De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Dus ik maak daar 1657 euro netto winst op 3 jaar als alles goed gaat
Komt er wat op neer dat als ge echt een dure fiets koopt ge winst kunt maken. Dus uw eigen de vraag stellen of ge er zoveel geld aan wilt geven.

Ikzelf heb 7 jaar geleden ne degelijke 2de hands koersfiets gekocht om mee te gaan werken. Shimano 105, 2x9, alu kader.

€500

Nog zo een quick release bagagedrager. Lid van VWB voor verzekering. Soms eens tandwielen vervangen maar dat is ook geen kost.

15km langs het kanaal waar ik wel vaak het wiel kan pakken van een speedelec. En dan nog 10km heel rustige kronkelwegskes.

Ik zou niet weten waarom ik duizenden euro's zou geven aan ne vélo voor WW. Al heb ik die dan een pak goedkoper. Mijne vélo voldoet perfect.

Loopt nu wel op zijn laatste benen. Dus stillekes aan het zien voor iets anders. Maar moet ook al meer dan een jaar van thuis uit werken.

Zeker als je hem ergens in een (onbewaakt) rek moet zetten ben je voor WW echt beter af met een lelijke oude fiets. Voordeel van 9/10 speed kettingen is dat die zo hard niet slijten als 11-speed. Ook qua banden: de meest lekbestendige monsters die je kunt vinden (genre Gatorskin).

Beslissen wat je het belangrijkste vindt he. Je gemiddelde of in één stuk thuis komen.
Op een rustige straat die ik geregeld doe heb je een kruispunt met voorrang van rechts en op 2 hoeken staan huizen, dus die halen je zicht weg naar gelang van waar je komt.
Vorige zomer passeer ik daar, ik heb zicht op rechts en er komt niks dus ik kan in principe door rijden. Ik rem toch maar, vliegt daar een oude BMW met een Poolse plak los over dat kruispunt. In het midden van het kruispunt is in kasseitjes zo'n mini rotonde gemaakt, daar los over. Ik was vet geweest met mijne voorrang...
Als ge met de fiets rijdt moet je er altijd van uit gaan dat ze u niet gezien hebben... ALTIJD

Zeker met al die onnozelaars die zitten snapstagrappen achter het stuur. Maandag nog gezien: net vertrokken op mijn werk. We rijden nog in het industriepark (een baan met direct rechts van die grote betonnen blokken met daarachter een fietspad). Ineens midden op een kluitrechte baan den auto net voor mij gewoon vol in die betonblokken... een jong gastje van wat? 25? Das niet van nen attack te doen. Ge moet u eens voorstellen dat die blokken daar niet staan en daar net ne fietser op da fietspad. Dat is dan nog op het fietspad waar ge verondersteld redelijk veilig te zijn. Ge moet niet vragen wat er gebeurd als ge op de baan rijdt...

Ik ben vorige week hier bijna van de weg gemaaid: ik ging rechtdoor terwijl ik plots werd ingehaald door een autobestuurder die ervan uitging dat ik ook naar rechts ging.

Hier ben ik toch niet in fout, of zie ik iets over het hoofd?

Ik ben vorige week hier bijna van de weg gemaaid: ik ging rechtdoor terwijl ik plots werd ingehaald door een autobestuurder die ervan uitging dat ik ook naar rechts ging.

Tja, hoofdweg draait naar rechts, dus tenzij je duidelijk aangegeven hebt dat je rechtdoor (links) wilt afslaan ... Chauffeur kan niet verwachten dat je plotseling de hoofdweg niet meer volgt (maar met beetje verkeersinzicht dat misschien wel verwachten).

in principe volg je de hoofdbaan he, als je daarvanaf wijkt dan moet je dat aangeven (door middel van een hand bv); Ik denk dat je hier wel in fout bent als jij toch rechtdoor wou zonder aan te geven.

Is er iemand die ervaring heeft met deze?

Drinktas Decathlon
Geen ervaring, maar is zo'n waterzak wel handig in een heuptas? Je gaat wss niet kunnen drinken al rijdend...

