

Ik merk ook dat ik de sleutel er kan uitnemen terwijl de hendel op 'unlock' staat, terwijl dat vroeger niet kon dacht ik..

Moet zeggen dat ik die van mij er ook moeilijk af kreeg. Mss door de warmte en wachten tot morgenvroeg het is afgekoeld?

Iemand een idee hoe je een Thule fietsenrek losmaakt als de hendel niet meer in de 'unlock' positie wil om hem los te maken?
Vandaag gaan fietsen en het met de sleutel slot gedraaid, nu terug los gedraaid, maar de hendel komt niet meer los..
(de optie 'slijpschijf' is al gepasseerd bij de vrienden)

Ik merk ook dat ik de sleutel er kan uitnemen terwijl de hendel op 'unlock' staat, terwijl dat vroeger niet kon dacht ik..
Ge moet eens wringen aan u rek zelf, aan de achterzijde eens naar boven of beneden... op den duur gaat die hendel wel terug.

Hier ook genoten van het topweer met een rit van 84 km met 2100 hoogtemeters in Profondeville.
Af en toe een strook waar het smerig lag - van die stukken die nooit opdrogen - maar elders perfecte omstandigheden.

Echt tof om afdalingen naar beneden te knallen waar ik vroeger schrik van had.
Mijn nieuwe helm van 230 euro begint na een tijdje wel pijn te doen en laat twee grote rode plekken op mijn voorhoofd achter :sop:
Bij gewoon passen zit hij echter als gegoten om mijn hoofd

Schoon weer vandaag inderdaad, ik ben onder de kerktoren blijven rijden, en verbazend hoe snel alles weer opgedroogd was, zelfs notoir drassige plekken waren hoogstens licht-klammig. Juist mezelf vastgereden in de modder in het "Boulvarreke" in Bierbeek.

Moet zeggen dat ik die van mij er ook moeilijk af kreeg. Mss door de warmte en wachten tot morgenvroeg het is afgekoeld?

Ge moet eens wringen aan u rek zelf, aan de achterzijde eens naar boven of beneden... op den duur gaat die hendel wel terug.
Gisterenavond nog redelijk wat WD40 op en rond het mechanisme gespoten, maar er zat nul beweging in. Deze ochtend dan nogmaals geprobeerd en plots schoot de hendel omhoog! :)
Dan zag ik ook dat het slotje blijkbaar net niet volledig terugdraaide, waardoor het 'lock'-mechanisme voor die hendel nog wat bleef staan, na een paar keer heen en weer draaien, draaide die terug dat tikje verder en kwam alles goed los. *oef*

Gisterenavond nog redelijk wat WD40 op en rond het mechanisme gespoten, maar er zat nul beweging in. Deze ochtend dan nogmaals geprobeerd en plots schoot de hendel omhoog! :)
Dan zag ik ook dat het slotje blijkbaar net niet volledig terugdraaide, waardoor het 'lock'-mechanisme voor die hendel nog wat bleef staan, na een paar keer heen en weer draaien, draaide die terug dat tikje verder en kwam alles goed los. *oef*
Alles is op te lossen met WD40 of tape :tongue:

Ik heb wa een nieuwer model van Thule, bij mij blokkeert hij regelmatig ook wel eens. Als ge de oplossing voor het probleem weet is da gelukkig allemaal niks.

Rapha heeft pop-ups van tijd tot tijd, alsook hun "clubhouses" (maar die zijn er niet in België, wel in Amsterdam). Maar bvb Kring in Brussel (Oude Graanmarkt) heeft Rapha (alsook Pas Normal Studios). Geen groot-groot aanbod, maar wel voldoende om eens binnen te springen.

Amai, had ik eigenlijk niet verwacht van vaneyck. Heb al miserie gehad met nen derailleur (los gekocht bij bike24) en dat was dan nog lompweg een tak erin bij het mtb'en. Die sturen gewoon nen bon ter waarde van die derailleur op al had ik eerder verwacht dat ze daar hun paraplu ging opentrekken. Freewheel was ook eens kapot bij futurumshop en die stuurden gewoon een nieuwe op. Bij hunt wheels net hetzelfde. Maar dan al die lokale winkels wel klagen over de internetwinkels, maar zelfs de service begint daar beter te worden...

Onlangs aan Kring gepasseerd en ik zou niet meteen adviseren om er snel naartoe te gaan. Dachten wat rond te kijken en te shoppen, maar ze meldden aan de deur dat de voorraad erg beperkt was en vroegen onze maat. Daarna mochten we beschikken, want blijkbaar niets tot weinig beschikbaar in die maten. :censored:

En dat Van Eyck een erbarmelijke service heeft, dat is algemeen geweten hier in de streek. Van klantvriendelijkheid hebben ze daar in het algemeen nog niet van gehoord. Online blijven ze echter een prijzenbreker.

verdikke
zoon ergens iets geraakt met zijn velg, miniem scherp kantje heeft gaatje gemaakt in zijn band.
sealant krijgt het precies niet dicht.
Gisteren dan maar snel een binnenband er in gestoken, maar verliest nog steeds lucht waar de velg geraakt is :wtf:
Waar zou dat nog aan kunnen liggen? :unsure:

Zeepsopwater erop doen, en zien langs waar het lekt (velgrand, spaaknippel,...).

Van Eyck, tsja... ze hebben soms lage prijzen, maar voor klantvriendelijkheid of knowhow moet je het toch ook niet doen hoor.

Terug
Bovenaan