De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Vraag is ook met welke keo plaatjes je rijdt.
De gewone of de grips?

Shimano pedalen kunnen overigens ook piepen.
Voor te stappen vind ik Shimano beter. Maar voor te fietsen voel ik eerlijk gezegd geen verschil. Reed 8 jaar Shimano en nu al 4 jaar keo.

De grip denk ik als ik het opzoek, als is da er wel vfij snel af, dn ik wandel nochtans ni zoveel

Ik rij zelden met windstopper
12-15 graden is meestal toch lange mouwen (die hebben soms wel wat meer winddichtheid). Maar hangt ook af van gevoelstemperatuur en intensiteit van uw rit natuurlijk
Heb wat meer details gegeven:
  • Base layer met lange mouwen indien rustig fietsen, base layer korte mouwen indien een steviger tempo rit.
  • Jersey altijd kort.
  • Windbreak mouwloos (kan je altijd makkelijk opvouwen en in achterzak steken indien echt te warm. Meestal rits ik hem dan gewoon open.
Ik vind persoonlijk een windstopper een must have. Houdt mij altijd warm wanneer nodig en indien echt te warm doe ik hem in achterzak. Ik ben ook wel van het type die goed tegen warmte kan, maar slecht tegen kou :)

In april eens met vrienden een fietstochtje met een geleende fiets meegedaan, in juni dan toch maar een tweedehandsfiets gekocht voor €450 met het idee van sporadisch eens een tochtje te doen. Maar ondertussen de smaak te pakken en al een 600km gedaan denk ik en al meer uitgegeven aan Garmin GPS, kledij en schoenen dan de fiets zelf :LOL:

Bij deze een noob vraag. Ondertussen bijna een jaar en 2500km verder met deze te dure tweedehandsfiets wou ik er eens nieuwe banden opleggen, ik dacht ik ga breder, neem Vittoria Rubino Pro 28c banden, maar vooraan sleepte deze tegen de binnenkant van het voorvork tijdens mijn WW rit. Kan ik ergens opzoeken welke banden geschikt zijn voor Easton EC70 of gewoon zelf meten zoals beantwoord in deze thread?
Bijkomende vraag, welke banden raden jullie aan de niet te dure prijsklasse (max 50 euro/ band), had nu gewoon dezelfde gekocht, maar waarschijnlijk zijn er wel andere beter voor vergelijkbare prijzen?

Laatst bewerkt:
Bij deze een noob vraag. Ondertussen bijna een jaar en 2500km verder met deze te dure tweedehandsfiets wou ik er eens nieuwe banden opleggen, ik dacht ik ga breder, neem Vittoria Rubino Pro 28c banden, maar vooraan sleepte deze tegen de binnenkant van het voorvork tijdens mijn WW rit. Kan ik ergens opzoeken welke banden geschikt zijn voor Easton EC70 of gewoon zelf meten zoals beantwoord in deze thread?

28 is onmogelijk, een 25 zal je misschien nog mee wegkomen. Kan je dat niet inschatten op basis van de ruimte/speling die je (al dan niet) had met 23?

Bijkomende vraag, welke banden raden jullie aan de niet te dure prijsklasse (max 50 euro/ band), had nu gewoon dezelfde gekocht, maar waarschijnlijk zijn er wel andere beter voor vergelijkbare prijzen?
Hier tevreden van de Schwalbe One (€30/band).

28 is onmogelijk, een 25 zal je misschien nog mee wegkomen. Kan je dat niet inschatten op basis van de ruimte/speling die je (al dan niet) had met 23?
25 lag er op bij aankoop, bij opleggen 28 en manueel eens te draaien was er twee mm speling achteraan, maar op de weg vooraan niet dus.

Bolt 2, zelden tot eigenlijk nooit al GPS problemen gehad.
Heb contact opgenomen met wahoo
Ze vroegen een .fit-file en hebben me nu laten weten dat er een software-update is die issue zou moeten oplossen.
Geen idee of die al in pipeline zat of omdat ik ze heb gecontacteerd maar dit weekend eens uittesten (als het droog blijft)

Wat is jullie ervaring met hotwax voor de ketting en welke raden jullie aan?
Ik vermoed dat zo een slow cooker van op Amazon wel moet volstaan, ipv die dure van Cyclowax enzo?

Iemand tips om makkelijk een startpunt aan te passen op gpx file?
Had een mooie route gevonden die in een lus voorbij men huis gaat. Zou graag daar starten en eindigen. Maar het echte start en eindpunt is op een serieuze afstand.

Kan het inladen in garmin connect. Maar als ik daar het startpunt wijzig maakt hij er een quasi compleet andere route van.

Had een mooie route gevonden die in een lus voorbij men huis gaat. Zou graag daar starten en eindigen. Maar het echte start en eindpunt is op een serieuze afstand.

Kan het inladen in garmin connect. Maar als ik daar het startpunt wijzig maakt hij er een quasi compleet andere route van.
gewoon inladen, op de route beginnen te rijden en eventueel de reoute aan de start/finish opnieuw in laden zou voldoende moeten zijn.
veel minder gedoe dan te zitten prutsen op een pc met waypoints

Onlangs deze site ontdekt die dat perfect doet: https://gpx.studio/

Gisteren leuk pakketje ontvangen. Aeroad CFR limited edition met dura ace. Foto is genomen voor mijn woon werk verkeer van vandaag want nu hangt hij vol geitestront en is het Carbon gebarsten van de putten.

Kleur is echt machtig, de ene keer is hij meer blauw, dan eens meer naar het groene toe.

En het verschil tussen de cfr en de sl is toch echt wel te voelen. Ook al zeggen we vaak enkel profs voelen dat, maar het verschil in stijfheid voel je toch wel echt bij het aanzetten en weggevoel. Moeilijk uit te leggen.

a1ac6b2d-168d-4611-a599-e582c67d3248.jpg

IMG-2744.jpg

Terug
Bovenaan