Ik zou eerder neigen naar een Camelbak Podium Flow: https://www.asadventure.com/nl/p/camelbak-heuptas-podium-flow-belt-2361G00012.html?colour=4168. Iets kleiner dus minder lomp maar volgens mij voldoende om de meest essentiële zaken weg te steken, komt met een bidon en algemeen positief gereviewed...

In theorie moet je idd aangeven dat je afslaat, maar als dat 'niet veilig kan' dan mag je 2 handen aan uw stuur houden..
Maar als de auto al aan het inhalen was, is hij eerder met zijn manoeuvre begonnen en heeft hij voorrang. Pas als je als fietser richting hebt aangegeven, moet de auto voorrang verlenen en dus niet inhalen op dat punt...

Geen ervaring, maar is zo'n waterzak wel handig in een heuptas? Je gaat wss niet kunnen drinken al rijdend...

Ik zou eerder neigen naar een Camelbak Podium Flow: https://www.asadventure.com/nl/p/camelbak-heuptas-podium-flow-belt-2361G00012.html?colour=4168. Iets kleiner dus minder lomp maar volgens mij voldoende om de meest essentiële zaken weg te steken, komt met een bidon en algemeen positief gereviewed...
ja vandaar de vraag, maar het is niet echt nodig om te drinken tijdens rijden.
Het is de bedoeling dat ik deze meepak naar bikeparken omdat ik anders de volledige rugzak moet meepakken en me dit toch wat aangenamer lijkt boven op alle bescherming die ik dan al aan heb.

Wat zou een Wilier koersfiets van 4 jaar oud in redelijk goede staat, alu frame, afgemonteerd met Campa Centaur nog waard zijn? Weinig parameters om een idee te krijgen natuurlijk, maar zou tweedehands eentje kunnen kopen voor 650 euro.

Toeme, mea culpa!

(al reed ik wel al parallel aan de 'TV' van Westvaartdijk op de foto toen ik werd ingehaald)
Zoals hierboven gezegd : "Het moet, maar het moet niet". In feite ben je niet in fout lijkt het me. Lijkt me vooral roekeloos van de autobestuurder, toch indien deze geen veilige afstand bewaarde, buiten de bebouwde kom moet men 1.5 meter afstand houden bij het inhaalmanoeuvre, als deze zijn veilige afstand bewaarde is er ook echter hier niet sprake van een fout.

Dit ook niet vergeten:
19.3. De bestuurder die naar links afslaat moet :

zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken door middel van de linker richtingsaanwijzer wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.

Deze aanduiding moet ophouden zodra de beweging uitgevoerd is;

2° a) op een rijbaan met tweerichtingsverkeer, zich naar links begeven zonder de tegenliggers te hinderen;

Wat zou een Wilier koersfiets van 4 jaar oud in redelijk goede staat, alu frame, afgemonteerd met Campa Centaur nog waard zijn? Weinig parameters om een idee te krijgen natuurlijk, maar zou tweedehands eentje kunnen kopen voor 650 euro.
Willier is wel een erg goed merk, maar 650€ is toch wel het absolute uiterste dat ik eraan zou willen geven. Veel hangt af van de staat, de wielen, de banden (merk & staat),... Campagnolo is natuurlijk een groepset met ontzettend veel luister & "panache", maar aangezien ze niet dezelfde maatvoering als SRAM/Shimano gebruiken, wil dat zeggen dat je voor vervangonderdelen wel veroordeeld bent tot Campagolo-onderdelen (en die zijn niet goedkoop).

Laatst bewerkt:
Zoals hierboven gezegd : "Het moet, maar het moet niet". In feite ben je niet in fout lijkt het me. Lijkt me vooral roekeloos van de autobestuurder, toch indien deze geen veilige afstand bewaarde, buiten de bebouwde kom moet men 1.5 meter afstand houden bij het inhaalmanoeuvre, als deze zijn veilige afstand bewaarde is er ook echter hier niet sprake van een fout.

Roekeloos was het sowieso (niettegenstaande mijn eventuele fout).

Maar goed, ben voor de rest altijd goed op mijn hoede in het verkeer. Liever in 1 stuk thuis dan 1min sneller.

Dit ook niet vergeten:

Kan strikt gezien zo zijn, maar ik zou het niemand aanraden op dergelijke baan :biglaugh: (waar ze keihard vlammen).

Terug
Bovenaan