De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik een ritje van 100 met de club en nog op en af naar huis (130 totaal met 850hm). Maar damn, ‘t waren alle stevige (Fiertelmeers, Riekestraat, La Deuze, Kortekeer,…) dus de hm’s waren zeker niet gratis.

Top gefueled: pasta ‘s ochtends, 1.5l water met in totaal 130gr carbs. 3 pakjes peperkoek (60gr), 3 fruit jellys (60gr) en 1 echt gelleke (45gr). De gut verteert het allemaal uitstekend dat gerief van 4enduranz.

Redelijk leeg wel, nog niet veel gefietst dit jaar.

30.2 moyenne.

IMG_5565.jpeg

Hier een vroegtijdig een gravel ritje moeten afbreken, dérailleur is op één of de andere manier ontregeld geraakt. Wou niet naar het kleinste tandwiel schakelen en de ketting sprong van het ene tandwiel naar het andere .

Was al van November geleden dat ik nog eens een 'serieus' toertje wou doen en nu dit. :angry:

Hier een vroegtijdig een gravel ritje moeten afbreken, dérailleur is op één of de andere manier ontregeld geraakt. Wou niet naar het kleinste tandwiel schakelen en de ketting sprong van het ene tandwiel naar het andere .

Was al van November geleden dat ik nog eens een 'serieus' toertje wou doen en nu dit. :angry:
Deri-pat mss een duw gekregen? Onlangs ook gehad. Met een buizentang en een Engelse sleutel terug recht kunnen plooien (wel meteen een reserve pat besteld).

Deze ochtend bij onze Waalse buren een machtige mtb rit gereden (in Mainvault, nabij Ath). Wel wat kort (50km) maar pittig (900hm's)... Ondertussen al helemaal vertrouwd met de nieuwe fiets, wat een zaligheid!

Deri-pat mss een duw gekregen? Onlangs ook gehad. Met een buizentang en een Engelse sleutel terug recht kunnen plooien (wel meteen een reserve pat besteld).

Deze ochtend bij onze Waalse buren een machtige mtb rit gereden (in Mainvault, nabij Ath). Wel wat kort (50km) maar pittig (900hm's)... Ondertussen al helemaal vertrouwd met de nieuwe fiets, wat een zaligheid!

Ik ben niet zo handig in die zaken dus ik blijf daar meestal af, ik steun mijn lokale fietsenmaker:unsure:

Misschien ben ik hier niet op de correcte plek, maar zijn er hier misschien mensen die een Croozer aanhanger hebben voor hun fiets?

Ik zit met een probleempje en ik vind het moeilijk om een correcte oplossing te vinden.

Ik een ritje van 100 met de club en nog op en af naar huis (130 totaal met 850hm). Maar damn, ‘t waren alle stevige (Fiertelmeers, Riekestraat, La Deuze, Kortekeer,…) dus de hm’s waren zeker niet gratis.

Top gefueled: pasta ‘s ochtends, 1.5l water met in totaal 130gr carbs. 3 pakjes peperkoek (60gr), 3 fruit jellys (60gr) en 1 echt gelleke (45gr). De gut verteert het allemaal uitstekend dat gerief van 4enduranz.

Redelijk leeg wel, nog niet veel gefietst dit jaar.

30.2 moyenne.

Bekijk bijlage 39317
1,5L op 130km? Daar zou ik niet genoeg mee hebben.

Verder, :love: Fiertelmeers

Groot? 750ml is medium, groot zijn de elite bidons van 950ml
Voor langere ritten gebruik ik eigenlijk altijd 2x een 1l bidon, soms eens een 1l + een kleinere.
Op de mtb past het nét!

Vrijdag 122km met de mtb, daarnet een korte 28km op snelheid. En de fiets is enkel bestoft! Eén stukje met modder tegengekomen op 2 ritten, en kon er naast rijden. Wat een zaligheid

@poeperman , de Fiertelmeers tot helemaal boven of afgedraaid naar de Schapenberg? Kwestie van het kaf van het koren te scheiden.
Met de racer kan je niet helemaal tot boven, toch? Met de MTB deed ik dat altijd, maar da’s meer dan wat gravel hoor :p

Of ik begrijp je verkeerd ;)

Daar naar links ipv rechtdoor dus:
IMG_5591.png

Gisteren dwars door Vlaanderen gereden. Had beter handschoentjes aangedaan want het was tot bloedens toe tussen duim en wijsvinger door de kasseien.

Zaterdag voor de eerste keer 100km solo gereden. Thuis vertrokken in kort - lang, ideaal eigenlijk. Tot ik rond kilometer 45-50 ergens ineens een goei bui over mij heen kreeg. Heeft lang geduurd eer ik daar van bekomen was.

Ik merk ook dat ik in dit weer véél te weinig drink. Ik probeer dan al sportdrank van 6D in men bidon te doen om het eten al te verlichten, maar ben dat ook wel snel beu moet ik zeggen. Denk dat ik 1L op 4u heb gedronken, erna natuurlijk wel nog 2L binnen gegooid want toen had ik wel dorst :unsure:

Woensdag zit ik in Brussel (Schaarbeek) voor mn werk en ik dacht eraan om de fiets es mee te pakken om daar nog wat te rijden achteraf.
Weet er iemand of er daar routes zijn waar je veilig wat blokjes kunt rijden? Ik dacht aan Ter Kamerenbos, maar da's enkel in het weekend autovrij?

Woensdag zit ik in Brussel (Schaarbeek) voor mn werk en ik dacht eraan om de fiets es mee te pakken om daar nog wat te rijden achteraf.
Weet er iemand of er daar routes zijn waar je veilig wat blokjes kunt rijden? Ik dacht aan Ter Kamerenbos, maar da's enkel in het weekend autovrij?

Er zijn autovrije banen daar. Wel niet ideaal als er veel volk rondloopt.

Je kan ook naast het water rijden langs het kanaal rijden richting Vilvoorde.

Ik zou ook aanraden richting Vilvoorde-Zemst te gaan. Dat fietspad ter hoogte van de Buda-brug en park Drie Fonteinen is wel knap geworden, vandaar zit je redelijk snel richting Zemst. Afhankelijk van hoeveel km's je wil doen zou ik langs daar aanraden.

Terug
Bovenaan