De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Je hebt een maximaal aantal spacers die je kan toevoegen.
Indien ze inderdaad niet allemaal zitten kan je deze vrij simpel gewoon terugplaatsen.

Zeer mooi systeem in feite. Nooit een chimney en toch de vrijheid om uw drop aan te passen.
Dit is nog het oude model, bij het nieuwe is de bevestiging iets anders.
De drop aanpassen is idd handig, maar je zit wel met die remleidingen die soms wat tegenwerken. Ik mocht daar serieus op duwen. Om het overtollige "ass' richting het frame/vork te krijgen. Het laatste wat je wilt is remleidingen beginnen inkorten bij een nieuwe fiets.

Sinds eind vorig jaar ben ik ook 1 a 2x per week aan het lopen maar ik hou er de laatste tijd echt zere bovenbenen aan over. Precies of die spieren de klappen niet goed verdragen. Het is echt spierpijn alsof ik teveel trappen heb gedaan. Wat wel klote is als je de dag nadien wil gaan fietsen.

Sinds eind vorig jaar ben ik ook 1 a 2x per week aan het lopen maar ik hou er de laatste tijd echt zere bovenbenen aan over. Precies of die spieren de klappen niet goed verdragen. Het is echt spierpijn alsof ik teveel trappen heb gedaan. Wat wel klote is als je de dag nadien wil gaan fietsen.
Hoe lang loop je dan? En hoe intensief?
Dat lopen een pak belastender is dat is geen geheim. Spierpijn en blessures zijn het grootste gevaar als mensen met een relatieve basis qua uithouding starten met lopen.
Rustig opbouwen is het enige wat je kan doen. Maar ik kan wel meespreken van moeite poten na het lopen, het gebeurt meer dan eens dat ik een intensieve loopsessie doe en de volgende dag een intensieve fietssessie :P

Bij Dynamic(overigens wel waanzinnig goede producten normaal) hebben ze een nieuw gat in de markt gevonden...
Ze verkopen daar lege confituurpotten onder het motto van "kettingontvetter".

Bij Dynamic(overigens wel waanzinnig goede producten normaal) hebben ze een nieuw gat in de markt gevonden...
Ze verkopen daar lege confituurpotten onder het motto van "kettingontvetter".

Prijs valt nog reuze mee voor zo een super handige tool!

Hoe lang loop je dan? En hoe intensief?
Dat lopen een pak belastender is dat is geen geheim. Spierpijn en blessures zijn het grootste gevaar als mensen met een relatieve basis qua uithouding starten met lopen.
Ik loop alleen maar traag. Rond de 5:30 zowat, max 10km. Vroeger te vaak geblesseerd geweest aan mijn knieën.

Ik probeer nog steeds 5x per week op de fiets te zitten. Misschien is het de combinatie die net iets teveel is. Ik vind lopen nog niet zo leuk dat ik er een fietsrit voor ga laten vallen 😄

Team tubeless 🫡

IMG-20250613-120215.jpg

In de eerste weken had ik precies hetzelfde. Plots een pijn in de bovenbenen die ik nog nooit had en zoals het gekomen is is het ook weer weggegaan. Ik heb wel bewust mijn fietsen teruggeschroefd de eerste weken om mijn lichaam de nieuwe impact tijd te geven.

Is het mogelijk om ffwd ryot 55 wielen die nu tubeless zijn terug te voorzien van een binnenband?
En is dat dan te doen om die plaktroep allemaal proper te kuisen?

cinturato H ftw. Ik heb mijn 45mm's net vervangen door Conti Hardpack in 50mm.

Geen idee welke best rijdt
Vooraan heb ik dit jaar de rc liggen, wat meer noppen voor de modder, al veel geniet van gehad 🫣.

De g-one rs pro zou ik nog wel eens willen proberen. Toen ik mijn gravel net had gebruikte ik die als een halve mtb, maar ik merk dat ik tegenwoordig toch vooral de snellere paden pak en geregeld eens wat meer asfalt er tussen.

Is het mogelijk om ffwd ryot 55 wielen die nu tubeless zijn terug te voorzien van een binnenband?
En is dat dan te doen om die plaktroep allemaal proper te kuisen?
Ja, natuurlijk kan dat. En ja dat is zeker te doen. Afhankelijk van welke latex er in gezeten heeft, komt er mogelijk wat ontvetter aan te pas. Wat ook goed werkt, is Muc Off Sealant remover.

Vooraan heb ik dit jaar de rc liggen, wat meer noppen voor de modder, al veel geniet van gehad 🫣.

De g-one rs pro zou ik nog wel eens willen proberen. Toen ik mijn gravel net had gebruikte ik die als een halve mtb, maar ik merk dat ik tegenwoordig toch vooral de snellere paden pak en geregeld eens wat meer asfalt er tussen.

G-one RS pro is toch geen band geschikt voor te gebruiken als je uw gravel als halve MTB wilt gebruiken?
Of begrijp ik het gewoon niet goed?

Terug
Bovenaan