De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik heb dat niet. Puur voor mijn eigen. Ik heb 8 volgers en volg 6 mensen, enkel vrienden of familie. Maar ik heb ook geen Facebook, Instagram etc, en in het algemeen weinig interesse in wat anderen doen…

OT: vandaag een MTB-tocht gereden in pays des collines. Zot veel wind, en een dramatische bepijling maar geen regen en qua slijk viel het ook nog goed mee. Dus weer een mooie dag op de fiets!

Geen last van een gezin of vrouw die klaagt? Want toch af en toe weg int weekend?

Geen last van een gezin of vrouw die klaagt? Want toch af en toe weg int weekend?
Nee totaal niet, we maken daar goeie afspraken rond é. Ik trek er meestal op zondagochtend op uit, en tracht dan in de vroege namiddag terug te zijn. We hebben ook een heel goeie verdeling van huishoudelijke taken, dus is het gewoon kwestie van plannen.

Nee totaal niet, we maken daar goeie afspraken rond é. Ik trek er meestal op zondagochtend op uit, en tracht dan in de vroege namiddag terug te zijn. We hebben ook een heel goeie verdeling van huishoudelijke taken, dus is het gewoon kwestie van plannen.
Mmm probeer dit ook zo te doen, maar toch vaak gezaag. Madam werkt wel 1 op 2 weekend en zoon is er 7. Maar toch, het steekt soms wel en houdt me tegen om in een wtc te gaan.

Vandaag bijna een kind doodgereden...
Ik rij op een rustig baantje, eveneens fietsstraat. En daar jogt een vrouw met een buggy. Ik had al in de smiezen dat ze oortjes in had, ik ga helemaal naar links en 10m voor mijn neus maakt ze uit het niets een U turn. Had die even chance dat ik er standaard van uit ga dat elke andere weggebruiker gatachterlijk is. Had ze dat geprobeerd bij een speedelec die 45 ging dan was het vanavond op het nieuws. Ongelofelijk, hoe dom kan je zijn om u buggy zonder te kijken dwars de straat over te duwen.

Vandaag bijna een kind doodgereden...
Ik rij op een rustig baantje, eveneens fietsstraat. En daar jogt een vrouw met een buggy. Ik had al in de smiezen dat ze oortjes in had, ik ga helemaal naar links en 10m voor mijn neus maakt ze uit het niets een U turn. Had die even chance dat ik er standaard van uit ga dat elke andere weggebruiker gatachterlijk is. Had ze dat geprobeerd bij een speedelec die 45 ging dan was het vanavond op het nieuws. Ongelofelijk, hoe dom kan je zijn om u buggy zonder te kijken dwars de straat over te duwen.

Ook al tegengekomen langs het jaagpad. Ik reed er wel nog 50m achter... Waarschijnlijk van dat volk dat 30min gaat wandelen en op 15min hun kar draait. Geen idee hoe je zo lomp kan zijn.

En is dat geschikt voor een volwaardige 4e fiets?
Op de marketingfoto's gebruikten ze altijd een kinderfiets, het is de eerst keer dat ik het zie met een MTB op
Ja, maar je moet toch rekening houden met max gewicht. Maar dat is bij de concurrenten ook zo. 60kg max, met rek inbegrepen. Mijn Thule rek weegt vlot 20kg, dus toch opletten.

Ja, maar je moet toch rekening houden met max gewicht. Maar dat is bij de concurrenten ook zo. 60kg max, met rek inbegrepen. Mijn Thule rek weegt vlot 20kg, dus toch opletten.
Inderdaad, ik ben ook aan het uitkijken naar een rek voor 4, maar met max gewicht op de kogel van 75kg en het rek weegt al 20kg, heb je maar 55 kg over voor vier fietsen. Koersfiets of MTB geen probleem, maar met elektrische fietsen à 18-20kg is het toch rap te veel.

dan is dit toch wel erg misleidend, dat zijn zeker niet de zwaarste trailbikes, maar het zou mij toch verbazen als ze onder de 13kilo uitkomen in die spec. Da's al 52kg aan fietsen alleen, dus met dat rek + adaptor zit je er los boven

1749540769984.png

dan is dit toch wel erg misleidend, dat zijn zeker niet de zwaarste trailbikes, maar het zou mij toch verbazen als ze onder de 13kilo uitkomen in die spec. Da's al 52kg aan fietsen alleen, dus met dat rek + adaptor zit je er los boven

Bekijk bijlage 41724
Oei oei, misleidende marketing. Hoe durven ze!

Los daarvan, ik heb zeer veel vertrouwen in het rek zelf. Het is al dat gewicht op de trekhaak dat ik gevoelsmatig minder vertrouw. Vooral als het zwaartepunt van het rek relatief ver weg van de trekhaak zit.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan