De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Het is gebeurd... ik heb teveel fietsen.

Of toch volgens die van ons.

iemand ervaring met zo een systeem voor plafond montage?
Kostelijk grapje. Ik heb een simpel ding van Mottez aan de muur hangen, en daar hangen 4 fietsen aan.

https://www.amazon.com.be/-/en/Mott...54908846869&psc=1&language=en_GB&gad_source=1

IJzerpeloton is toch ook niet zo speciaal. 37 km/h gemiddeld en elkaar constant aflossen op kop over allemaal vlakke wegen met zo goed als geen enkele stop. De Amigos in Houthulst rijden dan toch nog harder als ik het bekijk 39 km/h gemiddeld hun laatste ritje. En de rappe groep van mijn club rijden ook rond de 37km/h gemiddeld terwijl de meesten daar solo toch ook niet zoveel beter zijn dan mij.
Ijzerpeloton varieert, soms gaat dat ook aan 41-42, het gebeurt soms dat er een prof of elite meerijdt die dan serieus aan de kop sleurt.

Iemand deelgenomen aan de Shleck?

Ging weer goed hard zo te zien 🏎️
Yes, voor de eerste keer deelgenomen.

Zeker:

Pre-race
+ Prachtig weer, dus daar viel absoluut niet over te klagen.
+ De organisatie voelde over het algemeen goed en duidelijk aan.
+Mondorf zelf vond ik ook een fijn dorp als uitvalsbasis.

Race zelf
- De startboxen gingen pas open om 9u10, terwijl de race om 9u30 startte. Dat voelde wat laat. Zeker in M1 stond er al een enorme wachtrij om de startbox in te kunnen, waardoor het wat chaotisch werd zodra de boxen opengingen.
- De combinatie van 10 km neutralisatie, daarna meteen een steile klim op een smalle weg, én slechts 3 minuten verschil tussen de startboxen = pure chaos.
- Nog maar chaos daarna: die eerste 10 km voelden echt als een zottekot. Iedereen was nerveus aan het opschuiven en enkele renners uit M2 waren naar alles en iedereen aan het roepen om vooraan te geraken. Blijkbaar verschillende ongelukken hierdoor, maar zelf niets gezien of gehoord. Na die eerste 10 km viel alles gelukkig snel beter in zijn plooi. Ik zat in de tweede of derde groep, die niet overdreven groot was. Ik schat ongeveer 30 à 40 renners maximaal.
+ Het asfalt lag er echt uitstekend bij. De wegen waren in topconditie, waardoor het genieten was om daarover te rijden. Nu dat betekent vaak wel dat er nog harder gereden wordt :p Elke beklimming voelde als een sprint bergop aan.
+ Het parcours zelf was mooi, voor zover je daar tijdens zo’n inspanning echt van kan genieten natuurlijk.
+ Qua veiligheid had ik een positief gevoel:
  • Voldoende seingevers, ook op gevaarlijke splitsingen en kruispunten. Meer seingevers dan bij sommige andere gran fondo’s.
  • Op verschillende plaatsen stonden ambulances stand-by.
  • Dat er toch ongelukken gebeuren, kan de organisatie uiteraard niet altijd vermijden. Ik heb zelf een zware crash in een afdaling gezien, maar sommige renners vliegen daar dan ook echt als kamikazes naar beneden.
Post-race
  • Ook na de finish had ik opnieuw het gevoel dat alles goed georganiseerd was.
  • De faciliteiten waren prima:
    • Mogelijkheid om de fiets af te spoelen.
    • Voldoende eet- en drinkstandjes aanwezig.
Al bij al dus zeker een geslaagde eerste x Schleck met UCI kwalificatie als cadeau.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan